Šolska ura o umetnostnem besedilu, prijateljstvu, pridevnikih v umetnostnem besedilu. [Gos] snemanje Jaruška Majovski transkripcija Tomaž Potočnik 1.1 CLARIN.SI http://hdl.handle.net/11356/1438 www.clarin.si www.korpus-gos.net/

Avtorske pravice za to izdajo ureja licenca Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0.

Dovoljeno vam je: reproduciranje, distribuiranje, dajanje v najem in priobčevanje dela javnosti predelati delo Pod naslednjimi pogoji: Priznanje avtorstva — Pri uporabi dela morate navesti izvirnega avtorja na način, ki ga določi izvirni avtor oziroma dajalec licence. V znanstvenih publikacijah to pomeni citiranje ustreznega dela ali del, dostopnih na domači strani projekta, http://www.slovenscina.eu/. Nekomercialno. Tega dela ne smete uporabiti v komercialne namene. Deljenje pod enakimi pogoji — Če spremenite, preoblikujete ali uporabite to delo v svojem delu, lahko distribuirate predelavo dela le pod licenco, ki je enaka tej.

This work is licenced under the Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0.

You are free: to Share — to copy, distribute and transmit the work to Remix — to adapt the work Under the following conditions: Attribution — You must attribute the work in the manner specified by the author or licensor. In scientific publications this means citing the relevant publication or publications, referred to on the home page of the project: http://www.slovenscina.eu/. Noncommercial. You may not use this work for commercial purposes. Share Alike. If you alter, transform, or build upon this work, you may distribute the resulting work only under the same or similar license to this one.

2021-09-23
Šolska ura o umetnostnem besedilu, prijateljstvu, pridevnikih v umetnostnem besedilu. 2010-01-04 terenski posnetek 2010-01-04
3. triletje, družboslovje LJ Ljubljana 2009-12-15
no lepo pozdravljeni kot veste imamo danes umetnostna besedila in tema današnje ure je prijateljstvo mi se bomo torej danes pogovarjali o prijateljstvu preden pa bomo prešli na temo pa si bomo pogledali kako ste vi uspeli narediti vašo domačo nalogo za domačo nalogo ste morali vašemu sošolcu dodati na začetnice njegovega imena najbolj pozitivne lastnosti ki jih ima ta vaš sošolec pa bi [ime] začeli kar pri tebi koga si jaz sem imela [ime] eee za njo sem napisala da je krasna r je resna inteligentna srečna točna igriva nepredvidljiva in aktivna dobro [ime] eee jz sem imel jaz sem imel [ime] uspešna razumevajoča šaljiva kreativna ambiciozna mhm [ime] eee jz sem imel [ime] eem napisu sem kreativna aktivna jasna in ambiciozna se ti zdi [ime] da je jasna ja dobro jaz sem imela [ime] eee nap napisala sem da je n nasmejan i igriv k klasičen mhm kaj pa ti ? eem jaz sem imel [ime] m moder a aktiven r ritmičen t točen i intiligenten n najlepši hm kako pa to misliš da je [ime] ritmičen kaj si hotel s tem povedati ? da ma dober ritem pleše [ime] ? ja sej lahko tud kešno glasbilo al pa dobro in katero glasbilo [ime] igraš ? nobeno nobeno dobro pa naprej [ime] eee j jasnovidna e ekstremna r radodarna n nevarna e emotična j jezi jezično aktivna eee a ambiciozna misliš da vsi vse razumejo tale emotična ? kakšen pa je č pač čustvena aha emocialna čustvena dobro ja no jz sem mela [ime] l luštna a aktivna r realna a ambiciozna hm eem jaz sem mela [ime] a angažirana n nagajiva j jezična a ambiciozna mmm eee jz sem mel [ime] se ti zdi res se vama zdi da sta ti dve tihi deklici jezikavi ? eee t točna a aktivna j jezikava a ambiciozna ali nista našla drugega pridevnika ? nisva našla ja včasih je tud eem hm [ime] jz sem mel [ime] d dobrosrčna a angelska š športna in a ambiciozna v redu kar naprej aam jaz sem imela [ime] eee f filozofski i iskren l ljubezniv i iznajdljiv pa p prijazen si se zelo potrudila da si našla res prave pridevnike jz sem imela [ime] eee j jedrnat o olikan š šaljiv in t trmast jz sem imela [ime] m marljiv a ambiciozen r razumen k klasičen in o olikan ja zelo si se potrudila ampak ti si rekla jaz sem imela [ime] [ime] ja kje smo se pa mi že to učili se kej spomniš [ime] [ime] m posebnosti prve moške sklanjatve odlično no gremo naprej eem jz sem imel [ime] b bister l lep a ambiciozen ž živahen hm jaz sem imel [ime] k koristna u umirjena m močna b bistra a ambiciozna zakaj se ti pa zdi [ime] koristna ? eem ne vem ne veš dobro [ime] jz sem imel [ime] u umirjen r rahločuten in h human human zakaj se ti zdi [ime] human ? t tko kaj ti je naredil huma kaj pomeni human ? ja da ni tko da je tko d een kdo ve kaj pomeni beseda human ? [ime] ja no pač dejansko da da eem si do drugih radodaren oziroma da s pa sočuten pa da si human s prav dejansko neke vrste človek a ne razumen človeški ja člov človeški dobro [ime] jz sem imel [ime] ž živahen a aktiven n navihan mhm jz sem imela [ime] n nepredvidljiva i igriva n nagajiva a pa aktivna si vrnila zdej ti [ime] njeno jezikavost dobro jz sem imela [ime] s kot simpatičen e enkraten b bojevit a atraktiven s strasten t trezen i inteligenten a aktiven pa n naraven dobro jz sem mel [ime] modra inteligentna reaktivna jasna agresivna pa mirna se ti zdi da je [ime] agresivna ? čutiš v njej agresivnost ? kaj pa pomeni da je človek agresiven ? ne vejm ne veš kar tako si dal to lastnost a kdo ve kaj pomeni [ime] kaj ? na nasilen to pomeni nasilen [ime] m pač eee n agresiven če ti kdo kej nardi takoj neki vrste eee naval pač slabe energije oziroma čustev a ne ki jih ne morš zadržat in pol pač izbruhneš a ne mhm zelo dobro ja [ime] kaj si hotela povedat ? isto kt [ime] kaj pa ti [ime] tudi no gremo naprej [ime] mmm jz sem imela [ime] k kreativen l ljubezniv e edinstven m miren e eleganten n nasmejan mmm lepo jz sem imela [ime] m modra a ambiciozna š športna a aktivna mhm jz sem imela [ime] j eem jasen us eem uspešen r resen e ekološki kaj pa to pomeni če je nekdo ekološki ? ja pač v bistvu pr vsaki zbiralni akciji prnese papir da hm to to da prinese papir je že dobro ampak beseda beseda ekološki [ime] kaj to pomeni ? pač da je prijazen mhm da ma rd naravo pa da skrbi za okolje eem da živ da proba eem čim mn onsnaževet mmm ja [ime] da je varčen do okolja dobro da je varčen do okolja prosim varčen do okolja dobro in če gremo naprej eee jz sem mela [ime] f fantazijski i iskren l lep i intil inteligenten p prijazen ja zelo ste se vsi potrudili in čisto vsi ste našli v vsakem sošolcu veliko pozitivnih in lepih in iskrivih lastnosti kako mi pri neumetnostnih besedilih imenujemo te besede ki ste jih vi zdaj tukaj naštevali [ime] pridevniki hm okrasni pridevki aha zelo dobro torej pri neumetnostnih beseidlih imenujemo [ime] to kako ? ti si malo se zgubil [ime] pridevniki lastnostni pri tako pridevniki kaj pa so to pridevniki če čisto na hitro preskočimo na neumetnostna besedila [ime] ja besede ki opisujejo ali označujejo določeno stvar mhm [ime] ja besede ki opisujejo samostalnike zelo dobro [ime] ja poznamo eem lastnostne vrstilne pa eem svojilne vrstne dobro in mi smo pa danes pri umetnostnih besedilih in [ime] je že pravilno nakazal kako pa imenujemo te besede pri umetnostnih besedilih [ime] okrasni pridevki okrasni pridevki dobro torej okrasni pridevki kaj so to ? kdo bi vedel kdo ni danes skoraj še nič povedal ? [ime] a bi ti povedal kaj so to okrasni pridevki ? to so tisti pridevniki ki tako ki natančneje opišejo kakšno stvar predmet ali osebo dobro današnja tema smo rekli da je prijateljstvo kdo pa je lahko vam ali nam prijatelj ? [ime] kaj ti misliš ? ja neka oseba ki ji zaupamo jo imamo radi eem mislimo da nas pač lahko nam pomaga v težavah hm [ime] kdo je še lahko prijatelj na primer ? to nja oseba ki se s tabo velik druži ki ti velik zaupa [ime] prijatelj je lahko vse vrste starosti samo važn je da se ti v njegovi družbi dobro počuteš in da imata nek skupen odnos med seboj odlično kaj pa ti [ime] misliš ? da ti vedno stoji ob strani in ti pomaga mhm [ime] kaj pa ti misliš kdo pa je lahko še prijatelj ? živali odlično [ime] povej kaj si hotela zdej s tem povedati da so lahko živali ja ne vem eem živali nnn so vedno tiho eem ves čas te poslušajo pač [ime] da je včasih lahko žival boljši prijatelj kokr človk ker ni in potem seveda ti prsluhne ja in pa no eem včasih je pa pač iskren je in eee zanesljiv včasih ja pa eem ne gleda ne vem z na zunanjost al pa kej zlo ga zanima [ime] kaj pa ti misliš ? te živali malo razmisli pa bom še [ime] povprašali mejhne otroke pač eee ne vem ful pogosta najboljši prjatelj plišati medvedek mhm kaj pa to pomeni ful pogosto ? zelo pogosto ja aha zelo pogosto tako da te bomo mi vsi razumeli a ne ali je kdo od vas imel kdaj za svojega najboljšega prijatelja kakšno žival ? ali pa morda [ime] jz ko smo živeli v L ko smo še živeli v Ljubljani ko sem bil majhen sta ble moji najboljši prjateljici Čapa pa Nika to sta bili dve pudlji eee provzaprav moj brat ker je moj bratec moj brat ko je hodel sem hotel hoditi še jaz in ko sem hodil sa sem se obrnu na ta j na ti dve psički in sem hodu z njima in sta o super zelo dobro no [ime] ja jz sem imela pa eem svojo najljubšo eem živalco eee hrčka Timija eem ampak je že umrl ampak mi je sm mu prpovedovala svoje težave in me je vedno poslušu in mi vedno gledu točno v oči hm kaj pa [ime] ? tja eem jz sem jo imela in jo še vedno imam eee v bistvu konja ne vem zdi se mi da mi vedno prsluhne pa vedno mu povem vse svoje težave eee nhn dobro naša druga domača naloga pa je bilo treba samo razmisliti kdaj ste spoznali da je vaš prijatelj resnično pravi prijatelj v pravem pomenu besedne zveze pravi prijatelj pa bi recimo začeli kar pri [ime] [ime] kdaj si ti to ugotovil in spoznal ? ja torej v bistvu včeraj torej na začetku leta je [ime] v mizo v učilnici naravoslovja vrisu na mojo mizo moje ime in je včerej me je naravos eee učiteljica naravoslovja poklicala da da ji bom pomagal mizo pa zbruset ne ker je blo na moji mizi mislila da sem jz to naredu no po je pa takoj [ime] prteku pa je reku da je to on naredu in da bo on in kaj si ti ugotovil ? ja v bistvu d je [ime] pravi prijatelj [ime] ja v sedmem razredu ko smo pri uri matematike vzeli novo snov in jo jaz še nisem čisto razumel in mi je potem vprašal [ime] razložu in pol sem jo razumel stoprocentno je to on napisu in kdo je tvoj najboljši prijatelj zdej ? ja [ime] [ime] [ime] kdo je tvoja najboljša prijateljica ? ne veš nimaš najboljše prijateljice dobro [ime] mhm ja ja v šoli v naravi v prvem razredu ko sem imela ponoči nočne more in nisem mogla zaspati pa sem se začela jokat in potem sem jz zbudila [ime] in je pršla k men v postlo i in sem lahko zaspala nazaj mhm in je [ime] tvoja najboljša prijateljica se je dokazala v tistem pravem pomenu [ime] ja eem ja jst sem eee z [ime] sva pač pr tehniki prej končala in sem potem jst dubu eno dodatno nalogo eem in mi ni šla dobro od rok in pol mi je prskoču [ime] na pomoč in mi je pomagu in je [ime] pravi prijatelj ja za t zate in tudi za [ime] [ime] mmm eee jz sem šel na trening eem eee pač eee prej smo se pa dobil na šolskem igrišču eee in sem pozabu žeton za avtobus in potem sem šel na igrišče eee in mi je [ime] posodu eem en evro ki ga je imel s seboj hm in je t pravi prijatelj zdej [ime] [ime] eem ja jst sem to spoznala k mi je eee prijateljica rekla tko sama od sebe da eee zelo ceni eee pač moje prijateljstvo in eem da takih prijateljev ni veliko in da je zelo vesela da me ima in kdo je ta to ? v bistvu mhm aam ja jz pa mislm da je bilo aam to v šestem razredu aam pa sem bila želo zelo žalostna in vsi so me sprašva aaa spreševali kaj je narobe aam in to mi je šlo zelo na živce potem je pa [ime] pršu in me je objel in po sem mu vse povedla in po je blo v redu eem ja jz sem pa ugotovu k smo dobil teste od matematike nazaj in pol sem mel pač bl slabo štirko sem pisal eee in pol mi je [ime] pomagu iskat točke in sta našla ? eee j ja mislim da sva in si dobil potem eee štiri sem mel še vedno sam po je blo pač bolj trdno štiri aha potem je [ime] pravi prijatelj a ne ki ti privošči boljšo oceno no nekega dne mislim da je bilo to v četrtem razredu sem se eee s sem se skregal z vsemi svojimi prijatelji ne vem točno zakaj v bistvu se hotel sem že oditi na drugo šolo ali pa bi najraje kar umrel toda ko sem sam sedel na klopci in si nekaj prepeval je do mene prišla [ime] in mi po in mi pomagala da sem se z vsemi svojimi sporazumel in bil sem zelo presenečen ker bila sva prijatelja le zaradi televizije aha kaj va kaj sta pa gledala po televiziji ? eee mehiške nadaljevanke in sva se sp spoznala zaradi njih mhm in sta imela veliko skupnega ker sta oba spremljala spremljata še vedno oba mehiške nadaljevanke ? jst osebno ne jst tud ne noben ve ni nihče več ne spremlja dobro [ime] eee ja pri meni se je ta dogodek zgodil v prejšnje zimske počitnce ker sem bla z [ime] v na šoli bordanja in sem si jaz zlomila roko in je [ime] čeprav bi lahko šla spt v hotel mi je pač pomagala in šla z mano na urgenco in je bla tud do dveh zjutrej z mano in me čakala odzuni k sem mela jz vsa slikanja in vse in pač mi je bla v podporo in se mi je zdel to ful lepo od nje in takret sem ugotovila da je ona moja prava prjatlca mhm in se ti je zdelo to ful lepo zelo lepo a bi to aha zelo lepo se ti je zdelo prava prijateljica je [ime] no [ime] no moj najboljši prjat prijatelj je [ime] jz do zd moje prijateljstvo do tega spoznanja da je moj pra on moj pravi prijatelj v bistvu konkretno sploh nisem pršla al se pa ne spomnem ampak v bistvu že samo s tem da je pač moj na moj najboljši prijatelj in da mi vedno pomaga in da se vedno trud da me ne bi przadel in me vedno posluša četud kdaj mav preveč nakladam in si včasih pr vzame preveč časa zame in pusti da si ga jz vzamem včas zanjga dokazuje da je moj pravi prijatelj in z dej je moj najboljši prijatelj že deset let dobro no pr men se je pa začel v šestem razredu eee ko sta mi [ime] in [ime] pomagale pr mojih eee mislm ne težavah ampak pač eee osebnih stvareh a ne k jih ne bom glih zdej omenjala a ne in čeprav mi še zdej pomagata mislm zdej mi bl [ime] a ne ampak vseen eee sta se izkazale da sta res prave prijateljice [ime] v redu ja eee bilo je l eee lansko leto eee pozimi k smo se ko smo se kepal na i eee igrišču in je prišel en fnt iz eee višjega razreda in začel vame kep in me je začel kepat z ledenimi kepami in takrat je prišel [ime] eee in me in je porinil tega fanta v sneg in eem sneg po obrazu eee in takret sem spoznal da je res moj pravi dobro pa naprej eem pri meni je bilo pa v šestem razredu ko sem šel iz šole domov in sem s zavil še v Pekarno dobrot po malico in k sem bil v centru so me napadli štirje starejši moški ljudje in in so mi rekli dvajset evrov in da če jim jih če jih jim ne dam da me bodo pretepli jz pa nisem imel dvajset evrov in potem sta mimo prišla tudi eem [ime] in [ime] eem ki sta šla v trgovino po darilo za eee [ime] rojstni dan in eem vsak sta imela po deset evrov in sta videla da sem v težavah in sta mi jih posodila svojih dvajset evrov da sem plačal štirim eem ljudem spoznal da sta moja prava prijatelja in kdo st so bili ti štirje ljudje ? ne vem in to je bilo res ? ne ni bilo res si se si se zmislil ? ja ker je bla precej neverjetna zgodba to a ne a ste s dobro ja eem to je blo te poletne počitnice ko mi je na koncu umrl moj muc in sem bil zelo žalosten in je prišel [ime] in me potolažil [ime] je tvoj prijatelj no ja to je blo pred kratkim pr testu geografije eee ko se nisem učil eem in potem sem pri testu pač eee sedel z mojim prijateljem [ime] eem in sem ga spraševal in on mi je odgovarjal eem in takret sem spoznal da je on moj pravi prijatelj ker mi je pomagal in bi lahko on bil v težavah hm in si veliko prepisal potem od njega ja kako se je izšlo kakšna je bila ocena ? štiri štiri za [ime] znanje tudi v redu a ne [ime] ja enkrat ko sem bla doma bolna eem me je zlo presenetil klic eem [ime] ko mi je eee rekla da me bo pršla obiskat in mi prnesla zvezke dam prepisala manjkajočo snov eee takrat sem spoznala da je prava prijateljica in da se lahko zanesem nanjo hm dobro [ime] jz ne bi ne bi povedala dobro no včasih je bil [ime] res moj najboljši prjatev vse sva si zaupala in sva bla velik ca časa skupi no zdej pa je z začel z [ime] [ime] je odšel z [ime] in ti si nisi našel pravega prijatelja v razredu ma pol fantov je zdej mojih prjatlov pol fantov je tvojih prijateljev kaj pa pol ? pa srednje pa srednje dobro nič hudega a ne imaš pa tudi pravega prijatelja ki je drugje a ne mhm [ime] eee jaz se spomnim n pred kratkim ko sem po pouku želela iti na kosilo in sem ugotovila da sem listke za kosilo pozabila doma in se mi je [ime] takoj ponudila in mi dala enega od svojih hm hm večkrat si že pozabila listke ? to se je zgodilo večkrat in takrat sem spoznala mhm [ime] eem lansko leto v šestem razredu eee sem se zelo skregala s svojimi prijateljicami tremi in mi je [ime] pristopila do mene in mi pač pomagala eem da bi se bolj spoprijateljila in takrat sem spoznala da je moja res mhm no jz sem bla pa eee ko sem bila letos bolana sem poklicala [ime] da mi prinese zvezke in potem je [ime] vzela to nalogo zelo resno in potem mi je vsak dan prinašala zvezke in tako sem spoznala da je moja prava prijateljica hm [ime] je rekla da je bila bolana bolna bolna je bila [ime] dobro no pa še [ime] no jz sem bila tud zdej eee letos sem bila že bolna in eem sem bla eem mmm pet dni sem bla odsotna potem ne v začetku me je eee mi je še moj bret prnašal zvezke potem je pa še on zbolel in potem mi je vsakič eem [ime] al pa [ime] so me poklicale pa mi povedale kaj je bilo v šoli za nalogo mhm dobro [ime] ampak kljub vsemu imaš pa tudi ti neko dobro prijateljico ker jz to dobro vem dej nam samo povej kdaj se je ta tvo kdo je ta tvoja najboljša prijateljica in kje se je izkazala prosim ? povej povej kdo je tvoja najboljša prijateljica ? prosim ? sej jz mam m ne vem kaj maš ti veliko dobrih prijateljev ja no povej jih pet ja [ime] [ime] eem [ime] mhm eem tud [ime] ja pa tko [ime] gospa ja mhm kdo pa je to [ime] [ime] ja kdo je to ? [ime] [ime] povej zakaj si te naštela zakaj so ti pravi tvoji prijatelji ker so mi ful pomagale ful resno mislm kdaj so ti pomagale ? mal so pri take osebne stvari pa eem pr šoli tko a ne kdo se je pa najbolj izkazal od teh prijateljev ? eem [ime] pa [ime] povej zakaj se je [ime] izkazala ? eem pa gospa to se ne da poveat pa opiši ja pa gospa to so osebne stvari ne ni treba osebnih samo povej eee glede na šolo aja šolo ja osebnih stvari nam ni treba i izd pač eem ali pa [ime] ali pa [ime] ali [ime] ja [ime] mi je pr eem pr eem to naravo a ne pač eem jz nisem se učkila za test a ne in pač zard nje sem dobila štirko a ne pa mam pač ja štiri si dobila pri naravi ja to je pa odlično to si za [ime] povedala kaj pa recimo [ime] ? eem [ime] ali pa [ime] ali pa [ime] samo še enega na hitro povej se ne spomniš ne dobro mi bomo danes prebrali pesem ki jo je napisala pesnica Saša Vegri in nosi naslov Prijatelj prosim če odprete kar berila na strani šestinšestdeset če kdo nima berila so tukaj jst jst torej na strani šestinšestdeset v berilih Saša Vegri Prijatelj prijatelj navadno sedi v isti klopi in gleda enake reči kot ti prijatelj se nikoli ne zmoti in ne reče besede ki boli prijatelj je tisti ki čaka ko vse drugo zbeži a grem lahko prosim ven gospa prijatelj je tisti ki nikoli na tebi ne preizkuša pesti in končno pravi prijatelj je vedno tam kamor ne upaš sam [ime] gospa jaz tudi poznam eno pesmico ki smo se jo v vrtcu učili aha pa povej o čem govori tvoja pesmica tudi o prijatelju mhm pravi prijatelj vedno pomaga in se ne hvali če te premaga pravi prijatelj ti vidi v srce in brez ovinkov resnico pove pravega prijatelja ni vedno najti lahko če sam se ne trudiš ga k tebi ne bo ja zelo lepo kdo je pa napisal to pesem ? ne vem samo vem da smo se jo v vrtcu učili in mi je še vedno ostala v spominu že v vrtcu ste mhm [ime] kaj se pa s tabo dogaja ti bi šla ven iz razreda lahko greš dobro če ob prvem poslušanju pomislimo na vsebino pesmi kaj so vaše prve asociacije ko ste poslušali pesem ? [ime] ja da v bistvu eee men pe je ta pesem povedala da da če je prijatelj res ta prav prjatu da te nikol karkoli se ti zgodi res v nobeni bolezni te ne zapusti ne mhm [ime] ja men tud ni sla mislm pač karkoli se ti bo zgodil vedno ti bo stal ob strani tud če bo pač ne vem v njegovo škodo vedno bo naredu to zate k pač tud vse najboljš a ne in je v bistvu kokr ena tvoja tvoje drugo srce v glavnem pač tko misl s tabo hm kaj pa [ime] misli ob prvem poslušanju ? ja ne vem da ne bo nikoli šel stran da te bo zmerej počakal ja mhm [ime] ja ne vem vedno stoji ob strani eem pa da ti pomaga v težavah pa da te nikol ne zapusti hm pa še [ime] nimaš mnenja še ob prvem branju no pa bomo prebrali še enkrat kdo bi prebral pesem ? [ime] no izvoli Saša Vegri Prijatelj prijatelj navadno sedi v isti klopi in gleda enake reči kot ti prijatelj se nikoli ne zmoti in ne reče besede ki boli prijatelj je tisti čaka ko vse drugo zbeži prijatelj je tisti ki nikoli na tebi ne p preizkuša pesti in končno je pravi prijatelj je vedno tam kamor ne upaš sam hm dej smo pa pesem že dvakrat slišali pa me zanima kaj mislite kaj je hotela avtorica sporočiti s to pesmijo ? [ime] ja da te pač pravi prijatelj enkol ne pusti na cedilu kaj pa to pomeni da te nekdo ne pusti na cedilu ? da te ne razočara da te ne razočara kako pa mi imenujemo take besedne zveze pustiti koga na cedilu metafora ha to s bi rekel da so besede s prenesenim pomenom fraze fraza mhm stalne besedne zveze odlično stalne besedne zveze seveda bi bilo lahko prav tudi fraza vendar fra beseda fraza pomeni tudi prazno govorjenje on govori same fraze a se mogoče kdo spomni kako pa mi strokovno imenujemo stalne besedne zveze ? frazemi odlično frazemi a se kdo morda še spomni kakšen drug frazem ko je ravno [ime] povedal imeti krompir imeti krompir kaj pa to pomeni hitro povej [ime] imeti srečo imeti srečo [ime] ne tega sem hotu tega še kdo kekšnega ne torej [ime] pravi da je pravi prijatelj tisti ki nikogar ne pusti na cedilu torej pustiti koga na cedilu smo ugotovili da je frazem [ime] kaj so že frazemi ? eem ja stalne besedne zveze ha kakšen pomen pa imajo ? si vi predstavljate neko veliko cedilo v njem pa sedi [ime] ki ga pusti [ime] na cedilu dej ne seri ka povej [ime] kakšne besede so to ? s prene s prenesenim pomenom tako to so stalne besedne zveze s prenesenim pomenom dobro eee kdo kdo pa govori o prijatelju v tej pesmi kdo govori o prijatelju ? [ime] mislm Saša Vergi mhm misliš da Saša Vegri govori pisateljica ja ja hm dobro kje pa je prijatelja ponavadi najlažje najti [ime] kaj misliš eee ja takret ko si v težavah mhm [ime] al pa v nesreči v nesreči še kje morda ? [ime] ja meni se ne zdi da ravno v nesreči nekdo pomaga en drug samo zad tega ker ker s ker č ker človek rad pomaga recimo prijatelja da naj da najlažje najdeš tam kjer kjer največ časa preživiš mhm eee pa tud tist prijatev kjer se največkrat srečata dobro kje pa recimo lahko ti iščeš potem prijatelje ? ja pravzaprav v šoli mhm lahko tudi doma ali pa na kakih treningih mhm pa je to res kar je rekel prej malo prej [ime] da sta bila vidva včasih najboljša prijatelja potem si pa ti zamenjal njega za [ime] ja bila sva res najboljša velik č veliko časa sva preživela skupaj ampak potem je prišla [ime] in se mi je zdel da se nekako v njeni družbi nekako mogoče bolj najdem hm ampak [ime] je še vedno tvoj prijatelj ja dobro česa pa prijatelj nikoli ne stori [ime] eem ja da te v bistvu pusti mislm pusti na cedilu kukr je reku [ime] a ne al pa da da te k si k ti gre slabo da te da ti ne pomaga no mhm dobro [ime] da te nikul ne užal na al pa da te nikol eem ne udar mhm ali je imel kdo od vas že kakšnega prijatelja ki bi ga kdaj udaril ? za hec no za hec je da u ti udariš koga prosim ? ja sej pač eni štekajo a ne ja sej pa eni štekajo če ti nekoga za [ime] udarm tko za hec ona zdej šteka aha in ka kje jo udariš ? a ? po glavi po rami povsod jo tolčeš ? povsod gospa [ime] ja gospa če eem udareš prijatelja to v bistvu ni tvoj prijatu pol tako ti nisi njegov v redu kaj pa ti [ime] ? ja mislm tko no jz eee eem sej je ze hec a ne to pa če kdo razume drgač pa se men zdi da je eee da so prjatli enakopravni in da se ne smejo znašat nad pred drugimi a ne da ne smejo bit pač eem nad eee nad nekom a ne da nimajo eem ne vem eem ne da vladajo ampak da so pač da se neki počutjo več a ne da lahko kej druzga delajo mhm ja eee udarec je lahko fizičn al pa psihičn če je psihičn je pač del kukr de v bistvu da je b večja bolečina v teb kukr če bi te eden udaru a ne ker pač veš da al da si neki ful narobe naredu da si se temu ful zameru al ne vem mhm in si nekaj ful naredil in ful si se zameril a ne kako bi to [ime] že lepše povedala ? da si se nekomu zelo zameril dobro no kako pa se eee prepričamo o trdnosti prijateljstva kaj pravi pesnica Saša Vegri ? kako se lahko prepričamo da je ta prijatelj ki ga imamo res pravi prijatelj [ime] ja ne vem na primer če eem ne vem kaj pa [ime] ? eem n težko je razložit gospa ja tudi težko razložiš [ime] ja eem da gre s tabo eee tja kjer si ne upaš mhm kje pa so taka mesta kraji kamor si ne upaš sam [ime] gospa v center v center si ne upaš sama povej zakaj ne je ker mene je ful sram ne pač ko jz hodim po centru me vsi gledajo pa tko ful počutm tko se ne počutiš dobro ? ne zakaj pa misliš da te vsi gledajo ? ja ker sem drugačne barve gospa in pač ker sem pač mogoče zanimiva si zanimiva a ne ja ampak si zelo lepa punca morda te pa tudi gledajo zaradi tega a ne [ime] eem če si eem nnn ne upaš na svoj prvi trening če ga maš na primer za ples mhm in kdo gre s tabo ? prosm ? kdo gre s tabo na prvi trening ? ja eem no v bistvu sem šla jz z [ime] ti si šla s [ime] zdej na hip hop na prvi trening ja dobro kaj pa mi iz te pesmi izvemo o odnosih med ljudmi [ime] mmm ja da ste pač prijatelji eem ja da si pomagamo prijatelji prosim ? lahko bolj razločno poveš da te bomo razumeli vsi pravm da si prjatli pomagajo hm eem eem pač so velik tko skupej preživijo veliko časa mhm eem kaj smo še si zaupajo svoje pač prosim ? eem si zaupajo svoje skrivnosti kaj smo še izvedeli kakšni so odnosi med ljudmi [ime] ja kako to mislite odnosi med ljudmi kaj lahko iz pesmi razberemo ? ja pač d dva prava prijatelja ne de eem de sta pač nekak ful povezana a ne eem de pač eem de sta ne vem kako bi temu reku eem de mata iste eee s skupne lastnosti eee de de jih zanimajo iste stvari mhm eem dobro zakaj pa sploh iščemo prijatelje [ime] ja zard tega da nismo sami da lahko komu zaupamo svoje skrbi težave eem de nam stoji ob strani eem hm kaj pa [ime] če boš še malo kej povedala [ime] zakaj iščemo prijatelje ? ja z zato da se počutmo bolj eem de smo de smo mu zaupamo mhm [ime] človek pravzaprav potrebuje družbo svojih vrstnikov neke vrste in tud razen če maš tak karakter da želiš bit sam ampak človek je družabno bitje in s tem si iščemo tudi prijatelje ja zelo dobro [ime] zato da se počutmo varne a ne kr pač lahko nnn da veš da je nekje nekdo k te ma pač tud rad a ne in h katermu lahko vedno prideš kadarkoli pokličeš pa ne bo jezen nate pač tko da veš a ne da nekje obstaja [ime] zakaj misliš pa ti da si iščemo prijatelje ? ja ne vem da nismo sami da lahko nekomu zaupamo da vedno l da vemo da nam skoz nekdo stoji ob strani da dobro sedaj pa bomo pesem še enkrat prebrali in sicer bomo brali tako da bo tale skupina prebrala prvo enoto ki se začenja s prvo s prvo besedo in konča s končnim ločilom pika potem drugo enoto boste prebrali vi sicer do boli tretjo enoto boste prebrali vi do zbeži četrto enoto vi do pesti in peto enoto vi do konca torej posamezna enota je v bistvu ena poved ki se začne z veliko začetnico in konča s končnim ločilom beremo pa doživeto in s srcem Saša Vegri Prijatelj prijatelj navadno sedi v isti klopi prijatelj navadno sedi v isti klopi in gleda enako bomo morali še enkrat ponovit tri štiri zdaj prijatelj navadno sedi v isti klopi in gleda enake reči kot ti prijatelj se nikoli ne zmoti in ne reče besede ki boli prijatelj je tisti ki čaka ko vse drugo zbeži prijatelj je prijatelj je tisti ki nikoli na tebi ne preizkuša pesti in kon a zej smo mi a ne ja in končno pravi prijatelj je vedno tam kamor ne upaš sam jz mislim da tole branje zdejle glede na to da ste bili celo uro izjemno pridni kreativni in ustvarjalni ni bil pravi odsev vašega branja pa bomo še enkrat ponovili da boste pokazali kako lepo znate brati prosim še enkrat Saša Vegri Prijatelj prijatelj navadno sedi v isti klopi in gleda enake reči kot ti prijatelj se nikoli ne zmoti in ne reče besede ki boli prijatelj je tisti ki čaka ko vse drugo zbeži prijatelj je tisti ki nikoli na tebi ne preizkuša pesti in končno pravi prijatelj je vedno tam kamor ne upaš sam dobro to pa je bilo zdej že veliko boljše prihodnjo uro si bomo natančneje pogledali še notranjo zgradbo torej kitice pesniška sredstva samo vsebino bomo ponovili danes pa boste morali za domačo nalogo napisati kratek sestavek kdaj ste se s prijate s prijateljem sprli torej kdaj je vaše prijateljstvo bilo na hudi preizkušnji ali se morda kdo spomni da bi lahko komu pomagal [ime] recimo ti se ravno ne spomniš [ime] [ime] kdaj je bilo tvoje prijateljstvo na preizkušnji ? pred eem na taki resni preizkušnji na zelo resni preizkušnji trenutno se ne spomnim se ne spomniš [ime] pač spomnem se v četrtem razredu a ne ko smo bli v šoli v naravi jz pa [ime] eem pa [ime] smo bli najboljši frendi tko a ne in tko pač en ne in sem jz neki [ime] zamerla in so začel ful zamere pač pač pač grdih besed ne so vsi začel jokat [ime] je začela jokat jz sem začela jokat pa [ime] in pač se nismo pogovarjal sem jih ig zignorirala in po nisem hotla z njimi pogovarjat pač je blo ful tko ful žalostno in potem smo šli narazen pač ampak taka kaj se nardi po takih dogodkih če ste pravi prijatelji ? kaj naredijo taki dogod no povej [ime] ja če se ti enkrat skregaš s prjatlom pol lahko se spet pobotaš po mojem mnenju mism da te ti dogodki te še bl povežejo in se neki naučiš od n svon prjatlov in se [ime] v redu imaš ti že izkušnjo ? ja takret k ga zgubiš za neki časa v bistvu se začneš zavedat kok ti je pomenu pa eem kok si zdej in kok zdej čuteš praznino imaš ti že izkušnjo s kašno prijateljico de eem ja sm jo mela zlo kratko na srečo si mela nesrečo ali srečo ? ne sem mela zlo kratko izkušnjo tako na srečo hm [ime] se je tebi kdej to zgodilo ? ne ne ravno ne kaj pa [ime] kaj na primer hitro nam še ti povej ne spomnim se ne spomniš samo veš da se je zgodilo [ime] bi ti nam zdej kej povedala o prijateljstvu za konec ure ? jst ? kaj ? ja na splošno o temi prijateljstvo in zakaj si zapustila razred nam lahko tudi poveš se te je kej dotaknilo osebno ? ja zelo zelo dobro no pa povej kaj je tvoje mnenje še o prijateljstvu da je fajn ne ne ne ne veš dobro pa bomo kar zaključili to uro zelo ste bili pridni in ustarjalni in se vam najlepše zahvaljujem ja če lah