Osnovna šola, predmet zgodovina, 6. razred, o obdobju pred Grki. [Gos] snemanje Neža Pahovnik transkripcija PAVILION 1.1 CLARIN.SI http://hdl.handle.net/11356/1438 www.clarin.si www.korpus-gos.net/

Avtorske pravice za to izdajo ureja licenca Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0.

Dovoljeno vam je: reproduciranje, distribuiranje, dajanje v najem in priobčevanje dela javnosti predelati delo Pod naslednjimi pogoji: Priznanje avtorstva — Pri uporabi dela morate navesti izvirnega avtorja na način, ki ga določi izvirni avtor oziroma dajalec licence. V znanstvenih publikacijah to pomeni citiranje ustreznega dela ali del, dostopnih na domači strani projekta, http://www.slovenscina.eu/. Nekomercialno. Tega dela ne smete uporabiti v komercialne namene. Deljenje pod enakimi pogoji — Če spremenite, preoblikujete ali uporabite to delo v svojem delu, lahko distribuirate predelavo dela le pod licenco, ki je enaka tej.

This work is licenced under the Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0.

You are free: to Share — to copy, distribute and transmit the work to Remix — to adapt the work Under the following conditions: Attribution — You must attribute the work in the manner specified by the author or licensor. In scientific publications this means citing the relevant publication or publications, referred to on the home page of the project: http://www.slovenscina.eu/. Noncommercial. You may not use this work for commercial purposes. Share Alike. If you alter, transform, or build upon this work, you may distribute the resulting work only under the same or similar license to this one.

2021-09-23
Osnovna šola, predmet zgodovina, 6. razred, o obdobju pred Grki. 2009-12-05 terenski posnetek 2009-12-05
2. triletje, družboslovje LJ Ljubljana 2009-11-25
učenci dobro jutro dober dan dober dan prosim če se pripravite da bomo začeli dobro jutro pa dober dan [ime] eee ne preblizu lahko se tud usedeš ampak v tej smeri da ne bi eee ruknu po nesreči a veš zato vedno opozorim če se boste navadel jz ti posodm kliknta še enkrat da se to odpre tamle deluje tisto deluje eee tm čist hudo je no čis hudo je ja lej tamle pritisneš na erteve ja lahko pa tud sej je še en gumbek eee vam bom jz potem tud poudarila kaj boste zapisali eee imate pa vi prosm če odprete zvezke imate narisane eee tabele in razpredelnice imate narisane ? ne ja ne nimamo aha ja mamo imate narisane ? potem bomo najprej narisali jz bi prosila čez celo stran narisati tabelo kašno tabelo ? eee lahko narišete ja lahko jo narišete takole poglejte čez dve a štiri strani ena eem okej pol m jz ta drugo narisal bom jo jz najprej narisala na tablo potem boste pa vi prerisali ojoj bom jz to kr vn strgu na tla vreč a lahko jz to pol kr vn strgam k mam eno tretjo stran ? ne ne ni potrebno trgati ven ni potrebno kr pojdi na drugo stran nimam zvezka če nimaš zvezka boš pa prosim pisal na list bom pa jz dala list papirja čiš imaš sam mogoče list ? eem ne a štiri veš kaj včeri smo k sem jz gor šla naslov že imate Gradbeništvo pa sej že mamo pa sej že mamo pa jz mam to razpredlnco pol tuki no super ja po pa nadaljujemo sm nimamo še vseh napisan jz mam zdej prazgodovina stari vek pa Egipt narobe narobe eee jz bi prosila kdo manjka ? ja sej ja [ime] [priimek] hvala eee dnevnik bomo pol šli zamenjat ker sem jz napačnega vzela ker je bil samo ta vložen ne vem kje pa je vaš dnevnik ? ja nazadne ga je mela včer ja ne vi ste šesti ? a ja šesti b v redu izvoli prvo zgodovinsko ob lahko začnemo ? ja ja hvala prvo zgodovinsko obdobje se imenuje ? prazgodovina prazgodovina poglejmo kakšno gradbeništvo je bilo v času prazgodovine značilnosti sam jz nism s sam vse z gradbeništvom kr izvoli no najdaljše obdobje človeške zgodovine je blo in začne se pred dvema milijonoma let s pojavom človeka in je trajala do približno leta tri tisoč petsto pred našim štetjem delimo jo na kameno bronasto in železno dobo eem okoli t sto tisoč let pred našim štetjem pojav prvega mislečega človeka homo sapiensa no tuki pa slikca človeška evolucija je to ko se je pač opica razvila v ja kaj prikazujejo te posamezne sličice ? no pa če so ja najprej je bla pač neki tko ko razvoj človeka ja razvo ja razvoj človeka po stopnjah ne od človeka podobnega ja do ? opici kdo je ta zadnji ? jaz homo sapiens tako je homo sapiens ali misleči človek eee zelo dobre eee slike si izbral kaj opazite ? kako se je eden prosim glavo si ja lobanja kako se je človek spreminjal v svojem razvoju ? eee [ime] prosim pa lobanjo a ? obl spreminjala se je oblika lobanje [ime] drža se je spremenila kako pa ? kaj pa se je zgodilo ? šli so pokonc eem zarad tega ker so se postavl na zadnje noge a ne ja dvignil se je na dve nogi rečemo da so se roke kaj se je z dogajalo z ro ? sprostile sprostile tako je roke so se sprostile in pričele opravljati različna dela [ime] ja pa tud so mel zobe bl močne kokr pa čelju no čelju pa na konc so ja prej so imeli močnejše zobe zakaj pa ? so mogl uno grizljat uno meso pol so pa ogenj odkril pa je pa je blo bl mehko meso ja kaj pa je grizljat tako je ko so odkrili spoznali ogenj ga je človek začel uporabljati tudi za kuhanje za peki mesa ampak ta sprednji del kaj pa zgornji del lobanje kakšen je bil pa ta v preteklosti ? ja manjši majhen majhen ja ja in se je potem začel razvijati nav majhen pa bl tko navzgor zakaj je pa to pomembno ? vsi so bli bl tko ne vem zarad tega da se ti možgani da maš glavo večjo za možgane ja dobro povečan tako je povečanje možganov se pravi čeljust je šla navznoter se je zmanjšala [ime] eee lobanja se je povečala navzgor ne in tko dobimo potem podobo un predzadnji zglea tko ko en Turk z brki dalje ja a naprej ? ja življenje se je dvignilo na bivališča bivališč z začetka n eee niso poznali kasneje so jih začeli graditi iz vej ali kosti šotor so gradili ja kako mi rečemo torej eee z začetka bivališč niso poznali poznali so pa nekaj drugega jame ja jame no kr skrili so se ali pod drevo ja ali pa so se skrili ja v kraške jame v jame ki so bile v zemlji pod kšno drevo so se al pa kr v jame ki so ble tko v zemlji pod drevo ali pa v krošnje dreves eee kako pa mi temu rečemo ? ali so to že bivališča ? ne temu rečemo zatočišča aa se pravi ko si pišete vi eee zgradbe boste tuki napisal ja zlo dobro jame kraške jame ja kr napiš si zdej sej to smo že napisal ne nismo zato ker smo naredili vzorec primer smo naredili ja smo jame kraške jame pod drevesi v krošnjah dreves in temu ne rečemo bivališča ampak zatočišča zakaj si je pa človek poiskal zatočišča ? zarad tega da ga ne bi da eem če bi bil dež da se skrije pa plus trideset ja pa sej je mogu pa sej je mogu iskat pa pokrit hrano ja dež strela potem je šel poiskat hrano pa se je lahko spet vrnil se pravi vremenski pojavi so bili mhm pa se lahko ogenj živali zelo dobro z ognjem je la je lahko pregnal druge živali kaj pa če se je skril v jamo je tud najdu svoje zatočišče ? ja pred nevarnostjo ? pa še oboje ja naprej bivališča so bila le istočasno iz starih okoli deset tisoč pred našim štetjem zaradi stalne naselitve zaradi poljedelstva so začeli graditi stalna bivališča nova bivališča so bila varnejša zgrajena so bila iz vej slamne kamna blata in trstja ja se pravi prva bivališča prva bivališča so bila pa iz česa zgrajena ? iz vej kamna blata ja prva bivališča eee iz blata pod kaj boste zapisali v razpredelnico ? pod uporabnost gradbeni material namen ja ja eee mejčkeno počakte aja eee zatočišča namen uporabe je kakšen ? da končamo prvi del de smo mi že v drugem obdobju ko si pa on že zgradi prvo bivališče iz vej slame in tako naprej se pravi kaj je bil na namen uporabe zatočišč ? ja d je začasno tm ne da se sam tja zateče pa da so se skril pred plenilci tako je varovanje pred vremenskimi pojavi zavaruje se pred vremenskimi pojavi zavaruje se pred vremenskimi pojavi in nevarnostmi aja bomo tukej kej gradbeni material zapisali ? ne ker on tukaj ni uporabljal gradbeni material on si tega ni on je sam iskal pr tako je on je to poiskal zatočišče in se tja zateku dobro potem smo pa rekli gradnja prvih bivališč in si zapišete prva bivališča nekje jih beležimo v mlajši kameni dobi men to tle ne bo pršlo kako to ? to ne morem vsega napisat sej to je prva prvi del razpredelnice ne prva bivališča lah je napišete tudi prva bivališča pod zgradbo kaj je bil gradbeni material ? eee sej se boste navadili razpredelnico tukaj lahko zdej potegnete črto zatočišča potem so prva bivališča ko boste nehali pisat ne prej boste potegnili črto sej jz bi to jz jo potegnem zato da vam pokažem kako bo ob koncu vaša razpredelnica izgledala tako je se pravi zatočišča smo končali imamo prva bivališča pod gradbeni material pišemo kaj ? [ime] puvej ja narekuj prosim eee veje vej veje slama ja a loh napišemo naravne surovine ? opeke kamni ja če jih boš znal potem naštet lahko napišeš naravne surovine surovine kamni da je to naravni material vej slama kamen blat trstje opeke tud ? ja po ja potem kasneje je pa začel že izdelovati hiše iz surove opeke kakšna opeka je pa bla to ? taka k ne gori surova eee ja ne gori ha tud gori če je velik požar aja ja kaj je blo s to opeko ? to je bla glinena opeka posušena na soncu vam bom pokazala potem kasneje eee ko se bomo več s primerjavo materialov eee ukvarjali d eee na slikah zdej naj [ime] ta eee svoj projekt konča kako je izgledala eee opeka ? kako so jo izdelali ? imeli so kalupe kamor so ulili to glino ta glina se je potem posušila in potem je bla to glina posušena na soncu če bi primerjali glino posušeno na soncu pa kamniti blok iz katerega so izdelali piramido kaj je blo bolj obstojno ? piramide piramide se pravi kamen kamniti blok je bil bolj obstojen kot opeka posušena na soncu piramide so ful del cajta dalje no največji napredek je pomenilo izdelovanje hiš iz surove opeke hiše so bile ognjišče je bilo osrednji del bile so brez oken ja eee lahko si napišete pod gradbeni elementi ja to so ble pa prve hiše gradbeni elementi prva bivališča no pa jst mam še klikneš nazaj prosim no kako to ? samo lej ne ne ne ne kr tole lej evo lej tam sam na tipkovnci eee hiše so bile se pravi različne oblike gradbeni element tuki si zapište posebnosti smo rekli gradbeni elementi in posebnosti različne oblike ognjišče osrednji del ognjišče je osrednji del hiše brez oken to je resnično aja posebnosti ali gradbeni elementi ja zgradba manjka ti viš jz sem pa dej še tule zraven potegni sej jz sem ja pa to ti pol ne pride na eno stran ja logično men tud skor vse manjka kako s mi pa prejšnjo uro narisal razpredelnico ? ni me blo prejšnjo uro aja eee obdobje razpredelnica vsebuje prvi del obdobje ja normalno no pa sem želela na začetku ure narisat pa ste rekl ne da jo imate ja sej sej sem napisu ja zdej si napisu pa upam da maš pravilno da boš lahko obdobje ja obdobje zgradba pol upora uporabnost namen zgradbe a jz bom to pol strgu ven eee veš kaj raj si na dve strani eee [ime] nariš ker boš mel bolj pregledno namen uporabnosti namen oziroma uporaba a mi kdo posod ? uporabnost ja gradbeni material in na koncu smo dodali gradbene elemente oziroma tudi še kakšne posebnosti izvoli prikazat ta bivališča in jih opisat a jz ? ja opisat a zdej dat sliko ? ja no tuki udzgori je bla slama tuki odspodi je sestavljeno iz kamenja eee kakšno obliko ima ta hiša ? to naj bi blo eem mal lesa je blo tuku vidm ja slama ja kot kolišče oziroma kot šotorišče ja ja kot šotor ne obliko šotora ima kot šotorišče šotor a naprej ? ja eee no življenje ljudi in povezovanje ljudi povezovanje v skupine zaradi boljših pogojev za preživetje pa zaradi lovljenja večjih živali to se je imenovala horda eem na začetku ljudje enakopravni kasneje je vladala ženska matriarhat po matriarhatu vladali vladajo moški patriarhat no tuki je ena slikca mhm spet oblika šotorišča ja tukej pa ko so delal ja sam tuki so bli že boljši so iz eem so že znal pač iz blaga nardit mhm kakšno blago pa je to bilo ? ja kr iz ž od živali kakšna koža tako kože živali se pravi si boste zapisali kot gradbeni material kože živali šotorišča šotori so bili iz kož živali naprej ? eem življenje potem nabiralništvo moški so v skupinah v skupinah hodili na lov in ribolov antilope srne divje prašiče jelene so lovili za hrano mamute medvede volkove zaradi obrambe ali krzna orožje so bile kopje lok pasti kamni in pa noži ženske so ostajale doma in nabirale različne rastline to so bile sadeži bodičevje podzemna steblca in korenine kasneje v okviru poljedelstva in nato in s tem nastanek prvih civilizacij z eee goji gojili so različne žitarice na slikcah pa so lovil s tem kopjem pa so mel tud take obleke iz kož ja eee [ime] mejčkn pučaki lej kam bi ta slika prej si govoril o večjih skupinah ljudi in o hordah kam bi ta slika bolj spadala ? v tem delu si pa govoril o poljedelstvu o živinoreji o žitaricah kam bi ta slika bolj spadala ? ja mogoče nad povezovanje ljudi bolj al pa v prvi del ne se pravi v času starejše kamene dobe v prvem obdobju prazgodovine se je človek združeval v horde to so ble skupine ljudi ki s me so ble med seboj poveza ljudje so bili med seboj naključno povezani kar pomeni da niso bili v sorodu niso imeli med seboj sorodstvenih vezi zakaj je blo pa veliko število ljudi na enem mestu kot skupina potrebno ? ja ker en ni mogu tazga ja res je eden ni mogel ujeti tako velikega mamuta se pravi lov na velike živali je potreboval močno ubrano skupino ljudi da so prišli do hrane tisto kar je pa [ime] pisal v tem poglavju to te moram mejčken opozorit pa ni blo v redu slika spada v prvo poglavje s tem da mi smo rekli da se bomo pogovarjali samo o bivališčih in ko pripravljate stvari bodite pozorni kaj je vaša tema ti si zdej dodal še dobr spoznal smo življenje ljudi kar je tudi pozitivno gremo dalje ker eee zakaj pa je pravilno da si povzel tudi življenje ljudi ? ja d bomo bolj spoznal a ne zgodovino prazgodovino mmm ja zato ker če ne bi blo pač ljudi kako bi če ne bi vidl kako ljudje živijo potem s potem tud ne bi mogl razumet k zakaj so potem naredl bivališča si dobro slabša ocena no zanimivosti obstajalo je čarovništvo verjeli so v duhove živali in rastlin bili so kanibali verjeli v to da če pojejo človeške organe da pridobijo njegove sposobnosti verjeli so da je vladar božji namestnik izvajali so zdravniške in kirurške posege mhm ka kako bi pa lahk lahko tud dali naslov tej temi zanimivosti kaj o čem je govoril [ime] v tem poglavju ? ja v kaj so veroval o v tako je v kaj so verovali o verovanju ja dalje potem viri ja vire na koncu navajamo vikipedija to je na internetu to je knjiga to mam s sabo pa to v učbeniku ja učbenik je skoraj vedno mora bit prisoten učbenik hvala [ime] lepo si pripravu mi smo zdej s tem spoznal bivališča kok si pa dubu ? kaj je različne oblike ? kok je pa dubil ? pet je dobil to [ime] bravo ! ooo to mi deli ne bili so izpolnjeni vsi kriteriji ne eee ja ti maš pa diaprojekcijo zdej kako maš zdej to ? a ? no čaki aha ja ne sej eee a se ti je diaprojekcija ? ne to je sam tko na začetku a ja zarad tega ja ja ja v redu eee drugo obdobje kjer se mi sreč eee a kr začnemo ? smo pripravljeni ? drugo obdobje ki ga bomo mi zapisali v razpredelnico eee ko nastanejo prve države rodovitnega polmeseca je katero obdobje ? Egipt aja to a ni to Egipt ? stari stari vek in ena najpomembnejših držav v starem veku je egipčanska država torej pod obdobje napišite potegnite črto zdej v razpredelnici napišite obdobje stari vek spodaj pa pomišljaj Egipt sej ž mamo napisan obdobja stari vek po pa pomišljaj Egipt po pa spodi piramida ja sej super zato ker smo si vzorec naredili da vemo točno kako zapisujemo a zdej že veste ma še kdo težave z zapisovanjem ? v redu izvolta aam dobr Egipt vam pa bova predstavila [ime] [priimek] in [ime] [priimek] eem eem kazalo piramide vzroki zakaj so gradili piramide kdo je živel v Egiptu mumije pa zanimivosti kr no po so še viri piramide piramida piramide so bile grajene iz kamna to je bila pogosta zgradba v Egiptu no tkole so ponavad zgledale piramide samo da je bla tle ozad je bil še en kip tak zlo velek mhm kako pa se imenuje ta kip ? sfinga sfinga sfinga imata kje sfingo ? č no v redu ja ja na koncu to mam jz pr domačih mačkah na slikah sfingo ka kaj so ble te sprednje piramide ? te majhne ja to tole je bla kt glavna ja to so ble pa mejhne je bil uni mali kaj so že no ja no [ime] bom vprašala kdo je bil pokopan v veliki piramidi ? ja uni bogovi faraon faraon tud so jih imeli za bogove vladar Egipta vladarji vladarji faraon je bil pokopan v veliki p ka kdo je bil pa pokopan v majhnih piramidah ? služabnike niso ime njihove žene tako je kakšni svečeniki državni uradniki njegovi služabniki pa njihove žene uradniki uradniki uni pa uni kaj so že tako je no eee imele so učenci a to napišemo zraven piramide ? imele so eno ime mastabe so se imenovale majhne piramide ali mastabe dalje no eee zdej vidte kok so člove člove no ljudje mejhni proti takim takim piramidam mhm ljudje zelo dobra primerjava pa še una kamela tam ja kaj še včasih nardijo v Egiptu ? posadijo te daleč stran od piramide na kamelo na kamelo ja ne in ker je perspektiva tkole dvigneš roko pa pa te slikajo od daleč pa izgleda kot da imaš roko na vrhu piramide piramide ne si predstavljate mhm mhm pa zdej vidte kamele glih niso mejhne k so zraven pa si lahko pogledate kok so mislm mejhne tud piramide no dobro vzroki za graje za gradnjo piramid vzroki za gradnjo piramid sta bila spalni prostori grobnice tuki je ena slika aam takšna je bla grobnica kaj sta mislila s tem spalni prostori ? ja d v unih mejhnih mislm so tud lahko spal lahko so jh gradil tud za spanje če so kdaj mogoče poiskal kakšno zavetje zavetje drugače so ble pa to grobnice ne ja ja sej navadno so ble sam tko dobro na teh se vid eee tole pis eee pisava na steni s predpisavo tko vi pa pisavo poznate kako se je imenovala hieroglifi hieroglifi hieroglifi ja ki so na steno pisal ja dalje kdo je živel v Egiptu kaj boste napisali namen ? kakšno je bil torej namen te zgradbe ? grobnice ljudje so gradili grobnice tako je grobnice za vladarje Egipta a naprej ? naprej ja kdo je živel v Egiptu v Egiptu so živeli Egipčani in sužnji imeli so tudi vojsko Egipčani so imeli svoje bogove to je boginja Nil tle se pa tud vid da ma eem misem eee od obleko ma tud mav iz kože od živali tlele se vid da je pa taka tigrasta tko spodi mhm je od geparda no in pol tole je k suženj to je to je pa vojak da zaščit najbrž a ne prav najhujš je da najhujš je un kmet eee kaj mislite učenci kje so sam neki učiteljica kje so Egipčani dobili sužnje ? ja iz drugih držav mhm tako je tako je so jih napadl potem tisti k so ostal preživeli so jih pa s sabo vzeli v vojni so zajeli preostale ljudi kot sužnje tuki vidte kok ma tale boginja Nil mislm eee lepo obleko pa iz pozlačeno ne tale eem suženj ma ma pa samo eno kito tle tale eem suženj eem lepo prosim [ime] ne vpadaj v besedo [ime] eee je zelo eee lepo opisal obleko posameznih rečemo družbenih slojev gre za oblačilno kulturo nekega naroda neke države se pravi oblačilno kulturo Egipta in [ime] je že naredu primerjavo kako so bli oblečeni bogovi vladarji in revni ta je prav najhujš lej kok suh sužnji so mel ponavad eno tako kiklo potem so mel pa še tle eno tako kt pa ne vem tlele se jo tud vid tole rdečo tle samo mal [ime] a prosim ponoviš kar je pove kaj je povedal [ime] ? ja da so mel kikle ja vav ne ja pa eno rdečo trakec so mel pa trakec ja to je blo kot ogrinjalo ne ne kikla učitlca ? pa eem boginjam pa bo eem pa faraonom na primer tej boginji so dal ime Nil zato ker je bla reka Nil taka zlo močna mislm kaj pa smo mi še povedali o reki Nil ? mogočna mogočna je bla taka kaj je Herodot govoril o reki Nil ? ja da poplavlja ja da popljavlja in ker je reka Nil poplavljala je s sabo prinašala ? z rodovitno zemljo ki so jo ljudje Egipčani obdelovali in pridobili hrano za polje ja a lahko ? mhm no tuki pa vidte tud k ma tale vojak no mmm tako čepico tako vijolčno to je bla značilna za vojaka pa za vojaka je blo še značilno da da je mel eem en del oklepa zlat ja joj a misliš [ime] da so mel vsi vojaki pozlačen oklep ? kaj zdej to pomeni ponavadi ? ne ampak tko ponavad so mel uni bl večinoma generali vojaški poveljniki pazi generale imamo potem v prvi drugi svetovni vojni vojaški poveljniki aja to so pa pač mumije ja kaj pa je mumija ? kere cokle ma ja mumija mumija je pa en mrtu človek zavit v kaj ja pač k je zavit eem v kaj so Egipčani naredili z umrlimi ? mumuficirali mumificirali so jih rečemo da so jih balzamirali in mumificirali tako je in so jih dali v piramido ka in so jih dal pol v piramide kaj je značilnost mumije ? dal so jim ven organe odstranili so jim notranje organe zelo dobro [ime] iz nosa so jim možgane so jim kar skoz nos pol po res je res je [ime] sej sem tud jaz ja potem so te organe shranili v posode ja v take posode to je zarad tega ker so mislel da bojo pol še naprej un njihov duh razvil ne ne gre za tako imenovane kanopske žare eee duša pa telo ba in ka so to imenovali duša gre v nebo obstaja naprej kajti Egipčani so se celotno življenje na zemlji pripravljali na drugo življenje ki bo sledilo to je življenje v onostranstvu ali posmrtno življenje eee verjeli so v posmrtno življenje v piramidah so poleg mumij našli tudi predmete ki so jih uporabljali v vsakdanjem življenju zakaj ? ja [ime] ja zarad tega k da je eem a da povej no ne pa velik unih stvari so mel tud ne unih stvari [ime] točno lepo prosim ! ne bomo en eee a lahko prosim [ime] zaključi s tem eee kaj maš ? s tem kemičnim svinčnikom lepo prosim če spraviš [ime] hvala eden roke gor [ime] izvoli da bi duša da bi duša spet našla svoje telo al kaj ? tud na ta način ampak zakaj so d d da bi da bi lohk jedl ja eee vse stvari igrače eee mizo stole eee vse st ja vse mislil da bojo rabl tm zgori [ime] na glas povej prosim ja misl so da bojo to rabli te predmete v drugem ži življenju tako je življenju zdej pa kar se tiče eee balzamiranja oziroma mumificiranja ne ste prej povedali odstranili so notranje organe in so potem telo zavili v ? učiteljica ja eee pol so jih dal pa v trak ta no take une bele v c papirje tko k v c papir joj ne [ime] v platnene povoje toaletni papir prosim ? samo da je bil t bl trden če je blo res ja sej ampak tko bl trd je bil joj ne govorit prosim o toaletnem papirju učenci kje ste to našli ? to je blo platno to so to ne razpade glejte ja sej ja sej zato so jih pa lih po pač povijal v te ja sej ja ja sej toaletni papir lahko razpade ja sej lih to mora toaletni papir razpade ko ga mi mora razpast če ne bi se če ne bi se vece zamašil mhm ja pol bi mogu pa greznico platneni povoji a lahko ? no dej in izgleda mumija imate jo na sliki izvolta dalje ja pa tale mumija čist odspodi je verjetn že zlo stara k se vid prou kakšne čevelčke ma po pa pač k so jih dal pač v grobnice a ne grobnice pol pa grobnice no sej je isti drek ja potem so jim še pač so nardil tko da bi se vidl kje eee tak odtis tko glave mislm na gorbnice je tko kje sta vidva to našla ? grobnice položili so jih potem v krsto in sicer ne sam neki na tist na tisto krsto so nardil tko da nek pa dej bananko no ja vem kaj želiš povedat [ime] se pravi lejte eee glejte učenci dali so vladarja mumijo vladarja v krsto bolj ko je bil pomemben vladar eee več krst je lahko imel recimo dve do tri krsti leseni več jih je na koncu so te krste položili v tako imenovano eee kamnito rakev se pravi veliko krsto iz kamna in na tej krsti je bila potem to kar pravi [ime] ne podoba glave vladarja temu pa rečemo relief odtis glave temu rečemo relief to kar mejčekno je dvignjeno nad osnovno površino pa no te vladarje a ne so najprej dal v tole pol so dal v tole ta drugo pol so dal pa še tole tak kup kukr se vid ti zdej kažeš kaj [ime] ? ja ja tu tuki eee se vidi dobr število krst ali rakev tako je tuki se zelo dobro to vidi ja [ime] sn eee zelo dobro da sta to opazila zelo dobro da sta to opazila da je šlo tudi za več krst in zadnja je bla pa kamnita rakev oziroma krsta da ni takoj kr razpadla ja za kamen smo rekli da ne razpade les pa dalje ja zanimivosti ti maš okej ob gradnji Asuanskega jeza na reki Nil v Egiptu so bili zaradi naš raščujoče eem tele se vode v nevarnosti različni vz mislim kipi eden od njih je bil tud tale sfinga ampak tale kip ima svoje ime sfinga sfinga kaj pa je sfinga ? kakšno podobo ima ? [ime] pol človek pol lev pol pol mačka ne pa ni pazite ne mešate pol mačka različne skulpture po mitologiji po verovanju imate ja imajo različno podobo v Egiptu je sfinga neko mitološko bitje ki ima nalogo da varuje piramido in ima levji trup in človeško glavo za vsako za vsako velko piramido je bla ponavad ta sfinga tako je ker je varovala piramido prosim ? no evo to je pa še tale sfinga ja to je pa ta pogled na Keopsovo piramido zadaj tuki je ja tuki se tuki se velik bolš vid moja babi je to tud vidla kaj si boste še pod gradbene značilnosti Egipta zapisali ? da so gradili sfinge sfinge ja sfinge sfinga je kip to nimamo gradbene značilnosti ja sej to so oni gradil sej nisem jz rekla da bo naslov bivališča samo samo neki učiteljica kaj so gradili ? gradili so kipe eden izmed kipov je bil sfinga kip napište da ne boste imeli tam zgradba ne kip sfinga in namen je bil kakšen ? verovanje verovanje namen verovanja da varuje piramido ja samo neki še tukile se dobr vid koko so po kockah zložil da so kocke nosil ne da jih niso skupi limal kakšen je ? mhm eee ja kamniti bloki ja kamniti bloki tako je eee kakšni so bli pa gradbeni eee material je bil kamen kakšni so bli pa eee eee gradbeni element sfinge je pa podoba človeške glave in pa podoba levjega telesa učitlca učitlca leva učitlca sej lev spada v skupino sej mačka je učitlca pa teli te kamne aam bi lahko oni tud gradil tiste glinenaste eee glin pač iz tistga bi lahko glinenastih ploščic a ne bi lahko tud to gradil samo je tud bl na pač ja ja ja recimo Mezopotamci Sumerci in ostala ljudstva so gradili templje iz eem gline žgane na soncu in so potem ti templji razpadli to pa ni razpadl piramide pa niso ja ja no to je to to je to ne ovij kr dej [ime] kdo je tam ? gu eem gugl pika kom a ni Gr Grkov ni ? kaj še ? ja povej pa še učbenik za zgodovino Raziskujem preteklost mhm hvala zelo dobro kok pa je to ? petka ti ha kokr jz ja zlo lepo a je o zlo tko hitr štiri ? pet u fajn sej sta ja blo dobra zlo lepo tud eee zelo dobre fotografije sistematično je pripravljeno katera ? kje je pa ? ja dva sta ja to je ta to je tisto kar sem vam jaz včeri pojasnila ne da ne morete met eee shranjeno zelo dobro ja [ime] a a ti si nardila dva tisoč deset ? ne v katerem obdobju smo še vedno ? dva tisoč sedem stari stari vek država oziroma civilizacija starih Grkov napišite si spodaj v tisti del kolone stari Grki stari Grki u ste že vidve pa kr izvolta [ime] a se prosem usedeš ? pa sam pogleat sem si hotu a je kej narobe blo ? a dejte še enkrat od začetka naučte se berete si v redu ? ja ča a eee a lahko začnemo ? z [ime] sem se pogovarjala ker je mel težave z ustnico izvoli i prvi grški dramatik Tespis je izpostavil prvega igralca drugega in Sofokleja tretjega Ajs Ajshil je uredil tudi kostume v grških gledališčih so igrali samo moški tako se je razvijala tragedija in komedija junak je bil boljši in bolj mola moralen kot je bil hm ? lejte navedle ste tri do štiri dejstva tri do štiri stavke poskušajte mi povedati glede na temo ki s ki jo vedve imata kaj je tisto kar je za nas zdej tukaj pomembno in kaj si lahko mi zapišemo pod zanimivost to je da so Grki pač gradili gledališča tako je da so Grki gradili gledališča pa ne slišmo tle mejčkn glasneje prosim no tuki s na spodnji slikci tud vidmo de je potujoče gledališče mhm kakšen namen so pa imela gledališča ? kaj so v gledališčih uprizarjali ? ja z borbe ja ja itak kakšne borbe ? ne borbe ne ne ne mm to so ble une kaj so že gladiatorske fajte ne gladia gladiatorske boje ne učenci to je blo v Rimu aja to je blo grško ups to je blo v Rimu a ni blo gladiatorski boji so bili v Rimu ki so se odvijali v areni amfiteatru ja pol so ble pa komedije v delu v delu amfiteatra ki se imenuje in samo rimski amfiteater se imenuje Kolosej in o gladiatorskih bojih o bojih človek na človeka človek na ž žival tako je se bomo pogovarjali v času rimske zgodovine rimske civilizacije al pa človek na žival Grki eee prej ste imele sliko današnjega gledališča pa grškega gledališča kaj torej se je dogajalo v grškem gledališču ? so se uprizarjale gledališke igre predstave a greste vi kdaj ? predstave tako je a greste vi kdaj v gledališče ? nikol sam s šolo no kakšne igre pa vi gledate v gledališču ? Kekec lutkovne ja lutkovno preds lahka zaigram li lutkovno predstavo lahko gledate no pa kakšne igre vi gledate ? lahko so po svoje zabavne tako je vesele lahko so žalostne a vi že poznate kako rečemo eee veselim igram ? zabavne olimpijske komedije kako pa žalostnim ? vesele igre drame tragedije tragedije torej Grki ne to so pol tragedije Grki so že poznali žalostno in veselo igro tragedijo in komedijo torej kakšen je bil namen uporabe ? kakšen je bil namen ? da to zabava ljudi z na nek način zabava na o eee razvedrilo razvedrilo uprizarjanje gledaliških iger veselih in žalostnih zapišite si prosim ker ? kaj to ? pod kaj ? tud zabavale so ljudi razveselile so jih namen no sej drgač Grki so mel tud dvoj a počakaš prosm da oni zapišejo ? hvala potem bomo pogledali kakšen je bil gradbeni material imate sliko pred seboj kamen kamen ja kamen eee kaka kakšni so bli pa gradbeni elementi ? iz česa je blo sesta a lahko prosim ? hvala iz česa je blo sestavljeno gledališče ? ka kaj ? iz kamna material je kamen posamezni gradbeni elementi so pa kaj ? tole so bli ? stopničke oder ampak kaj so čemu so ble namenjene ? sedeži sedeži tako je kamniti sedeži sedeži ojoj kok jih je mogl pol v rit zebst ja kakšno obliko pa je imelo to gledališče ? polkrožno polkrog polkroga ja in se je vzpenjalo v hrib kokr nek igrišče kaj je zadaj ? zadaj je naravna površina hriba se pravi je bilo rečemo da se je vzpenjalo v hrib oziroma je bilo naslonjeno na hrib spodaj je bil pa neke vrste kaj ? ja hvala naslednjič krog eee bodite pozorne kako predstavljate tema je gradbeništvo potem pa lahko mi povemo da so igrali samo moški da so imeli maske to so pa posebnosti učitlca jz pa [ime] mava gradbeništvo v srednjem veku a ne bom jst zdej to pogledala to je v redu učitlca to je v redu poveste tepelj Partenon ja eee zelo dobro ja učitlca ostalo je pa v redu ostalo je pa brez eee pripomb zdej bi jz tko da nardim rečmo tri posamezne stavbe narišem kaj da pišeš ? da d d jz sem ene tri posamezne stavbe zdej ko sem mel zdej eee novi vek eee tele z za zgradbe novega veka joj [ime] ne morem z dve s tremi govorit naenkrat kako misliš posame posamezno zgradbo opišeš ja ne jz mam tko ja sej kako ste se držali kot sem vam rekla kako ste se držali kriterijev opisa zgradbe ? to sem to sem to sem jaz hotu jz sem se super potem bo šlo gladko kriteriji bojo dovolj pomagali dekleta prosim počakata da grejo šesti iz razreda hvala to je eem to je pa odzad za Grki Rimljani sta eee srednji vek tako dobro