Konzultacija na višji šoli med študentko in predavateljico pri predmetu jezikovne kulture. [Gos] snemanje Slavka Vesenjak transkripcija Mojca 1.1 CLARIN.SI http://hdl.handle.net/11356/1438 www.clarin.si www.korpus-gos.net/

Avtorske pravice za to izdajo ureja licenca Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0.

Dovoljeno vam je: reproduciranje, distribuiranje, dajanje v najem in priobčevanje dela javnosti predelati delo Pod naslednjimi pogoji: Priznanje avtorstva — Pri uporabi dela morate navesti izvirnega avtorja na način, ki ga določi izvirni avtor oziroma dajalec licence. V znanstvenih publikacijah to pomeni citiranje ustreznega dela ali del, dostopnih na domači strani projekta, http://www.slovenscina.eu/. Nekomercialno. Tega dela ne smete uporabiti v komercialne namene. Deljenje pod enakimi pogoji — Če spremenite, preoblikujete ali uporabite to delo v svojem delu, lahko distribuirate predelavo dela le pod licenco, ki je enaka tej.

This work is licenced under the Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0.

You are free: to Share — to copy, distribute and transmit the work to Remix — to adapt the work Under the following conditions: Attribution — You must attribute the work in the manner specified by the author or licensor. In scientific publications this means citing the relevant publication or publications, referred to on the home page of the project: http://www.slovenscina.eu/. Noncommercial. You may not use this work for commercial purposes. Share Alike. If you alter, transform, or build upon this work, you may distribute the resulting work only under the same or similar license to this one.

2021-09-23
Konzultacija na višji šoli med študentko in predavateljico pri predmetu jezikovne kulture. 2010-07-07 terenski posnetek 2010-07-07
konzultacija MB Maribor 2010-06-16
[ime] vi eem imate jutri zagovor ? jo pozdravljeni zdravo pozdravljeni aha izbrali ste pa življenjepis eee za temo ja v bistvu sej sem že nekak prej omenla v šoli pa ste rekli da še ni jih preveč i eee izbralo tako da ne življenjepis v vaši skupini imate samo vi par ja ja ja medtem ko v drugi skupini pri gospe mmm pri moj ja pri asistentki pa praktično so še tako da ni ni nobenega eee s tema ni sporna kar se tega koliko izkušenj imate s pisanjem življenjepisov ste že kaj pisali je to kaj iz prakse ? ja ogromno ja tako zdaj kot organizatorka socialne mreže ne boste boste potrebovali različne oblike pisanja in imate ste že veliko ja ne pa jaz morem rečt da dejansko eee pri vašem predmetu tud ne glede samo dopisov pri drugih stvareh mhm toliko resnično novega in uporabnega novo se vam zdi al ste ospe osvežili znanje stavka mogoče smo samo osvežili al pa ne mhm tudi novo čeprav sem prej g eee tud gimnazijo obiskovala pa vse skupi mhm tega sploh pol stvari ni bilo pa recimo fant ko ma podjetje pa ma narobe registrirano vete ? nia presledkov vmes narobe sn rekla je rekla kak maš ti to ker ma eee de o o ne brez vejice pa brez presledka pol sn pa fčeri celo po Štrndvajst ur sem pa slišala ko je ena učiteljica slovenščine š če ste gledli slučajno Štiriindvajset ur nisem in učiteljica slovenščine uporablja narobe izraz isti je rekla da v da vidi polno pol istih učbenikov ko jih več ma iste učbenike sn si misla iste pa ne enake tako da se smisel je tako da se res prebudimo v smislu jezika a veste ne ni ni zdaj to da v enem kratkem časovnem obdobju mi nadgradimo zdaj sporno je bilo to da morate naloge opravljati individualno ampak le tako lahko dobiva z gospo [ime] p realn posnetek stanja posameznega študenta in lahko res individualno potem nadgradimo eee posameznika to pomeni na primer vaše vaše to zdaj bova videli torej kaj ste do danes pripravili za pisni mmm izdelek imate potem še en teden časa da ga dopolnite vi pa praktično jutri se torej predstavitve izvedejo a res ? aha aha potem pa študent glede na opombe ki jih dava z asistentko lahko seveda lahko lahko dopolnite ne potem te eee ta izhodišča ki ste jih tukaj aha ooo kakšna dobra novica ja na katera mogoče niste bili toliko pozorni ne zdaj če pogledava najprej pravopisno strukturo ste upoštevali tukaj pa pazimo da se nam odvečna ločila kot se pri vam nek pri vas nekako pojavijo da se ta odvečna ločila ne eem ne kopičimo skratka ločil ne ne kopičimo pazimo pri tem mhm mhm mhm mhm kazalo eee kazalo je obrnjeno ne vem zakaj ste pustili še to to ste verjetno kr tako na hitro tako tako to je bilo na žalost pa z ko ste zdaj pripravljali osnutek jaz moram res povedat da bi si želela za ta predmet da bi enkrat dlje trajal pa da ne bi bil na koncu kr vse leto sem bla tak lepo zbrana devet skoz povprečje in vse skupaj mhm zdaj pa pa to sonce in toplo vreme zunaj in zdaj pa vse nas malo povleče vn ne te še moremo malo potem še tiste zadnje moči da nekako pridemo k sebi v redu ne mhm noter pa pisat pa škoda mi je tega predmeta ker je ta predmet tak res čisto človeka mene slovenščina jaz sem mislila za slovenščino a smo meli [priimek] smo vedli ne vem kak da sem misla kak so s eee dobri profesorji sam pol pa pri vas take čisto v bistvu osnovne stvari ko bi jih mogo skoraj vsak vedet vsaj v srednji šoli bi jih že mogli povedat ja izhajamo iz tega pa s recimo smo smo komaj pri vas slišali ja nekaj kar moramo ni ne to je do zdaj ste toliko od danes dalje boste več jutri več in poskusimo po men meni se zdi pomembno da to negujemo pa nadgrajujemo ves čas nadgrajujemo ne da se je tu ustavilo ena strokovna šola višja strokovna nam mora dati to osnovo višja strokovna nam mora dati to osnovo da eem mmm da praktično znanje vidimo praktično rabo jezika in potem smo sami sposobni kot smo imeli na prvih vajah stroko eee te vse te priročnike da sami poiščete da znate sami kam pa grem pogledati mogoče tudi Novo besedo da spre ne ne na na eee spletu kjer je dosegljiva mhm da je so neke oblike in da si da si nekako iščemo orodje s katerim pravzaprav si potem pomagamo tvoriti ne mmm to besedišče ja dobro tukaj boste zelo pozorni pazite na navodila teh dvanajst korakov ki so v Mudlu objavljena ja šolska navodila ki so povzetek tega kar bo potem na diplomski nalogi urimo se urimo se v pisanju strokovnega besedila kar je novo mogoče za vas ja popolnoma glede na to kar smo se pogovarjali zahteva neko strukturo zahteva jasno navajanje virov ki so nekako delno prilagojene temu kar pravzaprav eee bi naj eem eee študent na koncu eee tega izobraževanja tudi bil sposoben napisati mhm dobro torej tu bova pazili da bova še to strukturno bolje naredili manjka vam kar je eee pomembno vam manjka povzetek povzetek mi mogoče lahko z v pogled eee pošljete tudi po esporočilu mhm eee ta povzetek je kratka obnova pisan v prete v pretekliku eee in eee nujno potrebuje tudi dve ključni besedi v vašem primeru bosta ključni besedi na primer dopis in življenjepis ne mhm aha aha to mi lahko kr na esporočilo pošljete da vidim če na ste na pravi poti mhm v redu ? to je to opredelili ste področje opis problema namen cilji naloge so jasno zapisani poglejte kaj je z ločili spet tukaj alinejno naštevanje vejice in na koncu seveda pika to je kot samostojna poved vidite vejica ne ja in še pomembnejša je ta na koncu ne tukaj sem jo pozabila a veste o tem sem razmišljala če more bit pika ali ne to je kot poved ne ja kadar imate ne vidite ? pa je nikjer tukaj pri ali pri teh nisem napisala na koncu sej to ste videli ja tudi potem nardimo ker je zaključena poved ki je pač pisana alinejno ne pazimo res ločila če skrbno sej to imate še zdaj en teden časa da lepo pogledate prečistite eee besedilo viri so navedeni poglejte levostično ločilo je tudi dvopičje pazimo vejica levostična da se lepo dotakne da lepo počasi skozi aha vire tukaj niste povsem v skladu navajali aha kak pa je ? pomeni p aha brez imen ? poglejmo ne samo eee najprej tako v skladu s šolskimi navodili av brez eem eee avtorice so samo navedene aha če pa so pa je vejica pi pa pika na koncu pazimo natančno spet v zapisu kaj sem narobe eee priimek š te avtorice ja pazimo da je tako ne tukaj potem ste komentarje in pri teh mi manjka oziroma manjka vaši nalogi da bi zapisali kdo so eee kdo s po glede na vi trdite nekaj da je napaka ampak je potrebno to tudi te teoretično argumentirati lahko je vir tukaj učno gradivo lahko je vir Slovenski pravopis kadar govorimo o pravopisnih torej pika levostično vejica levostično ne in tako dalje aha pazimo poglejte spet se je to ponovilo ne zelo skrbno je potrebno potem z jezikom tudi to je jasno to je nemogoče ne da je mmm ne te tega s s eee življenjepisa sem bla jz aha vsebine potem je potrebno ne lasten vir se zapiše samo ne tako ja aha lasten vir aha to je zelo lepo to ste lepo to ste povzeli malo s pomočjo učnega gradiva ne pazimo tukaj na presledke presledek ne tri pike ja glejte ne tukaj ste lepo začeli da je ker je kadar je mmm eem alinejni pomišljaj ampak v tem primeru pa je to eee pomišljaj ko navajamo ne nadaljujemo ja aha aha in v tem primeru poglejte vam je pa vendarle velikokrat ej ostal še vezaj ki je krajša čr krajša črtica ali ste želeli povedat da to še zdaj delate tukaj v redu to je v redu a ja nekaj še se zaj a tisto kaj še se sedaj dela ? nadaljuje ja mhm a kaj ste pa mislili kako ste pa zdaj mislili aha da še ni konec nekatere potem pa je dva tisoč ja tako kadar je obdobje kadar je pomišljaj aline eee al kadar je pomišljaj f pomenu od do od do ja takrat je stičen na primer dva tisoč pet brez presledka do aha takrat je stičen tako brez presledka v praksi to pomeni aha aha aha aha ja ja ja ja ne in imamo takšno obliko v redu ? ja dobro seveda je bo jasno ne tako tudi kot navajamo vire od strani trinajst do eee trani ne vem petnajst ali ko so uradne ure so pogosto napačno navedene na primer od trinajste do štirinajste to pazimo ne kot organizatorji socialne mreže ko imate velikokrat v društvih pri prostovoljcu ko zapišete ta sporočila takrat je pomembno da to tudi nekako opredelimo od do ne to si mislila zaključek ja nujno kar pa res pogrešam in to boste tud mi poslali še k tistemu povzetku nujno je pa eee so pa eee navedba virov torej vse učno gradivo spletni naslov lahko tudi mogoče mmm pogledate en spletni vir v skladu z navodili naveden tudi dostop in tako kot je boste potem ampak sej to še imate ne nekako čas da dopolnite drugače pa je struktura tista takšna kot eee mora biti to ste zelo lepo pripravili dobro za osnutek je ne fino potem z nadgradnjo ja tako dobro je še mogoče z vaše strani kakšno vprašanje ? eee ja dejansko v bistvu kak se naj kaj eee za jutri ne ko mamo tale eee predstavitve ne mhm ja eee kaj je bolj zaželjeno v okviru petih minut naj torej traja al kaj ste rekli tukaj obseg tu bodo različne časovno približno za pet minut glede na to da vas je pet skoraj štiriindvajset nimamo toliko ur eee bost razmislite kaj pravzaprav kaj ste razmišljali da bi mogoče s pomočjo eprosojnice ali da bi z grafoskopom si pomagali torej s klasično prosojnico ali ste želeli da bi na primer eem z lahko tudi miselni vzorec tabla kako ste si zamislili nek osnutek že imate s seboj kaj ste pomislili že malo predstavite tako tako eee veste kaj jaz sem dejansko razmišljala najpreprosteje mi je to predstaviti v PaverPointu mhm mhm no sej tisti osn ta osnutek to ste že v tem PaverPointu ste sami vam je o tehnično še kdo pomagal ? sej zdaj bom mela do jutri dovolj časa da bom to dejansko naredila ja aha zato ste to dobro pripravili vidim pa natisnili v redu je lepo ste strukturirali ne PoverPoint na srečo smo kr dobro osvojili pri tistem prvem predmetu tako ja ja ja ja mogoče pazite zdaj tukaj spet ne kljub temu da je to eee mmm bo nekako kot eprosojnica prav zabavno vendarle pazite da so tudi ostanejo pravopisna pravila tukaj zdaj če pogledamo vaše na tej prvi prosojnici je v redu v nogi manjka vaše ime in priimek vidite ? mhm v vsaki nogi zapišemo na primer torej vaše ime priimek vejica in datum predstavitve ja in to se ponavlja ves čas na vsakem vsaki prosojnici in tudi oštevilčimo jih aha z isto številko ? ena dve tri aha kako si sledijo ja vsako ne tako kako si sledijo sej to kr eee najdete eee tako ka kot si sledijo ja eem tudi vam je lahko ker si natisnete in imate kot izročke veste pred seboj ja ja ne zelo m potem pazimo bova še to pogledali paziva kam kam eee kje kam gledamo in kje kažemo ja mhm pomeni da vi poskusite ne skakati pred tablo kot smo se pogovarjali ampak z miško vi kažete na ekranu ja mi ampak gledate pa tako da ste obrnjeni proti eee poslušalcem sošolcem jaz bom sedela med eee vami tako da ne bom ja seveda to radi študentje da ko kimam ne ampak je pomembno da vendarle n ne vse pozornosti meni ampak soštudentom v glavnem vas bom lahko malo pogledala če je prav al če ni prav ja ja ja ja tako ja in glejmo vedno da poskušate imet kot sto osemdeset stopinj kjerkoli boste stali stojimo tako v trojki tako da bo malo lažje aha ja ja ja ja ja eee ker je postavitev že dobra včasih so neprijetni pogoji ne že za govorca ja ja seveda tako da imate st in da ne kažete nikomur hrbta in da ne skačete s hrbtom obrnjenim proti tabli ne ampak se obrnemo proč da lahko govorimo tako kot smo na vajah že dvakrat naredili ne ja ja ja sej je blo zanimivo ja kot ste lahko videli ko smo analizirali tam ko smo analizirali ampak je zdaj drugače ko smo v situaciji in potem naredimo eee kratko analizo je lažje potem si zapomniti neki nekaj teh retoričnih namigov bomo rekli za začetek okej poglejva torej ta prva stran je v redu sva rekli nogo boste dopolnili mhm mhm tako poglejte ne tukaj ko govorite zdaj o cilju namenu ja spet imate na alinejno naštevanje ja manjkajo vam ločila ali zapišete z veliko začetnico končate s končnim ločilom mhm in potem ali imate p eee cilji naloge so kot imate dvopičja alinejno naštevanje so lahko vejice ampak na koncu kot sva prej rekli mora biti pika tako aha kaj če pa ni vejic ? če so samostojne povedi kakor hitro je eee glagolska oblika potem je potrebno da pri alinejnem naštevanju zapišemo lo eee ločila aha če pa na primer kot bi rekli eee danes bom govorila o dopisu časopisih čist ničesar ne ja eem eee dopisu dopisu govornem nastopu kadar so besedne zveze potem niso potrebne vejice lahko pa jih lahko pa jih izberete na to je vaša izbira kakor hitro pa se pojavi torej pa jih navajamo aha poglejte zdaj pri tretji prosojnici ja pa pazite ker imate sam same velike tiskane črke ja a res ? ja ja temu se izogibamo pri eee pri e pri e eee teh prosojnicah tako imenovanih slajdih tudi ne eem da mmm pogosto pogosteje rabljena beseda eee da mmm d da ni da niso tiskane ampak so kr malo večja pisava ne večja pisava aha običa čim bolj nekako tajms nju roman ali arial pač kar izberete aha aha ja da eee se lepo bere ja ozadje malo ne vem tukaj na papirju mi zgleda malo temno a a je pretemna ? ja vam ne poglejte zdaj če od daleč pogledava vidite da mhm temno pa še temne črke ste izbrali kakšno kombinacijo bi morali narditi ? temno ali ja ja seveda najboljše mogoče temno pa mogoče svetle črke ali pa ravno obratno ne to pa boste p se poigrali eno je kar gledamo na eem eee zaslonu torej na ekr ne nekako ja drugo pa je potem tisto kar vidimo ko projeciramo ne pazite res pazite ne vidim da ste si tukaj pribeležili še to ste mislili samo malo da pogledam aha ste mislili meti več teh eem efektov ? ja dejansko da tko pride dol tisti smajli na koncu tko malo za prijetne počitnice pa da mogoče na začetku eee neka knjigica ste meli kakšno s pa tak no ja pazimo da vse preveč ne miga ne to je vseeno praktična naloga mogoče malo ščepec tega ja tako šč res malo ne da da ne bo hm jaz bi rekla raje manj no res kr včasih pos časi nekaj leze pa skačeš manj ja enkrat smo imeli to izkušnjo da je ena študentka na zagovoru diplome imela metulja v kotu ne in smo vsi člani komisije je bilo neprimerno ne takrat izberemo raje manj kot preveč dovolj veliko odvisno od poslušalcev ne nas bo veliko ja eee tako da s je to res o oporna točka študentu to je to fino ne [ime] to ste lepo strukturirali za zaključek mogoče to zah hvala za pozornost date čist na zadnj sno prosojn ne ne damo takoj vmes se mi zdi preveč ja ja ja tudi ni smiselno ne in joj in ta angleški izraz na koncu aha nima pomena pol takega tega pa ne bi hev e najs dej to ne sodi na za konec eee ne vem ja ja ja bomo poskusili ne da ali med re tam v slovenščini zapišete pa mogoče opustite tudi slikico pa bo to zgle ja pa tko je med onimi izrezki ko človek klikne ne dejansko se eee aha končajmo tako nekako da ne damo ne ene te se mi zdi ker primerno fino zdaj glede oblike če vas bo tu še kaj mogoče jezilo mi potem lahko eee dostavite vprašanje mhm mogoče forum tam kjer so že študentje potem skupaj odgovorimo to je to ja ja je še mogoče kaj z vaše strani al je zdaj jasno ? ja ja veste kaj jaz predvsem morem povedat da dejansko se vidi v tem pisnem delu ne jaz sicer za hobi je tud napisano noter sem dosti pisala tak poezije pa proze resno tak za dušo ogromno mhm mhm eee in dejansko pol eee sn se držala tistih nekih osnovnih pravil zarad tega pa sem ravno tolko presenečena bla pri tem predmetu kaj sem vse narobe delala ker jaz mam ogromno napisanega res eee eee tud eno tako v bistvu za uredit je taka ko prav knjiga bi lahko nastala mam naslov vse urejeno ne ampak jaz ko sn se to jaz spravljalala dat na računalnik pa nisem mela vse rokopis ne ampak zdaj vidim da dejansko bi zahtevalo še tolko oblikovanja pa vsega tega da sem po sem se kar vstrašla še zraven mam doma res ene tk dva predala vseh teh mojih pisanj eem in sem zarad tega mogoče moram rečt ta predmet vzela prelahko na začetku ker sem mislila jaz pa tako dosti pišem ne mhm mhm mhm mhm ja ampak boste poskusili zdaj ne boste poskusili zdaj še v tem tednu če boste le uspeli enkrat prebrati si označiti in potem sem vse tud na hitro zmetala ker sn misla niam jaz problemov ja potem poiskati odgovore ne kje bi lahko še tista končna podoba mmm mogoče če želite se lahko potem ko imamo te zadnje vaje jutri lahko prinesete s seboj in mogoče vam jaz nam še nekaj namigov kje mogoče ste vendarle kakšno spregledali ja ja mhm tako da lahko s svinčnikom to označiva in poiščete potem sami odgovor ta kje in kako v redu ? ja pa sej veste ti vaši in eee in knjiga in eee v Mudlu in vse skupaj če človek to rejans dejansko vse prebere in si vzeme čas potem takoj je vse jasno meni se zdi samo to je potrebno dejansko se dosledno eee pa pozabit da zunaj sije sonce pa da je trideset stopinj v redu da se človek zapre eee kr ta ta predmet jaz ne vem sej sej so bli drugi predmeti eee takle so nam dali vedno si videl povsod kaj novega samo v slovenskem jeziku kolkor sem jaz misla da vem ja jaz sem bla v sebe prepričana da v slovenščini sn jaz super da sn jaz super ampak ko sem pa vidla tolko novega pa sn pa sn se res zamislila no mogoče ni toliko novega mogoče bolj to da je na da poskusimo zdaj izhajati iz dopisa jaz sn misla da sn jaz najpogostejše napake ki so se v neki tej posl mmm pisanju in potem poiskati odgovore v pravopisu tukaj ni praktično ničesar novega ne to se je to in poiskati način kako povedati ne kako tukaj se vedno potem ustavimo ne jaz mislim da boste zdaj s temi nalogami kljub temu da so bile malo pripombice opombice zakaj sami zakaj sami ne mislim da zdaj se je izkazalo da je to prav da lahko vsak sebi pobrska ne vsak zase pogleda ne vsak svoj izdelek in potem ob tem končnem izdelku ki je tudi vaš lep in čist dobro bova še te malenkosti dodelali ugotovit kaj pravzaprav kako ste v teh štirih tednih morda obogatili svoj eee jezik ja pa tud svoj pogled na to eee da zmorete nekako informacije poiskati ja sej jaz moram rečt da dejansko pri vaših urah vi ste vedno še kaj takšnega povedali kar je blo tak življenjsko pa se je človek spomno tisto da se človek če se primerja z drugimi d eee da v bistvu eee zgubi na lastni vrednosti to sn jaz fantu kr naprej povedla veš to si zapomni pol par takih stvari da smo v bistvu meli tak malo življenjsko vzgojo še zraven nismo meli samo te jezikovne kulture in to j to ni blo pri nobenem drugem predmetu pa boste organizatorjev jaz pričakujem od organizatorjev da boste meli eno ta odnos empatijo eee smo se znamo prilagoditi najlažje je priti v predavalnico in reči to bi morali znati ne ampak do tega trenutka toliko potem pa je potrebno tako spiralno to nekako zasnovati da se vsak lahko prigrozdi nekako najde ta pot in potem ostane veselje do eee jezika in če ostane veselje potem je upanje zame ne ki imam to rada da bodo študetje še sami tudi po diplomi pobrskali pa da vam ne bo vseeno kako boste zapisali in nekako eee to je tisto kar pa je nagrada vas bomo meli tud naslednje leto ? zame ooo a nimamo je jezikovne kulture drugi del ? mislim da nimam zdaj nobenega predmeta imam potem dalje na višji tako da ne ne nimamo jaz sn bla presene eee prepričana da bomo meli jezikovne kulture ja tako aaa najlepša vam hvala jaz se bom morala posloviti še zunaj čakajo študentje tako da bova prav ? eee ja sej ste z veseljem zdaj pa glejte če je karkoli ne pišete sporočite tako boste lahko a ne ta čas dokler še traja bomo danes eee še ponoči zgleda mogli malo bedet pred jutri pa bo pa me boste videli no sploh mela rdečo nit ja sej bo se ne oporne točke si naredimo približno pet šest teh prosojnic si pripravite tudi sebi en zapis da vam bo lažje in če se le da urimo se šalim eee urimo ponovimo enkrat dvakrat potem nam je ljubše ja vem mhm absolutno ne pričakujem zdaj tukaj povsem čistega jezika ne tako nimamo vsi ampak samo to da ko stojiš pred š tudenti da vam ni vseeno da kr rečemo sevea nea ne vem te besede ampak da skušaš glede na socialno okolje malo dvigniti svoj jezik se potruditi enkrat reko spremenimo rekel mislo mislil je že to dosti da vam ni vseeno in da poskušate eee narediti tos tudi vaši soštudenti vas bodo potem zapisali kaj všeč tega ne bomo brali ampak boste lahko doma prebrali mogoče si zapisali te besede mašila ki so pogosta in tako da boste v redu ? aha aha super aha super najlepša hvala za vaš čas okej okej se bereva si piševa na svidenje tak da lepo hvala najlepša hvala na svidenje