Intervju z direktorjem železnic o poslovanju uprave in upravičenosti do izplačila božičnice. [Gos] snemanje Tomaž Potočnik transkripcija MatejaS 1.1 CLARIN.SI http://hdl.handle.net/11356/1438 www.clarin.si www.korpus-gos.net/

Avtorske pravice za to izdajo ureja licenca Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0.

Dovoljeno vam je: reproduciranje, distribuiranje, dajanje v najem in priobčevanje dela javnosti predelati delo Pod naslednjimi pogoji: Priznanje avtorstva — Pri uporabi dela morate navesti izvirnega avtorja na način, ki ga določi izvirni avtor oziroma dajalec licence. V znanstvenih publikacijah to pomeni citiranje ustreznega dela ali del, dostopnih na domači strani projekta, http://www.slovenscina.eu/. Nekomercialno. Tega dela ne smete uporabiti v komercialne namene. Deljenje pod enakimi pogoji — Če spremenite, preoblikujete ali uporabite to delo v svojem delu, lahko distribuirate predelavo dela le pod licenco, ki je enaka tej.

This work is licenced under the Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0.

You are free: to Share — to copy, distribute and transmit the work to Remix — to adapt the work Under the following conditions: Attribution — You must attribute the work in the manner specified by the author or licensor. In scientific publications this means citing the relevant publication or publications, referred to on the home page of the project: http://www.slovenscina.eu/. Noncommercial. You may not use this work for commercial purposes. Share Alike. If you alter, transform, or build upon this work, you may distribute the resulting work only under the same or similar license to this one.

2021-09-23
Intervju z direktorjem železnic o poslovanju uprave in upravičenosti do izplačila božičnice. 2010-07-09 RTV Slovenija 2010-07-09
TVSlo, Odmevi celotna Slo Ljubljana 2008-12-12
vprašanje ki se verjetno poraja veliki večini gledalcev o tehle slišanih številkah je kako je mogoče imeti tako veliko izgubo in hkrati zahtevati božičnico generalni direktor Slovenskih železnic pa pravi človek za odgovor na to vprašanje dober večer in dober večer tudi gospodu [priimek] ki je vodil ki je sodeloval v eni od prejšnjih eee uprav izvolite izgube božičnica lejte izgube so res v tovornem in eee zaenkrat še vedno tudi v potniškem prometu kjer še nismo uspel podpisat aneksov ki je v usklajevanju z vlado eee podjetje v celoti bo poslovalo z dobičkom eee res da tud iz naslova prevnetovanj vendar ta denar eee ni zapravlen eee uporabli ga bomo za nove investicije mhm gospod [priimek] bom zelo poenostavil ne profit dobiček bo zato ker ste nekaj premoženja prodali in zato ker ste prepočasi porabljali tisti denar ki ga je država namenila za obnovo železnic eee tovorni promet potniški promet izguba veste kljub temu je osnova za izplačilo dobičnice so pač pogodbe dogovori eee socialni sporazum in eee v tem delu so zaposleni na fizični proizvodnji izpolnili svoje obveznosti in te zaposleni ki so jih izpolnili so seveda upravičeni do eee tega dela ampak poglejte vi lani niste naredili toliko ko ste načrtovali prepeljali ste manj tovora lani leta sedem aja j govorim o letu eee dva tisoč osem pardon letošnjih prvih devet mesecev eee tudi dosegli ga niste na načr načrte nismo presegli to je res vendar smo pa tud dosegli ne smo pa vseeno precej zrasl v prometu ne tako da iz tega naslova je pač ena od osnov po kriterijih takrat ko ste vi sodelovali misim da eee z je bil takret na čelu uprave gospod [priimek] ne drži so mu malo po tistem ko je odšel očitali da je pravzaprav dobiček prikazal takrat z matematičnimi formulami ne s tem kar ste naredili no s tem se ne morem s tem se ne morem strinjat eem dva tisoč drugega leta ko smo prevzeli eee to upravo je dejansko bilo cirka petdeset milijonov evrov zgube dva tisoč štiri ko pa eee štiri milijone eee plusa eem tudi takrat je tik pred novim letom bla uprava zamenjana in eee seveda takratna uprava ki je prša za nami je lahko izplačala božičnco glede na podlagi tega eee dobička ki je eee ampak izplačalo se je tudi vse tiste uprave se mi zdi eee ki so prej poslovanje zaključile z izgubo eem naša uprava eee v t ka kaeri sem jaz sodeloval eee je bla to eee ni izplačala nobene božič nobene božičnice ste vi človek ki se spozna na te reči zdej prepričani da si osem tisoč železničarjev res zasluži tristo petdeset evrov bruto ? ne nikakor ne eee jaz eee v to nisem prepričan in eee sedim na stališču da eee da je potrebno najprej zadeve razčistit eee ravno v tem segmentu ki ste ga vi omenu eee kako je z prihodki ki jih daje država bodisi za potniški promet bodisi za infrastrukturo in kje se ti porablajo mhm namreč eee potrebno je vedet da v enovitem podjetju te zadeve niso čiste in bi morale bit zadeve ločene strogo gospod [priimek] poznate mnenje razsodnega ministra [priimek] o teh vaših božičnicah ? eee danes sem cel dan preživel v eee med drugim tudi v usklajevanju z državnimi organi eee pri eee drugi temi ki jo boste verjetno odprl to je predpisih mhm mhm ja poglejte mi smo ga posneli v Kopru pa predlagam da zdej skupej prisluhnemo ministru [priimek] eee tko da sem zamo zlo na kratko dobil brifing preko telefona situacija v Slovenskih železnicah zagotovo ni primerna za izplači za izplačilo božičnice razumem želje zaposlenih vsak seveda ob božičnih praznikih nove leto si želi nek do dodaten prihodek in je to popolnoma legitimno ampak če nimaš od kje vzet tud nimaš kam dat take poteze bojo možne ko bo poslovanje boljše to je izjava vašega lastnika gospod eee [priimek] država je vendarle posredno lastnik kako boste ravnali ? lejte pri božičnici ki ima sicer mal nesrečno ime gre vendarle za neko pogodbeno eee zavezo med podjetjem in zaposlenimi ne eee trditev da pa podjetje to de tega denarja nima od kod vzet pa preprosto eee ni res jz verjamem da minister t te detajle seveda ni seznanjen kajti tako kot dobiček ni eee denar tudi izguba v vsakem trenutku ne pomeni da denarja ni mhm vs prav razumem ne boste popuščali tristo petdeset bruto evrov se bo prelilo v žepe zaposlenih na železnici n ne gre za popuščanje mmm jaz kot generalni s direktor moram vendarle spoštovet eee sklepe poslovodstva minister pa mislite da mu ni treba ? ja prav tako lahko pa ima o tem seveda svoje mnenje in ga tudi izrazi poglejte še predstavnika zaposlenih ki smo jih sicer nocoj zaman vabili sem v studio smo poklicali gospod [ime] [priimek] dober večer dober večer vi ste seveda trdno prepričani da si zaslužite teh tristo petdeset evrov ki jim pravimo božičnica eee poglejte zaposleni zaposleni smo po mojem mnenju in po mnenju večine svoje delo opravili opravili korektno in eee s delali se prav tako podnevi ponoči kot sobote nedelje in praznike in eee dejansko fizični kazalci so nekje v tem obsegu kot so bli tudi pričakovani res pa da je bil plan za letošnje leto dokaj ambiciozen in tuki jst ne vidm nobene nobene ko b reku šibke točke če je plan mal bolj napihjen je pa pač treba povedat še nekaj da je bilo letošne delo opravleno večinoma če govorimo v tovornem prometu na terenu se prav težjih prog to se pomeni v luškem luškem tranzitu kar je bistvena razlika za eee gospod [priimek] dejali ste da ste nekje na planu niste ne manj tovora ste prepeljali kot leto poprej in še nekaterih drugih načrtovanih kazalcev niso dosegli ali je zdej plan napihnjen ali ni to je eee druga zadeva še tole bi želel vprašati če naj bi Slovenske železnice če bi jih recimo hipotetično prevzeli tujci bi bilo naenkrat menda tri tisoč zaposlenih eee preveč poznate to ? he poglejte zdej o zaposlenih o potrebnosti zaposlenih je blo že večkret govora jz ne vem če se da to p danes rezčistit dejstvo je da je odvisno kake so proge kake so zahtevnosti kaka je mehanizacija kaka je posodobitev kake so tehnologije izvajanja in nenazadne kar bo dons tema kakšni so predpisi in verjetno k tem kakšne so proge je treba dodati tudi vprašanje kakšno je delo zaposlenih to je stoodstotno po vaše eee po naše po naše sigurno aha hvala eee še se bova eee slišala poglejte gospod [priimek] lani če se ne motim dva milijona evrov dobička iz tovornega prometa letos osem milijonov evrov izgube tuki je so stvari eee zelo jasne ne mi smo kar eee kolega ni povedal v letošnjem letu intenzivirali obnavljanje in eee eee gradnjo na progi in pri tem opravili s to opisano povečanje tovornega prometa navkljub ker eee veste da pač tovorni promet eee eee ozioma eee eee adaptacije na progi delamo pod prometom se prav oba dva tima tako infrastruktura kot tovorni in potniški promet se morata bistveno natančneje usklajevet zato da sta lahko dosegla to rast ta rast je hkrati tudi dosegla tiste eee o količine fizišč fizike ki so bile eee eee koncem Jugoslavije torej najverjetneje smo pri robu kapacitet hm eee in od tehnologij je odvisno kako bomo uspešni ne mhm da pa odgovorim na zakaj izguba ne vi morte vedet da mi v letošnjem letu prej nismo plačujemo osem milijonov evrov uporabnine skladno z novo zakonodajo eee stroški dela smo nam zrasli skladno z socialnim sporazumom in kolektivnimi pogodbami ki jih je provzaprov sprejela vlada in to niti ne prejšna ampak še predprejšna da da ne bo nekorektnosti eee za sedem procentov tudi to smo moral not prnest na na j amortizaciji se nam poznajo investicije v eee vozni park ki smo jih po dolgih letih zopet eee začel delat ne navsezadnje je ta ekipa bla eee z je zadnja ki je kupila lokomotive mi smo šli v nove nakupe to nam poviša stroške amortizacije ja to so spet čudne številke ne vsem drugim pa za štiri cela osem to je zanimivo ne tako da če bi ne nastopila ta kriza kera je zdej pa se ne zgovarjam na na krizo da ne bo narobe nasprotno spopadamo se eee eee že sedaj ko planiramo leto devet ne če ne bi te krize bilo bi skladno z načrti nekje eee s tovornim prometom brez večjih premikov eee prišli na nazaj na nulo ne sami objektivno razlogi enga samga razloga želite subjektivne razloge ja res si želim eee z zlo preprosto bom povedal subjektivni razlog je seveda v eee vladanju in upravlanju podjetja ne tuki seveda podjetje skozi to svojo eee prestrukturiranje in prilagajanje evropskounijskim tržnim pogojem potrebuje jasno zavezo lastnika kaj temu podjetju eee d želi dat kot popotnico za to da bo eee eee da bo uspešno na trgu v smislu podpore in na drugi strani menedžmedžment eee sposobno ekipo ki bo te zadeve izpeljala gospod [priimek] dodali ste še en objektivni razlog obstaja na železnici kak subjektivni razlog za to velikansko izgubo ? jz mislim da je premala tržna usmerjenost da je padanje konkurenčne sposobnosti in pa pomemben razlog odlaganje p kadrovskega prestrukuriranja zakaj zato ker je država preslabo skrbela za te železnice ali zato ker tudi železničarji slabo in premalo delajo mislim da tudi ta drugi eee razlog je namreč eee čakat tovor na meji je premalo mi ga moramo dobit zunaj zunaj ga odvzet prepeljat in seveda s tem zaslužit ob tem pa seveda se postavit eee se postavit eee konkurenčno ob seveda ob tem da zmaj da prestrukturiramo tudi kadrovsko vse in glede na kontinuiteto dela tudi zmajnšamo kadre poglejte gospod [priimek] sva še se s se še slišiva ? ja poglejte še to bi vas rad vprašal kako naj razumemo vašo napoved bom zdej poskušal citirat da boste zdaj ko morate spoštovati nove predpise menda vso pozornost namenili varnosti kaj je to napoved stavke mee ne to ni nobena napoved stavke kot ste videli v zadnjih eee tednih so zaposleni za svoje delo usposobljeni zdej se bo pa pokazalo kaj je z usposobljenostjo ali prilagojenostjo samih eee predpisov ker očitno da seveda eee vsaj mi ocenjujemo in se bo tudi v praksi pokazalo da tm posamezne pomanjkljivosti so na katera se je opozarjalo zadne pol leta intenzivno in mi smo samo opozorili zaposlene da je prva varnost koga ste op koga ste opozarjali na te pomanjkljivosti kdo vas ni slišal ? in jz upam da se s tem vsi strinjamo eee poglejte predvsem agencijo gospoda [priimek] in tako naprej z njim smo mel par sestankov tudi par dogovorov to se da vse pogledat tudi u par eee par podpisanih skupnih dogovorov kako se bojo zadeve uredile eee očitno se je čakalo samo se pravi politično zgodbo v v v vladi volitev in tko naprej in zdej ko je to mimo je zgodba ostala enaka kot je bla pred letom mhm gospod [priimek] še ja ali ne za konec prosim železničarji pa ste tudi tu pri spoštovanju teh novih predpisov stoodstotni vi vse veste kako morate in kdaj eee poglejte ko vozimo smo zmeram stoodstotni prav hvala lepa zakaj niste prilagodili če prav razumem lokomotiv in drugih reči da bi lahko začeli spoštovati te predpise ? mi imamo eee eem varnostno spričevalo agencije za železniški promet ki ga izdaja oziroma v našem primeru podaljšuje eee p potrjeno z infrastrukturo prejšnji teden za tovorni eee in potniški promet pa ta teden začetek tedna tko da ja pa kaj si potem sindikalisti zmišljujejo reči ali kaj ? mmm mogoče ste jih vi narobe razumel mi ta spričevala mamo to da je pa pri tem seveda tudi ko imaš spričevalo voziš varno po predpisih to je izjava ki jo je dal on eee gospod [priimek] in za katero stojim tudi jaz ja če sem ga jz narobe razumel vi ste ga prav razumeli tudi za ceno izgub eee zamud je nadaljeval in tako naprej vedno smo vozili n to sem jaz mislm da prebral v časopisih nisem razumel njega morte razumet eno stvar da eee novi predpisi od od v vpeljujejo tudi določene spremembe v signalizaciji za mmm preko tri tisoč teh sprememb smo lahko poskrbeli in smeli poskrbet pred eee eee izvajanjem teh predpisov štirinajstega za nekih petsto pa nismo smeli ker gre za pač eee signalizacijo v katero poseg n eee ni bil možen in ta poseg b se bo dogajal v eee obdobju nekej mescev v skladu je mhm so bili zdej na ministrstvu prehitri ko so vam rekli morate začeti ? nnn ne takš tako so bili sprejeti predpisi mmm da se vpeljejo v enem letu in v enem letu bodo vpeljani mi jih bomo pa spoštovali mhm nobene zmede okrog teh predpisov tudi vi ne vidite vse jz narobe razumem no mislm zmede eee za uvedbo nnn ne vidim vem pa to da v tem letu dni odkar je so mele čas da to izvedejo tega niso naredile zbudili smo se zadnjih štrnajst dni postavli ministra v neizhoden položaj in zdaj smo tukaj menim menim kdo zdaj tega ni naredil sindikat delavci se niso usposobli ali lokomotive niso usposobljene eee po mojih podatkih je nekaj eem nekaj n še nedoslednosti pri lokomotivah vendar ta pomajnkljivost ne vpliva na varnost prometa je pa z novim predpisom dodana zraven dodatna tipka za zavore vendar to v tem trenutku eee je višji standard z tem predpisom ki je če se bodo danes vozli brez te d tipke lahko tudi naprej vozimo brez te tipke s tem da je treba seveda ustrezno v predpisih al pa z dodatnim eee pojasnilom uredit to da so signalne varnostne naprave odgovorne da niso predpisi uvedeni to milo rečeno ne more držat v letu dni bi lahko vse te za naprave prilagodili seveda v tem vmesnem času z ukrepi admistrativnimi vozli in seveda štrnajstega bli pripravleni če pa nismo podpisali pogodbe z tistim ki more napravo potem seveda tega ne moremo izvest prav trudili smo se pojasniti nekaj števil nekaj dejstev o Slovenskih železnicah upam da bodo gledalci razumeli hvala lepa da ste prišli hvala lepa vam za pojasnila mi pa se selimo k novicam