Učna ura v 4. letniku srednje ekonomske šole, psihologija. Učitelj sprašuje učence, teme so: čustva, konflikti itd. Ostali učenci med uro večino časa precej na glas klepetajo. [Gos] snemanje Barbara Omahen transkripcija Tomaž Potočnik 1.1 CLARIN.SI http://hdl.handle.net/11356/1438 www.clarin.si www.korpus-gos.net/

Avtorske pravice za to izdajo ureja licenca Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0.

Dovoljeno vam je: reproduciranje, distribuiranje, dajanje v najem in priobčevanje dela javnosti predelati delo Pod naslednjimi pogoji: Priznanje avtorstva — Pri uporabi dela morate navesti izvirnega avtorja na način, ki ga določi izvirni avtor oziroma dajalec licence. V znanstvenih publikacijah to pomeni citiranje ustreznega dela ali del, dostopnih na domači strani projekta, http://www.slovenscina.eu/. Nekomercialno. Tega dela ne smete uporabiti v komercialne namene. Deljenje pod enakimi pogoji — Če spremenite, preoblikujete ali uporabite to delo v svojem delu, lahko distribuirate predelavo dela le pod licenco, ki je enaka tej.

This work is licenced under the Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0.

You are free: to Share — to copy, distribute and transmit the work to Remix — to adapt the work Under the following conditions: Attribution — You must attribute the work in the manner specified by the author or licensor. In scientific publications this means citing the relevant publication or publications, referred to on the home page of the project: http://www.slovenscina.eu/. Noncommercial. You may not use this work for commercial purposes. Share Alike. If you alter, transform, or build upon this work, you may distribute the resulting work only under the same or similar license to this one.

2021-09-23
Učna ura v 4. letniku srednje ekonomske šole, psihologija. Učitelj sprašuje učence, teme so: čustva, konflikti itd. Ostali učenci med uro večino časa precej na glas klepetajo. 2010-03-08 terenski posnetek 2010-03-08
poklicna strokovna, družboslovje LJ Ljubljana 2010-03-01
brez eee govorjenja torej dons med učno uro no zdej pa zeto ker jo bomo predvajal ne predvajamo to po radiu bojo vaši starši poslušal kdo ma dovoljenje pa zdej pa tako če kdo želi govort nej dvigne roko in pove vse kar ga z kar mu leži na duši drugače pa dežurni [priimek] [ime] [priimek] a boš snemala kaj spet jz reditelj a ? no dejmo [ime] [priimek] je una ženska a ne jz sem pisala pa tri [ime] ne ? profesor a se že snema ? [priimek] in [priimek] [priimek] ja izvoli kaj čakaš ? dežuren si ja prpravt morm dežuren ja reditelj po domače rečeno tku k a tist že snema ? sevede snemamo celo uro eee potem eee kdo eee ima dones datum še ? poleg nje jz sej t ni kamera sej te ne bo posnelo to je samo avdio ja ja še slabš boš imel tok da si znal za več kot ti bom dal izvoli ja [priimek] no [priimek] jst morm dobit pol ta posnetek še drugi [priimek] je a [priimek] mogu bit tud dons al kaj kdo še manjka razen [ime] ? [priimek] [priimek] [priimek] je na sestanku [ime] še kdo manjka ? na sestanku ja pa kaj to mene briga jst jih bom vpisov in se bodo pol opravičl kdo še ? [priimek] ka pa ti tle delaš ? a nimaš tud ti sestanka ? tist je je od [priimek] dvojnik zakaj pa ja aja ? uganem sem eem če izvoli aja naprej kdo se mi bo še prdružu ? [ime] pa [ime] no dejmo [ime] [priimek] se predstav moje ime je [ime] in [ime] dej se predstav dej mau se zader čak veš kaj ? zvezke prosm a jest ? joj bug pomagej kdo je še dones na vrsti kdo ma še datum ? jz mam prosm ? a nima [priimek] dones [priimek] bi mogu dons s ampak manjka ja ah ja no v bistvu temperamente po Hipokratu aja ne no tega ne vem eee tega ne ne eee ja a lohk profesor kam je šla pa una zdej ? eee potek dolgotrajnega stresa zunaj čaka zakaj ? aja kr dobra je v bistvu ni dobra ja zato k je rekla da ne bo motila ure ne drgač je že šla mogoče ne zna [ime] pavzo morš prtisnt v živo [ime] v živo si končala ? čak no ja ne ne bom jst Gardnerjev sistem Gardnerjeva teorija torej Gardnerjev katere so to ? jezikovna to je logično matematična prostorska telesno gibalna medosebno znotrajosebna in tako naprej a nisi že bil ? masaža tu mamo že ne to [ime] na zdravje povej kdaj boš prpravlen eee bom bom [ime] ja a ti lahko greš v učilnco trideset pogledat če sem eee tm v učilnci v omarci v računalniku pozabu kluček uesbe pa mi ga prnes prosm v katerih poklicih mormo met najbl razvito jezikovno inteligentnost ? al pa poslanci novinar jezikoslovci prevajalci novinarji ja v katerih najbl logično matematično inteligentnost ? ja če si prodajalec matematika fizika je kemija in tako naprej ja prostorsko najbl arhitekti gradbeniki glasbeno pevci jasno glasbeniki ne telesno gibalno športniki medosebno vsi tisti ki delamo z ljudmi ljudmi ja v vseh poklicih kjer delamo z ljudmi je v vseh teh inteligentnosti najpomembnejša medosebna inteligentnost znotrajosebna filozofi teologi sklatka eee skratka ljudje ki velik eee brskajo po sebi razmišljajo ne o sebi in o smislu življenja in tako naprej in na naravoslovno inteligentnost kdo ma najbolj razvito ? si najdu kej ? ah ni šlo okoljevarstveniki uesbe ključek ključek dobro uesbe ključek zdaj si smo mi že reševale vprašalnik o teh inteligentnostih vprašalnik o inteligentnostih po Gardnerju in ugotavlal katero od teh inteligentnosti imamo najbl razvito ne še ? ne ne no potem bi pa ti šla v zbornco potrkej in eee prosi eee kogarkoli je že notr da da ti da vse tiste papirje ki so na moji mizi ja ? bomo vidli če bo drugič kej več uspeha ne nisem hotu [ime] še enkat poslat ker nkol ne veš kaj bo pa zdej zdej pa prosim tebe govori eee čustva ne ja s temeljna pa kompleksna mhm eee temeljna so pač eee kompleksna so pa a bi vi rad eem pač se mi pridružil tukaj snemanje eem poslušam hkrati bom pa gledal še kaj majo oni tok za povedat in če ma kdo zelo dost za povedat bo pršu sem prosm ? direkt al direkt razlike med njimi ? ja kompleksna so eee mism temeljna sevede lahko pokažemo že z obrazno mimiko mhm kaj pa je to ? ja kretnje na obrazu eee kretnje so to s rokami so kretnje ne mimika pač kaj kaj na obrazu se spreminja pri mimiki ? [ime] prosm da ne bo sam tebe slišat ne celo uro bodo misli da s ti učitlca k tok govoriš ne povej ja mimika je pač položaj obrvi oči in ust tako ja ust in tako naprej ja ja no k eee še kekšna razlika med enimi in drugimi ? sprememba glasu no tud tud skratka to lahko pokažemo bl z temeljnimi ne ja še kešna razlika med temeljnimi in kompleksnimi čustvi ? kdaj se razvijajo ena kdaj druga mhm ja druga eee temeljna se eee razvijejo takoj ne trajajo ja bravo bravo tako se dela ne zekaj pa ? zard tega ker sta ker tud težje razvijejo ne zard tega ker morta bit dva temeljna čustva morta bit skupi dve temeljni čustvi morta bit skupi povezani pač dve temeljni čustvi mhm pa pa zato ker so ena bolj podedovana druga pa odvisna od od eee okolice okolja drži še primer kekšnega kompleksnega čustva in greva naprej ki je eem skupnost česa ja eee pa eee dobro a znaš odgovorit ? si se že spomnu ? eee veselje pa še neki pa ne vem kaj sprejemanje a ? sprejemanje aja ta mi manjka ja tako greva dalje na drugo za prvo vprašanje si napiši tri drugo a loh kergakol ? ja ja ja seveda frustracije in konflikti mhm frustracija je eee je neka ovira ki eee stoji na poti do nekega dosežka ne ovira je ovira kakšna je v eee ka kakšna je povezava med frustracijo in oviro ? ja posledica ovire je frustracija in ž in živcira te točno tako posledica ovire je frustracija tako kedr smo ovirani je eee ne potem smo v frustracijski situaciji eem kakšne ovire pa povzročajo frustracije različne ? mism da ni treba kekšnega posebnega navodila rešujete eee in potem prepišete vaše odgovore na drugo stran in si narišete profil inteligentnosti po Gardnerju in na koncu poročilo vsak b eee bo povedal katere ima najbl in katere najmn razvite in potem bomo poiskal tiste ki imajo podobne profile ja ? eem kaj je že drugo vprašanje katera kat kakšne ovire eee povzročajo frustracije različne vrste ovir smo naštel opisal eem da ti mal pomagam ene so objektivne objektivna ovira je recimo bla eee pred kratkim ne kup snega pred šolskimi vrati in mi smo si želeli noter profesor kaj pomeni vešč ? vešč da dobro obvladaš da znaš da da imaš veščino da si nagikan kaj pa to pomeni ? isto vešč to pa prvič slišm še enkrat povej da si nagikan nagi nagikan naučen nagikan ge gik je ja gik je ja to iz angleščine izvira ja aha v redu raj mi kej povej o subjektivnih ovirah ne če so ene objektivne subjektivne so pač eee psihične bl vse so psihične ne mism v redu ampak tko no k dejansko ne obstajajo ne eem ampak ne morš jih prjet snega loh primeš aha aha ja uno pa ne morš prjet še keš še kej je značilno za subjektivno razen to da jih prjet ne moreš eee najpogostejša subjektivna ovira v tvojem življenju je lenoba točn tako je ja torej veva kaj je to maš subjektivne maš objektivne in še ene so na s se začne s so so ci alne ja kaj bi blo pa to ? prosm ne ne neč v zvezi s tem to ne ne eee ne ne socialno kot eee družbeno ne da so drugi ljudje tisti ki te ovirajo na poti do cilja kdo tebe najve najpogosteje ovira na poti do cilja da ne moreš delat vsega bi hotu ja kdo ? kdo je to ja kdo je kdo je ta oseba ki tebe najpogosteje ovira na poti do cilja ki polcaji policaji ja z zakaj ? kaj bi pa ti delal če ne bi blo policajev ? vozu hitrejš vozu bi hitrejš kaj še ne to vem da ne no ampak vseeno ti si to reku ne zdej mi pa pojasn ne kaj še ? eem eee če pač een če ne bi blo teh kaj bi delal ? ja j ja ja eee pri čem te ovirajo ne oni pri hitri vožnji si reku pri čem še ? i ne ne bi me več skrbel ne kaj pa te z zdej skrbi ? da zgubim izpit ne aha zaradi eee zvečer zaradi alkohola ja tako bi lahko spil eno malo pivo in eee bi šel vseeno al pa ja da bi lohk pa da bi šu pač loh vozit ja zdejle si ne bi upal drži dobro čez to sva tud že pršla še konflikte mi boš opisu konflikti so pa de delovanja nasprotnih motivov ki se izključujejo med sabo ja a bi ve lahko tole reševale potihem ? pa ne tok šumele ko obračate liste šumele ja ti pa bl na glas govor kakšne vrste konfliktov poznaš kaj je zanje značilno ? eee mmm mislim da je ne vem aja ja k se tri vrste konfliktov mamo eni so konflikti plus plus plus plus minus minus minus plus ja kej povej o njih kdaj si v plus plus konfliktu ? ko s ne vem z nekom ko se obadva aja ja ja eee ne ne nisi z nekom ne ne ne ne ti konflikti so vsi notranji notranji konflikti k se ne morš odločet kaj bi naredu ja z ker te hkrati in z enako močjo druga privlačijo privlačita dva cilja ja ja na primer ja in se nikakor nev morš odločit katerga bi kupu kam bi šel in tako naprej na primer zdej ne vem eee ne eee ne vem ne k se ne morš odločet ne vem mism zdej zgleda ko da sem jst vprašan tole ne ja kam bi šu na izlet al na morje al pa v gore prvlač mhm tako no bi kej več o dru eee o minus minus konfliktih povedal ? minus minus ja če so bli plus plus tole kaj so pa pol minus minus ja je pa eden pač eden je minus drugi je minus če je minus minus no dejva ker se ti obadva ne vem najrajš ne bi šel tako ne ne sem ne tja vendar tako nekej morš zbret na primer ampak neki moraš zbret eee imel smo prov primer iz prometa ne b plaču kazen greš v zapor tako ne bi ne eno ne drugo je tipičen minus minus konflikt kaj bi ti rajš izbral ? pet tisoč evrov ali en mesec zapora ? pet tisoč evrov bi dal ja ja ni problem za dnar še zmer mhm grem v zapor za en mesec tako tud posojilo bi vzel in tako ne v redu je pa hud konflikt to ne tretji kaj boš pa pa tle povedu ja minus plus minus plus je pa pač k imaš pa ambivalenten cilj tok tukej ambivalenten to je k se ti neki nek cilj te hkrati prvlači in in ma pa tud slabe stvari te pa odbija ja ki te hkrati odbija ja na primer ne em hočeš kupet dober avto rad bi ga mel pa je visoka cena mhm ja to je to ne drži no in s skupnimi močmi sva pa le nekej povedala ne pol jz povem drugo polovico pa znaš dodat kar le nekej je ne tako za tole bova dala dve zdej ma že pet zdej ma že pet ja boš še kej več hotu kot pet al ne bo kr v redu mam sej mam še stresu ja boš boš še kej o tem povedal prov pač to ga povzroči ga stresor ne mhm pol je šok pa prvi šok mhm druge mism de je alarm faza faza izčrpanosti mhm ja ja drži ja ja ja v redu bi eee eno od teh znov od opisat ali ta prvo ali ta zadno o prvi zadnji smo neki več povedal v temu primeru če se telo prpravlja ne eem telesna temperatura mhm ja pač če si v stresu kako se telo odziva ja n een dobr rajš mi povej še to zakaj so stresi nevarni ker povzročajo somatske motnje točno katere pa so to ? želodec želodec ja ja jz sem največ vpisovala med mism mhm torej srce ožilje in eee prebavila so najbl občutljiva ne na stres to si me pa presenetu to si pa dobr povedal torej skupna ocena bo tri zadovolen ? v redu no brez skrbi prosm profesor ka pa če je nič ? a ne pomaga povsod je nič a jz tud to vzamem ? izvoli ja in reši čim prej ta zadnji boš na vrsti ja pr eni je nič na primer po pa ja ja tm k je pa nič pa nič ne označeš tako logično al mi boste zdej lahko že poročal ? kaj eee ste odkril vaš profil inteligentnosti kaže na to in to vsak bo mel eee minuto časa da to pove potem boste pa poiskal v razredu ljudi ki so vam podobni glede na to eee glede na svoje sposobnosti seveda izbiraš tudi študijsko smer ne in eee bomo vidli kolk je to usklajeno pr vas vpisal ste se že je tako ? je tako ? ja ja in ? fajn bi blo če bi to rešval že prej preden ste se vpisoval ampak s kukr jst vem se lahku še zmerej tud premislte a ne in greste in še enkat spremenite zadeve v elektronski obliki ste delal vpis je tako ? ja ja tm je vse možno [ime] kako se ti pišeš ? [priimek] [ime] [priimek] ti bi lahko mu psihologijo pet ne ampak zak ja sej bi jo mel lah vsakdo zarad s eee te notranje ovire ki si jo prej povedal ne imaš zdej tako kot imaš ne ne vsak pa ne bi mogu mt jz bi šla to študirat če ja je pa čist nemogoče ne ker eee pridejo iz eee splošne mature ne iz odličnim uspehom mhm tako da sploh ne vem al majo iz poklicne eee mat s poklicom eee ja ja tud eee z peti predmet ni ni dovolj vem ne ne morš seveda ne pa ful točk rabeš ja ja to to vem ja ja ja ravnateljeva hčerka je v prvem letniku ja [ime] [ime] ja prav da je kr težku ja ja če je ena ti maš no eee tisti ki ste nardil eee ne ki s mate pobarvano mi boste zaupal kaj ste ugotovil ne aja lej ti si že končala ne več al mn je tako ? ne jz še barvam [ime] dej še men povej en stavek en stavek ja eee vse imam eee skoraj isto razen logično matematičnega imaš več ali mn ? ne mal to predstave povprečje tri tako in eee boš šel študirat ekonomijo eee upravo ja en stavk kakšen pa ? lep dolg nisem še kaj misliš da bo šter dej počak no dva mam šter mam šter ko bo tole po radiu naprej prosm en stavek boš povedala ? ja češ pa povedat tiho velki gobec pejva eem ja osebno mam največ v bistvu mam štir vizualno prostorsko logično matematično jezikovno mhm tako v redu tako se reče dobro eee vizualno mam prostorsko pa glasbeno mhm [ime] eee ja jz mam največ vizualno in prostorsko pa mam tri ostalo pa dve mhm ja jz mam največ osebno pa meds medosebno to mam štir ostalo mam pa dve tri mhm največ mam medosebna in gibalna potem so eee osebno in duhovno vizualna in prostorska še glasbeno najslabš ja največ mam eem jezikovne vizualno prostorske eee ja matematične sej več največ mam pr jezikovni pa vizualno prostorski to je pod kaj eee največ mam osebno pa gibalno pa ravnotežno pa pol eem logično pa matematično so nekje na sred medosebno pa jezikovno so pa prostorsko mam mam največ pa sej jih niam vem ja zanimivo da prej ste bli tako glasni da skoraj da se ni slišalo [ime] v prvi vrsti zdejle ko imate besedo vas pa tlele ne slišm prosm na glas sej sem na glas povedal ne ja premal ti dej tlele prosm še enkrat če na glas poveš gibalno osebno prostorsko mam največ eem medosebno logično po pa [ime] eee [ime] boš ti kešna napovedovalka al kej tazga mogoče ? eee ne ne ne eee naprej pa jezikovna eee dalje največ mam medosebne sledita ji gibalna osebna in jezikovna pol [ime] [ime] njehej največ mam osebna medosebna in gibalna eee tri točke jezikovna pa dve točki logično matematična dan dober dan in jz sem prosm ? dan na sestanku sva bla na sestanku ampak niste vedl da mam psihologijo dons vprašani a čis slučajno sta mela s kom sta pa mela ta sestanek ne eee a res po pravic ja in ? kaj sta vidva eee redarska služba redarska služba in kaj bosta to počela ? ne veva varovala Štajerce prosm ? varovala Štajerce in stu pride unih pa petdeset iz mesta po pa še naši in ? kako lepo sta sprejela ? batine ne ne ne na enem konc bojo Štajerci v sred bojo naši na enem koncu pa Dolenjci mhm aja in vidva bosta skrbela za to da ne pridejo v stik ? ja ne jz bom spodej jz bom spodej aha kaj boš pa ti ? jz bom pa mel med preg na pregradi med Štajerci in Dolenjci to pa je blo število ne [ime] ja ja ja ja ja bojo še posebno al kako aha še kekšne druge pripomočke pejte po bo pa reku da ni koga ste vprašu ? profesorja kerga ? kdaj bosta pa vidva zdej v prašana kdaj bosta kako ? glej kašen becikel mam jz razpravo in eee eee in eee kdaj je ta tekma ? v sredo cel dan v sredo to ni tekma to je finale in kdo je še v finalu ? Novo mesto Ormož Novo mesto in Celje ja kdo bo zmagal ? mi aha ej [priimek] jz še kdo ? Ivančna u zmagala Novo mejsto Novo mejsto Celje Celje Cjele Cjele Cjele Cjele dežurni ka pa Veleje ja [ime] da lahko pride noter profesor počakte tukaj pred vrati [ime] s najbrž se ti ne mudi da je kej ne men ne a ne da ne profesor ni nobenga odzunej že prej šla če prideš eee bom a ne ja lohk ja verjetno sta petnajst minut ker sta pršla v razred ne ne najmanj je blo dvejst čez je blo konc kr vprašte eee [priimek] [priimek] je sam varnostnike zadržov [ime] jz ne bom sprašvov k veš kaj mi bo povedal zasebna eee ja