Učna ura v poklicni strokovni šoli, prvi letnik, slovenščina. Obravnavajo književnost srednjega veka. [Gos] snemanje Katja Krapež transkripcija Katja Krapež 1.1 CLARIN.SI http://hdl.handle.net/11356/1438 www.clarin.si www.korpus-gos.net/

Avtorske pravice za to izdajo ureja licenca Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0.

Dovoljeno vam je: reproduciranje, distribuiranje, dajanje v najem in priobčevanje dela javnosti predelati delo Pod naslednjimi pogoji: Priznanje avtorstva — Pri uporabi dela morate navesti izvirnega avtorja na način, ki ga določi izvirni avtor oziroma dajalec licence. V znanstvenih publikacijah to pomeni citiranje ustreznega dela ali del, dostopnih na domači strani projekta, http://www.slovenscina.eu/. Nekomercialno. Tega dela ne smete uporabiti v komercialne namene. Deljenje pod enakimi pogoji — Če spremenite, preoblikujete ali uporabite to delo v svojem delu, lahko distribuirate predelavo dela le pod licenco, ki je enaka tej.

This work is licenced under the Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0.

You are free: to Share — to copy, distribute and transmit the work to Remix — to adapt the work Under the following conditions: Attribution — You must attribute the work in the manner specified by the author or licensor. In scientific publications this means citing the relevant publication or publications, referred to on the home page of the project: http://www.slovenscina.eu/. Noncommercial. You may not use this work for commercial purposes. Share Alike. If you alter, transform, or build upon this work, you may distribute the resulting work only under the same or similar license to this one.

2021-09-23
Učna ura v poklicni strokovni šoli, prvi letnik, slovenščina. Obravnavajo književnost srednjega veka. 2010-07-01 terenski posnetek 2010-07-01
poklicna strokovna, družboslovje MB Maribor 2009-12-11
tako tak da kak se obnaša sedaj bomo sedaj bomo nadaljevali in sicer z hebrejsko književnostjo antično književnost starogrško književnost smo mi končali tako da sedaj prehajamo na književnost srednjega veka hebrejska ali kako še imenujemo to književnost se kdo morda spomni ? ju jaz se ne spomnim starožidovska sta starožidovska književnost starožidovska književnost katere osrednje delo je katero je osrednje delo stare židovske književnosti ? Bib [priimek] prosim ? Bi Biblija Koran Koran kako ? Koran ja Koran pa ja ne Koran je temeljna knjiga arabske k književnosti verska knjiga arabske književnosti Biblija arabske ka pa Bibli arabske Biblija ? Biblija ja seveda Biblija ne tako Biblija ali Sveto pismo pismo vemo da kdo iz osnovne šole sveta kuverta kako je Sveto pismo razdeljeno kako ste Biblijo ali Sveto pismo razdelili ? na Novo pa Staro zavezo tako malo glasneje lahko govorite Nova in Stara zaveza Stara zaveza popisuje čas do katerega leta ? ko začnemo šteti leta do leta nič tako zak do le ko se je Jezus ko sem se jaz rodil leto nič predstavlja kateri dogodek ? ko se je Jezus rodil tako Kristusovo rojstvo ne Nova zaveza pa predstavlja čas od Kristusovega rojstva naprej v redu prej mi si bomo danes pogledali eno pripovedno besedilo iz Svetega pisma to je Prilika o izgubljenem sinu odprite vaše berilo in sicer ga boste odprli na strani sto devet sto devet stran sto devet en grozen problem mamo tu kakšen problem imate ? vidva nimata potem vama bo pa kdo posodil berilo midva z [ime] nimama berila [ime] posodiš ? ostali imate berila zadnja vrsta tudi ? potem se pa naj nekdo presede naprej k [ime] [priimek] k [ime] se presedi da niam berila poglejmo sedaj slikovno gradivo na strani sto devet kaj nam predstavlja ta upodobitev ? [ime] [priimek] kaj ti predstavlja ta slika ? zakaj pa je to smešno ? [priimek] Kajn ubije Abela tako Kajn ubije Abela poznate to svetopisemsko zgodbo med bratih Kajno in Abelo ? ne kdo jo pozna ? pozna kdo to svetopisemsko zgodbo o dveh bratih ? jaz nis zakaj Kajn ubije Abela ? ker je daroval ja on je več daroval fajn tako ker je več daroval oziroma njegovo darilo Abelovo darilo je bilo Bogu bolj všečno kot Kajnovo in Kajn je zara iz katerega čustva ali zaradi katerega čustva ubil brata ? iz ljubosumja tako iz ljubosumja sumja ljubosumje je motiv ki se pojavlja tudi v svetopisemski zgodbi ali priliki z nekim naukom Priliki o izgubljenem sinu pa si bomo sedaj to zgodbo prebrali kdo bi želel brati ? [ime] beri prosim lepo glasno in razločno človek je spoznal svojo ženo Evo spočela je in rodila Kajna rekla je dobila sem moža od Gospoda nato je rodila njegovega brata Abela in Abel je pasel drob drobnico Kajn pa je obdeloval zemljo ko je preteklo nekaj časa je Kajn daroval Gospodu daritev od sadov zemlje tudi Abel je daroval prvence od svoje drob drobnice in njihove tolšče Gospod se je ozrl na Abela in njegovo daritev na Kajna in njegovo daritev pa se ni ozrl zato se je Kajn zelo ujezil in obraz mu je upadel Gospod je rekel Kajnu zakaj se jeziš in in zakaj ti je upadel obraz ali ga ne boš vzdignil če delaš dobro ? če pa ne delaš dobro greh preži nate pri vratih njegovo poželenje se obrača proti tebi a ti bi mu gospoduj a ti mu gospoduj tedaj je Kajn rekel svojemu bratu Abelu pojdiva ven ko pa sta bila na polju se je Kajn vzdignil proti svojemu bratu Abelu in ga ubil Gospod je rekel Kajnu kje je tvoj brat Abel ? odvrnil je ne vem sem mar jaz varuh svojega brata ? a Gospod je rekel kaj si storil ? glas krvi tvojega brata fpije iz zemlje k meni bodi torej pre bodi torej preklet z zemlje ki je odprla svoja usta in iz tvojih rok sprejela kri tvojega brata ko boš obdeloval zemljo naj ti ne daje več svoje moči blodil in bega begal boš po svetu Kajn je rekel Gospodu moja krivda je prevelika da bi jo mogel nositi glej danes me izganjaš iz dežele in moral se bom skrivati pred tvojim obličjem blodil in begal bom po zemlji kdor koli me bo našel me bo ubil Gospod pa mu je odgovoril ne tako kdor koli ubije Kajna bo sedemkrat maščevan in Gospod je dal Kajnu znamenje da ga nihče ki bi ga našel ne bi ubil Kajn je odšel izpred Gospodovega obličja in se naselil v deželi Nod vzhodno od Edena Edena Eden poglejmo neznana dežela na vzhodu danes pomeni eden rajski vrt ali raj mi smo najprej prebrali tole zgodbo Kajna in Abela ki nam bo sedaj izhodišče za Priliko o izgubljenem sinu poglejmo vprašanja povezana z to pripovedjo svetopisemski odlomek govori o prvem uboju kaj je vzok zanj kakšne so bile posledice ? je po vašem mnenju Kajn za svoje dejanje dovolj kaznovan ? kaj menite s čim pa je kaznovan ? kako ga je Bog kaznoval ? da bo begal zemlji kako ? da bo mogu hodit po zemlji da bo moral hoditi po zemlji oziroma oditi po svetu s čim še ? da mu ne bo dala pridelka kar poglejte zemlja mu ne bo dala svoje moči kako to razumete ? pridelka če tako pridelka seveda četudi jo bo obdeloval prosim [ime] ? ja da ne bo več ja e to točno to sem mislu rečt točno to si želel povedat v redu točno to sem mislu rečt e to kaj menite ga je Bog dovolj kaznoval da bo do konca svojega življenja brezdomec ? ja nikjer ne bo našel miru kruto je blo to to je bilo kar kruto se vam zdi kazen dovoljšnja za umor brata ja ja menite da je to da je to hujša kazen kot če bi bil kaznovan z smrtjo ? jz bi ga na Dob poslal ne vem ja vsekakor v redu poglejmo [ime] preberi tretji sklop vprašanj kakšno težo uboju kakšno težo uboju da dejstvo aha kakšno težo uboji da dejstvo da sta bila Kajn in Abel v skladu z idilično zgodbo neposredna potomca prvega ustvarjenega človeškega para ? ali imata Abel in Kajn simbolni pomen ? no če imata kaj menite ? predstavljata Kajn in Abel nek simbol kakšen simbol kaj meniš [ime] ? ja seveda ja a spet jaz ja al ti se oglašaš lahko kdo drug tud pove ja pač da smo v čem je simbol ? da smo ljudje takšni kakšni smo ljudje ? ljudje taki ne da grešimo ne nekaj takega [ime] kaj meniš o tem ? h ? [ime] kaj meniš o tem ? zgrešeni vlki [ime] je rekel da smo ljudje pa takšni kakšni ne kakšni ? zavidajoči zavidajoči eee zavidajoči ? nepravični nepošteni ljubosumni nepravični nepošteni zavidamo drug drugemu marsikaj hudobni hudobni hudobni to dobro tudi hudobija je s tem povezana pa kaj zdaj katere slabe plasti človeške narave zgodba izpostavi ? se strinjate da vse to kar smo povedali ? krivica hinavščina hudobija ljubosumje ja kaj še ? škodoželjnost verjetno ravno tako ali veste morda kaj pomeni izraz bratomorna vojna ? tu govorimo o umoru brata ne o bratomoru mi smo pri Antigoni oziroma pri Kralju Ojdipu govorili o očetomoru očeto veste morda kaj pa pomeni bratomorna vojna ? nedaleč nazaj se je o tem precej govorilo je to vojma med dvema bratoma ? tud lahko tudi lahko kaj pa ostali menite ? [priimek] si že slišal za bratomorno vojno ? kako ? bratomorno državljanska vojna je državljanska vojna [ime] kaj bi o tem povedal ? torej to je v bistvu vojna med ljudmi ki pripadajo istemu narodu narodu tako živijo v isti državi kje nam tako blizu je pred ne bomo rekli tako daleč nazaj potekala bratomorna vojna ? Kosovo Kosovo Kosovo Bosna Hrvaška Slovenija Slovenija sicer je bila vojna samo devetdnevna pa ne bi mogli govoriti o bratomorni vojni ne kaj pa Bosna in Hercegovina ne tako malo dalje nazaj pa o teh nasprotjih govorimo v času druge svetovne vojne domobranstvo ne poznate pomen domobranstva ? ja poznate verjetno tako da branijo svoj no sedaj pa prehajamo na drugo zgodbo dejansko na Priliko o izgubljenem sinu ki je ravno tako grajena na motivu dveh bratov tako kot sta tukaj Kajn in Abel bila brata ki sta ves čas med seboj tekmovala katerega darilo bo bolj všečno Bogu ali tisto ki ga pridela brat ki se ukvarja z vzrejo drobnice ali tisto ki ga daruje brat ki se ukvarja z poljedelstvom bomo spremljali sicer malo spremenjeno zgodbo tudi zgodbo dveh bratov vendar značajsko kar različnih bratov pa poglejmo v čem sta se razlikovala naslednja stran Prilika o izgubljenem sinu kaj pa imamo v oklepaju ? ta kratica l k tako pomeni Lukov evangelij Luka torej zgodba je vzeta iz Lukovega evangelija iz Nove zaveze petnajsto poglavje zaveze Nova zaveza smo rekli čas po Kristusovem rojstvu petnajsto poglavje kdo bi želel brati ? [ime] je že bral [ime] lepo preberi pa se potrudi in rekel je se začenja in rekel je in rekel je neki človek je m imel dva sina mlajši med njima je rekel očetu oče daj mi delež premoženja ki mi pripada in razdelil jima je imetje počasneje in glasneje prosim čez nekaj dni je mlajši s sin spravil vse stvari skupaj in odpotoval v daljno deželo tam je z razuzdanim življenjem pognal svoje premoženje ko vse zapravil je v tisti deželi nastala huda lakota in začel je trpeti pomanjkanje šel je in se pridružil nekemu meščanu tiste dežele ki ga je poslal na svoje posestvo past svinje hotel se je nasititi z rožiči ki so jih jedle svinje pa mu jih nihče ni dal šel je v vas in dejal koliko najemnikov mojega očeta ima kruha v obilju jaz pa tukaj umiram od lakote vstal bom in šel k očetu in mu rekel oče grešil sem zoper nebo in pred teboj nisem več vreden da bi se imenoval tvoj sin vzemi me za enega od svojih najemnikov in vstal je ter šel k očetu ko je bil še daleč ga je oče zagledal in se ga usmilil stekel je ga objel in poljubil sin mu je rekel oče greši grešil sem zoper nebo in pred teboj nisem več vreden da se b da bi se imenoval tvoj sin oče pa je naročil svojim služabnikom brž pris priteniste naj prinesite najboljše oblačilo in ga oblecite dajte mu prstan na roko in sandale na noge pripeljite pitano tele in ga zakoljite ter jejmo in se veselimo ta moj sin je bil namreč mrtev in je oživel bil je izgubljen in je najden in začeli so se veseliti njegov starejši sin pa je bil na polju ko se domov gre gre dom ko se je domov grede približal hiši je zaslišal godbo in ples poklical je enega izmed služabnikov in ga vprašal kaj je to ta mu je rekel tvoj brat je prišel in oče je zaklal pitano tele ker je dobil zdravega nazaj razjezil se je in ni hotel vstopiti njegov oče je prišel ven in ga pregovarjal on pa je očetu odgovoril glej toliko let ti služim in nikoli nisem prestopil tvojega ukaza pa mi s nisi še nikoli dal kozliča da bi se poveselil z svojimi prijatelji ko pa je prišel ta tvoj sin ki je z vlačugami uničil tvoje p premočenje si mu zaklal pitano tele on pa je rekel otrok ti si vedno pri meni in vse kar je moje je tvoje veseliti in vzradostiti pa se je bilo treba ker je bil ta tvoj brat mrtev in je oživel bil je izgublin izgubljen in je najden [ime] hvala tako zdaj se bomo pa obrnili znova na začetek k tej zgodbi poglejmo že kar uvodno poved in rekel je kaj mislite kdo je rekel kaj ? Bog Bog kaj to sploh pomeni ? Bog oziroma Kristus ne Luka Kristus evangelist začne pripovedovati zgodbo to pomeni in rekel je ali je običajno da mi povedi začnemo z veznikom in ? ne ne v slovenščini povedi z in ne začnemo vendar lahko ta veznik in uporabimo za včasih kdaj in zakaj ? če želimo kaj posebej poudariti to v tem primeru verjetno pomeni da je nadaljeval ne nadaljeval in sicer [ime] prosim in sicer nadaljeval z eno od drugih pripovedi o čem pripoveduje ta zgodba kdo so osrednje osebe ? dva sina oče ki ima dva sinova sinova tako in nekega dne se kaj zgodi ? ja se eden vrne prosim [ime] ? eden se vrne nazaj nič se še ne vrne prej je moral oditi ne zapraviti kdo stopi do očeta in ga prosi da mu že pred smrtjo da del premoženja ki mu pripada ? drugi sin drugi oziroma je to starejši ali mlajši ? starejši mlajši mlajši sin drugi sin je mlajši sin mlajši oba sinova sta delala pri očetu na zelo velikem verjetno tudi uglednem posestvu dobro so živeli vendar mlajšemu verjetno ni bilo kaj preveč do dela zaveda se da ima pravico česa ? podedovati del premoženja po očetu običajno se kdaj podeduje ? ko on umre ja seveda po smrti ne tako in potem dediči pač del ki jim po zakonu pripada tudi dobijo no ta fant pa je hotel uživati živlenje sedaj ko je bil mlad in očeta prosi da mu da že sedaj oziroma izplača njegov delež oče to stori ? pitano tele oče to stori ? ne mu da del premoženja ? seveda mu da ja kaj pa napravi mlajši sin z tem kar je dobil od očeta ? zapravi ga prosim ? [ime] zapravi ga zapravil ga je kako ga je pa zapravil [ime] ? kako ga je zapravil ? je ostal doma ? ne ne na vlačuge z vlačugami kaj pa so vlačuge ? kurbe pocestnice pocestnice kaj še ? prostitutke prostitutke prostitutke še kak izraz še kak iz sopomenski izraz poznamo ? lahke ženske ne lahke ženske lahke ženske to je ona kila dvajst torej kaj torej te sopomenke so vam kar znane sicer ne vem od kod pa v redu kaj mu je bilo težko zapraviti denar ? ne niti slučajno ne pa saj ni samo za te lahkoživke denar ali ženske zapravil denarja kaj mislite kako je še zapravljal denar kako se še da denar zapraviti ? za nov avto avta si pa takrat verjetno še ni mogel omisliti verjetno verjetno je prirejal zabave za prijatelje ki jih je takrat verjetno bilo precej ne se ga je napil ko pa vse zapravi pa je revež pa nima več prjatlov ni točno tako [ime] pa tudi več žensk ni ničesar več zdaj pa mi nekaj povejte ali se fant odloči takoj vrniti se k očetu ja ne ker še premišljuje ne ne [ime] to si pa napačno razumel ne zakaj pa ne ? ker se razmišla če bi se sploh vrnu prosim ? ker razmišla če bi se sploh vrnu razmišlja če bi se sploh vrnil kje iz česa to razberemo da je razmišljal ali bi se sploh vrnil k očetu ? kaj stori po tistem ko povsem obuboža ko nima ničesar več si išče berači [ime] službo si išče službo delo si išče in kje najde potem neko možnost za preživetje ? pr očetu kot svinjski pastir zdaj pa če mi pogledamo opombe ki jih imamo na levi strani kaj to pomeni past svinje ? kaj to pomeni [ime] preberi največjo glasno preberi [ime] prosim za juda največja možnost ponižanja ker je svinja po postavi nečista žival tako torej ponižan je bil do dna s čim se je pa hranil ? poiščimo ne s pomijami ne nekaj drugega piše pomije z hrano za svinje želel se je nasititi z rožiči ki so jih jedle svinje pa mu jih nihče ni dal z hrano za svinje kaj je rožiči ? kaj so rožiči ? prosim ? neka hrana koruza koruzni storži so tukaj mišljeni vi pa sicer rožiče verjetno poznate kot nek plod nekega drevesa iz katerega delajo rožičevo moko je kdo na to pomislil ? ne ne poznate ne poznate ne ker nisn nikol čul za to moko ne nihče dobro rožiči tukaj so mišljeni koruzni storži pa tudi tega ni dobil in ko je bil verjetno tako na dnu tako ponižan tako ubog se je odločil za kaj ? ja bogi kaj se je odločil ? kako ? ponižati se da gre nazaj domov tako ponižati se ponižno se vrniti domov in očeta prositi česa [ime] ? ponižno socialno [ime] za delo za delo tako pravi oče ima toliko in toliko najemnikov torej ljudi ki zanj delajo zato imajo streho nad glavo imajo hrano morda se me bo oče usmilil in tudi mene zaposlil kaj menite je pravilno razmišljal ? da tako se vrne domov ? se vrne ja samo če so meli še tam kdo ga od daleč že za [ime] prosim ja kdo ga že od daleč zagleda ? oče oče oče se ga oče razveseli ali ne ? ja s čim pokaže da se ga z da se ga razveseli ? da priteče in ga objeme objame ga pa ga poljubi tako teče proti njemu mi smo sedaj v nekem drugem okolju ne kot smo navajeni torej zgodba zgodba postavljena na vzhod torej neke druge dežele kjer so ljudje pri vsem delu počasnejši za njih čas teče drugače kot za nas če kdo od vas že bil morda v Egiptu [ime] vem da si ti bil ne če je kdo bil morda v Turčiji Grčiji Tuniziji na dopustu veste imajo čas oziroma vzamejo si čas tamkajšnji prebivalci nihče ne bo tako skočil kot mi skočimo in si prizadeval na hitro stvari urediti tam tega ni in to da je oče pohitel proti sinu da je stekel proti sinu ko ga zagleda je nekaj skrajno nenavadnega za ljudi ki živijo na tako imenovanem vzhodu ali v teh deželah orienta če že tako imenujemo to kaže na kaj ? da se sina izredno razveseli tako dobro veseli ne morš verjet nadaljujmo kako zelo se ga oče razveseli kaj ukaže ? da ga to morejo na ob obleko pa prstan obleko in prstan prinesti prstan ima prstan tukaj kak poseben pomen ? kakšen pomen ? pa tele zaklat eee ja [ime] [ime] kakšen pomen ima prstan ? tako varstva znamenje oblasti in ugleda znamenje oblasti in ugleda torej s tem mu oče da tudi kaj čutiti ? da je on zaj ugleden ne da je ugleden to ravno ne prosim [ime] ? da je džek da ga je kot sina sprejel tako da ga sprejme nazaj kot sina ukaže še kaj ? obleči ga obuti ga prstan mu dati sandale prinesti torej obuti ga tako in zaklati [ime] ? sandale da mu sandale prinesejo pa tele zaklat tele ja kaj pa pomeni pitano tele ? no kaj to tak ka bi reku zaj eee [ime] [priimek] torej lahko bi rekli lahko bi rekli najlepše rejeno tele iz hleva ne to sta sopomenki tako vendar med tem časom se pa vrne s polja kjer pridno dela starejši starejši drugi starejši sin priden ali se je tudi ta razveselil izgubljenega brata tako kot oče ? ne ne zakaj pa ne ? zato ker je njemu dal bogastva njemu pa nič kaj še ? ker onemu ni dal teleta ovega ja očetu očita da mu dela cele dneve on pa še enkrat ni priredil zabave za njega ne tako [ime] prosim v redu zakaj pa mu ni oni starejši sin ni fkradu ene že s katerimi besedami ga oče zavrne ? ni časa s čim zavrne oče starejšega sina ? eee vrnu se je ovi brat ki je mrtev in tako bil je mrtev in je oživel zgublen in je najden to pomeni kaj res da je bil mrtev in je potem oživel ? ne kaj pa ? mislu je da ga ni zgubu je pa kako ? ponižan je bil bil je ponižan točno tako ponižal se je ni mu všeč to ziher ne spoznal da je ravnal napak se pokesal pa očetu priznal in se skesan vrnil domov k očetu da bi ga prosil odpuščanja s temi besedami ga zavrne pa še ene druge besede so zelo pomembne besede z katerimi da čutiti starejšemu sinu da se nima česa bati da je tisto kar on ustvarja ostane njemu da mlajši ne bo ničear od tega več dobil kar je moje je tvoje prosim ? kar moje je tvoje tako ste to ostali tudi našli ? ja gospa profesor zdaj pa poglejmo zgodbo smo nekako obnovili napravili smo povzetek samo so stvari ki se jih ne da deliti Laško v redu no če ti tako razmišljaš [ime] preberi drugo vprašanje ostali pa dajte sledit kdo je glavna pripovedna oseba ? tako kdo je glavna pripovedna oseba ? oče ali mlajši sin ali starejši sin kaj menite ? mlajši sin druga mlajši brat mlajši brat oče ali mlajši sin ali starejši sin kaj menite ? mlajši sin druga druga mlajši sin zakaj bi bil mlajši sin glavna pripovedna oseba ker se vse okoli njega odvija tako celotno dogajanje je povezano z njim on je bil tisti ki je nekaj zahteval on je bil tisti ki je odšel od doma on je bil tisti ki se je skesan povrnil in on je bil tisti ki ga je oče sprejel kot izgubljenega sina zopet v svojem domu kako razumemo očetovo dejanje [ime] kako razumeš očetovo dejanje ? kaj meniš ? kaj pa ostali kako razumete to dejanje očeta ? dejanje iz katerega čustva [ime] tako ker ga z ljub sreče ljubezni sreče pa ljubezni srečen je iz ljubezni ne torej izraz ljubezni očetovske ljubezni do sina oziroma do otroka katere vrednote poudarja ta zgodba [priimek] ? katere vrednote poudarja ta zgodba ? sosed ti bo pa pomagal lahko skupaj razmišljata katere vrednote ? kaj menite ostali ? kaj menite ostali ? bom pa tako vprašala hiti počasi kaj ste se ste se morda česa naučili iz te zgodbe ? boste o čem razmišljali ? ja o malici hm ? kaj dela človeka vrednega pomembnega dobrega pozitivnega ? ljubezen čustva ljubezen točno tako torej očetovska ljubezen ki povezuje ki povezuje ljubezen do otroka je ena od zelo velikih vrednot ne torej ljubezen odpuščanje še kaj morda je ljubosumje vrednota ? ja ja res ? ne ljubosumje ne vem kako bi lahko ljubosumje bilo vrednota premagati ljubosumje pa je vrednota ne to sem mislu in ravno to nekako pripovedovalec zahteva zdaj smo pa pri drugem delu te zgodbe torej prvi del je pripoved pripoved neke takšne življenjske situacije ki je v življenju redka ali pogosta pa ni mišljeno dobesedno ne da otrok vse zapravi da se preživlja kot svinjski pastir in se potem vrne prosit očeta odpuščanje pogosta pogosta res je zelo pogosta povejte en primer iz današnje situacije aaa otrok zabrede zabrede v svet mamil starši ga enostavno ne odpišejo temveč kaj ? iščejo možnosti načine kako mu pomagati trudijo se pomagajo prisilni jopič pa ne more nič več še kakšna situacija morda na primer naš [ime] ne naš [ime] se čuti zelo izgubljenega ne ve kaj početi sam s sabo med urami med poukom starši se pa trudijo pomagati njemu da bi se zresnil ne mu pomagati tudi učiteljem pri tem da mi njega nekako poskušamo obravnavati takšnega kot je se še prisilni jopič to so vrednote ne tudi naše življenje je dejansko zelo povezano z tem kar smo pravkar obravnavali če sedaj strnemo česa nas je naučila ta zgodba vzeta iz čisto življenjske situacije ? kakšen nauk vsebuje ? da se moramo znati kaj ? pokesati svojih grehov ne oziroma prestopkov da moramo znati prositi odpuščanja sati po drugi strani pa moramo tudi biti pripravljeni kaj napraviti ? ah sami nekako sami se truditi da bomo našli pravo pot no potem pa nam daje v razmislek ta zgodba še nekaj da ne smemo biti kakšni tako kot je bil starejši brat kakšni ne smemo biti ? eee fovšni ljubosumni eh favšni slovenski izraz mislim favš ljubosumni škrti ljubosumni škodoželjni škrti zavidati ne smemo drugim škodoželjni ja ja zdaj pa mi nekaj povejte zavidanje je to negativna lastnost Slovencev ? ja ja ja ja ja na podlagi katerega primera ? favšija ja pravijo če bi favšija gorela ne sploh ne bi potrebovali drugih virov energije pa bolj toplo bi nam bilo ne ne ne ne tako zdaj pa poglejmo še slogovno analizo že pol promila v zraku hitro preko prišli tak hitro ko smo prišli na hitro ta zgodba je v neki na nek poseben način podana ali je to pripoved ? mogoče slogovni postopek ima ne ni ne ja ne ni pripoved ne [ime] ugotavlja da je nekaj drugega priden fant kakšen govor uporabi avtor premi premi govor tako premi govor ne veste kaj je premi govor ja ali premi govor pripomore k temu da zgodba nekako prepričljivo živo deluje na bralca ? ja drugače bi bilo ne če bi pripovedovalec pripovedoval oče je imel dva sinova mlajši je odšel tam je vse zapravil vrnil se je drugače je če sledimo neke vrste dialogu med tema dvema osrednjima literarnima osebama torej premi govor ki še kako pripomore k živosti tega besedila gospa profesor zdaj pa še nekaj mi smo že omenili da začenja pripoved z veznikom in zdaj pa poslušajte tale del katerega vam bom prebrala in vstal je ter šel k očetu ko je bil daleč ga je oče zagledal in se ga usmilil pritekel je ga objel in poljubil in potem oče nadaljuje brž prinesite najboljše oblačilo in ga oblecite dajte mu prstan na roko in sandale na noge pripeljite pitano tele in ga zakoljite ter jejmo in se veselimo prokleto tele tako opazili ste ponavljajoči se veznik in v literuri v literarnem slogu imenujemo to mnogovezje mnogovezje kar pomeni da se v tem primeru veznik in prekomerno pojavlja zakaj pa uporabi mnogovezje kaj menite ? kaj menite zakaj uporablja kopičenje veznika in mnogovezje ? to je ena od značilnosti svetopisemskega sloga namen pa je poudariti tisto kar se pove še posebej pa poudariti posamezne dele med seboj posebej poudariti tako no potem pa imamo tudi bil je mrtev in je oživel kako se imenuje ta slogovna prvina ? da je bil zgublen belo črno belo črno mlad star kaj je to ? očka je mislil da je mrtev pa ga zakopal protipomenka tako protipomenke v jezikoslovju oziroma nasprotje ne uporablja tudi prvino nasprotja ali kontrastiranja [ime] kaj menite zakaj ? nasprotje ali kontrastiranje da poudari pa da sliko lepše prosim ? da poudari misel ki jo želi povedati torej bil je izgubljen in se je znova našel bil je mrtev in je oživel poudariti kaj ? da je ta sin ugotovil kaj je ravnal napak menite da je temu tako ? in se tega pokesal tako da napravimo povzetek današnje ure obravnavali smo svetopisemsko besedilo ki se imenuje kako ? prilika ali parabola izraza parabola še nisem uporabila prilika ali parabola prilika šansa kako je zgrajena takšna zgodba kaj je osnova ? kaj je osnova ? zgodba iz vsakdanjega živlenja ki pa mora vsebovati nek nauk ali življenjsko vodilo iz berila nauk Sveto pismo v Novi zavezi bomo našli še več takšnih svetopisemskih zgodb ki vsebujejo nauk poznate morda zgodbo o dobrem pastirju poleg mene eee se je spomnite ? [priimek] ti to znaš ja pastir pase čredo zvečer ugotovi da ena od ovc manjka manjka ha ? kaj napravi ? reče ah ena ni nič v primerjavi z celo čredo pozabi na njo ali ne ? pozabi po pa vse zgubi pa bi bilo prav da bi pozabil ? ne ne kaj pa bi bilo prav ? ne da bi jo poiskat šel tako odloči se da jo poišče in jo dejansko najde če to prenesemo v današnjo situacijo nam mora biti mar za sočloveka ? nam mora biti mar za sočloveka ? ja čeprav je ene za vsake prosim ? eh nič ja povej no seveda nam mora biti mar za sočloveka predvsem za tistega ki je skrenil s prave poti ja ka pa če nam en bajto oropa ? tako danes smo končali lep vikend enako ki mamo zdaj ? tam ko prej pospravite za sabo