Prvi letnik poklicne srednje šole, slovenščina. Najprej so ponovili snov - razlika med uradnimi in neuradnimi besedili. Nato so začeli novo temo - besedila glede na namen. Iz učbenika so prebrali nekaj besedil in jih poskušali razvrstiti po namenu (vabilo, predstavitev, izražanje čustvenega odnosa itd.). [Gos] snemanje Barbara Omahen transkripcija Tomaž Potočnik 1.1 CLARIN.SI http://hdl.handle.net/11356/1438 www.clarin.si www.korpus-gos.net/

Avtorske pravice za to izdajo ureja licenca Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0.

Dovoljeno vam je: reproduciranje, distribuiranje, dajanje v najem in priobčevanje dela javnosti predelati delo Pod naslednjimi pogoji: Priznanje avtorstva — Pri uporabi dela morate navesti izvirnega avtorja na način, ki ga določi izvirni avtor oziroma dajalec licence. V znanstvenih publikacijah to pomeni citiranje ustreznega dela ali del, dostopnih na domači strani projekta, http://www.slovenscina.eu/. Nekomercialno. Tega dela ne smete uporabiti v komercialne namene. Deljenje pod enakimi pogoji — Če spremenite, preoblikujete ali uporabite to delo v svojem delu, lahko distribuirate predelavo dela le pod licenco, ki je enaka tej.

This work is licenced under the Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0.

You are free: to Share — to copy, distribute and transmit the work to Remix — to adapt the work Under the following conditions: Attribution — You must attribute the work in the manner specified by the author or licensor. In scientific publications this means citing the relevant publication or publications, referred to on the home page of the project: http://www.slovenscina.eu/. Noncommercial. You may not use this work for commercial purposes. Share Alike. If you alter, transform, or build upon this work, you may distribute the resulting work only under the same or similar license to this one.

2021-09-23
Prvi letnik poklicne srednje šole, slovenščina. Najprej so ponovili snov - razlika med uradnimi in neuradnimi besedili. Nato so začeli novo temo - besedila glede na namen. Iz učbenika so prebrali nekaj besedil in jih poskušali razvrstiti po namenu (vabilo, predstavitev, izražanje čustvenega odnosa itd.). 2009-12-11 terenski posnetek 2009-12-11
poklicna strokovna, družboslovje LJ Ljubljana 2009-11-30
dobro bomo zače a je danes imamo trieseti enajsti tudi eee popravlanje ne kva ? kaj ? a ? kaj mamo danes ? ne v redu je nimamo dons manjkajo ti ki so vpisani ja ja piše dobro danes bomo nadaljevali s snovjo in sicer najprej ponovimo različne vrste besedil smo zdej spoznaval ja takole v čem je glavna razlika med uradnimi in neuradnimi besedili [ime] ? ja pač uradna besedila so eem namenjena eee pač enmu posamezniku glede na kateri ne ne ne glede na kater kriterij delimo besedila na uradna in neuradna ? glede na naslovnika eden prosim na družbeno razmerje med sporočevalcem in naslovnikom ja in kako je pri uradnih besedilih ? ja eee neenakovredno eden ni enakov neenakovredno kaj to pomeni ? ja da sporočevalc pa n ja da ga vika a ne ne ne kaj konkretno pomeni da je to razmerje med sporočevalcem in naslovnikom neenakovredno ? lahko v konkretnem primeru ponazoriš pač da izražata nek spoštovanje pač da je ena oseba uradna druga pa pač nej še bolj konkretno ja na primer učitelj učenec a pa kekšen sodnik pa obtoženec ja se pravi poslovno predstavniki nekih inštitucij pač poslovno a ne na primer ja ka ? tudi stranka kakšna v postopku ali pa kjerkoli kaj pa neuradna besedila kaj pa neuradna besedila ? brt pa sestra na primer brat in sestra eden prijatelji prijatelji ja lahko prideš k tabli in narišeš to shemo uradnih besedil mi smo rekli da majo uradna besedila eno predpisano obliko ne predpisano obliko in zdej kakšna je ta oblika jz a loh jz ? ja prosim a uradna ? uradnih besedil joj pa zraven poimenuj sestavne dele kar poimenuj sestavne dele uradnih tuki je naslov eem naslovnika ja sporočevalc ne najprej je naslov sporočevalca seveda kdo je sporočevalec ? mi tisti ki piše besedilo tuki je pol naslov naslovnika eee spodej je naslov naslovnika kdo je naslovnik ? tist ko ga piše v sredini tisti kateremu je namenjeno pol tuki v te eee isti vrsti kt eee s eee ta in kraj je kraj in datum kraj in datum [ime] med sabo sta ločena kako z z vejico z vejico a ni tko da a ni tko da je p eee pač vsak naslov pa naslov sporo mmm tega da je vmes ne ne v redu je tko je prov povedala eee pol je tuki vrsta besedila na koncu tako mi smo vedno v sred dal lej ravnokar smo poveal poglej si shemo v učbeniku na koncu kjer je poštna številka v tej isti vrstici na desni strani kraj in datum pa je tuki nagovor nagovor pa če je klicaj in je se z veliko začne vsebina če je pa vejica se z malo vsebine ja pa je tuki pozdrav oziroma vljudnostni zaključek pa uradni podpis pa podpis z nazivom z nazivom oziroma s funkcijo v katerih okoliščinah si ti že napisala kdej kešno uradno besedilo ? eee na primer ob rojstnih dnevih a lahko zdej ona odgovarja ob katerih priložnostih si ti napisala kešno uradno besedilo ? ja recimo če sem pisala kekšenmu eem ura uradu recimo da kartico preklicala al pa nardim nov račun al pa karkol kot pre ja ja si napisala že kešno prošno ? ne eee ne še si kot predstavnica kekšne inštitucije napisala kešna vabila ? eee ja kot predsednica na šolskemu svetu ja osnovni komu si pisala vabilo ? tm enmu društvu da so pršli na našo ja si uposte upoštevala shemo uradnih besedil ? ja kaj se ti zdi s tem ko u upoštevaš shemo uradnih besedil kaj izražaš do naslovnika ? ja neko spoštovanje pa eee eno podjetje napišemo uradna besedila smemo pogovorno in v slengu ? ne mormo napisat knjižno knjižno zborno knjiž ja dobro danes pa si bomo pogledali to bo snov kako pa se besedila med seboj razlikujejo glede na namen ? glede na namen ki ga imamo pri tvorjenju besedila tako da kr odprite učbenike na strani devetintrideset devetintrieset v zvezek napišite naslov besedila glede na namen besedila glede na namen ja učbeniki na strani devetintrideset in istočasno tudi delovne zvezke na strani triindvajset potem mamo pred sabo gradivo ki ga potrebujemo kar začnimo mi se zdej pogovarjamo o različnih vrstah kulture a ne o subkulturi smo govorili kar nekej časa drži ? ja kaj smo izvedeli o subkulturi iz dosedanjih eee lekcij oziroma zdej se dosedanjih ur ? kaj smo izvedeli o subkulturah ? da majo svoj način eee recimo na svoj način se pokažejo da se razlikujejo pač od drugih eem pa da pač eem eem da se skupi ja katere subkulturne katere subkulturne skupine smo spoznali ? bajkerji bajkerji eee rokerji rokerje pankerji ja emo in katera grafitarji ja kaj si rekla grafitarji ja katera od teh subkulturnih skupin ki smo jih do zdej spoznali ti je najbolj ostala v spominu ? eem grafitarji zakaj ? eem ja ker smo govoril o njih pa k delajo grafite ka po čem so znani ? kaj je značilno za grafitarje ? ja da da delajo pač grafite po stavbah ja pa da j da j da jih gledaš na prostem pa da d lepo rišejo da majo svoj pomen svoj način izražanja svoj način izražanja tako zdej pa poslušajte o kulturi na recimo o filmu za nami je fel je filmski festival Lif in recimo o o filmu lahko tvorimo različne vrste besedila z različnim namenom na primer če bi prija prijateljici navdušeno pripovedovali o najnovejšem filmu ki ste si ga ogledali bi tvorili katero besedilo ? prikazovalno ne zdej katero besedilo kaj bi ji povedov ? ja pač povedov bi ji kako je blo a ne pač vsebino vsebina ja vsebina ja nekaj bi ji prikazal ja dobro bi ji nekaj prikazal če bi na primer želel svojega prijatelja povabit da gre s tabo v kino ? katero vrsto besedila povabilo vabila vabila bi ga povabil ja se prav bi bil namen kakšen ? s kakšnim katerim namenom bi da ga vabeš na zabavo a ne ja pride da pride da se udeleži da gre skupej s tabo če na primer staršem razlagate da želite v kino ampak da ste porabili že vso žepnino za ta mesec prošnja eee taka uradna prošna ? ne neuradna proš uradno prošna kaj še ? neuradna bl je uradna ja neuradno prošnjo oboje pa kaj še katere vrste pogovorov bi tvorili ? pogajalni pogajalni še kekšen ? prepričevaln prepričevalni ja na primer če prijatelja sprašujete na primer kdaj v kinu predvajajo določen film katero vrsto besedila bi tvorili ? ja eee raziskovalno raziskovalni pogovor ? ja ja pogovor nekaj hočete izvedeti poizvedeti od njega na primer če nekomu obljubite da boste šli z njim v kino ja to je obljuba obljuba točno kaj v čem je kaj naredimo z oblju zavežeš se dobro ja da bi ti njemu neki obljubu ja z za zavežeš se da boš nekej res naredu nekej zagotoviš da boš izpolnil ja eee če na primer brata prosite naj spotoma kupi še za vas vstopnico za v kino prošna neuradna prošnja ga spet prosimo da ga prosimo se pravi besedila se kot smo zdej ugotovili na kratko v tem pogovoru med seboj razlikujejo po namenu ki ga imamo ali je namen da nekaj predstavimo ali je namen da poizvemo ali je namen da se zavežemo ali je namen da izrazimo samo čustveni odnos različni nameni so v ozadju a ne poglejmo nekej besedil nekej besedil ki jih mamo v učbeniku na strani devetintrideset ugotovili bomo s katerim namenom so napisana in jih razvrstili razvrstili jih bomo pa glede na preglednico ki je mamo na strani dvainštirideset pa si jo kar prepišimo v zvezek torej glede na namen so besedila to to jih bomo to kar je odebeljeno stran dvainštirideset najprej rumeni tisk pa tuki je velik tega ja zdej bomo poiskali to kar je odebeljeno bistvo bomo izluščli ja prosim izvoli se pravi glede na namen imamo če si iz besedila zdej izpišemo ločimo besedila na prikazovalna prikazovalna to kar je že prej povedal potem poizvedoval poizvedovalna in naslednja skupina so zagotovlja zagotovljalna z njimi nekaj zagotavljamo obljubljamo zagotavljamo potem četrta skupina pozivno pozivna da nekej pozivaš ja lahko kar prebereš kaj piše s katerim namenom tvorimo pozivna besedila ? ja primer kešen koncert glej kaj piše kaj piše ? pozivamo ga aja eee ja tako jih pozivamo k določenemu dejanju k določenemu dejanju da jih pozivamo piše da vabilo spada tudi sem potem naprej povezovalna povezovalna vrednotenjska ja čust kar prepišimo jih notenjska čustvena pa izvršilna kaj je značilno za vredot vred vrednotenjska besedila ? ja da neki ovrednotmo nimajo naslovnika hej a lahko še kdo drug ? da neki ovrednotmo z njimi da nekej ovrednotimo kaj oceneš oceniš ja čustvena potem mamo še izobraževa čustve čustvena čustvena pa izvršilna kaj je značilno [ime] za čustvena besedila ? eee da so izražajo čustva izražajo čustva ja kako stvar človek doživlja tako ja in izvršilna v oklepaju poiščite v tej preglednici za vsako skupino eno konkretno vrsto besedila eno konkretno vrsto in jo prepišite na primer prikazovalno besedilo je poljudnoznanstveni članek in napišemo tako še za ostale skupine za vsako skupino poiščite v tej preglednici eno vrsto besedila poiščite eno vrsto besedila preberite še enkrat preletite in izpišite tri ne morete gledat v isti učbenik lahko poveste prosim eee [ime] okej eee poizvedovalno je prošnja ja eee zagotovljalna je pogodba eee pozivno je vabilo oziralna je zahvala poročilo ja eee s katerim namenom tvorimo povezovalna besedila ? ja da se povezujemo med sabo da se povezujemo da ohranjamo dobre odnose se zahvalimo ja stike vrednotenjsko primer vrednotenjskega ocena ocena kritika kritika dobro čustveno eem čustveno pismo veselje ogorčene ne ne katera vrsta besedila vrsta besedila imaš sedaj a je izvršilno katera vrsta besedila spada med izvršilna ? obred uradni obred sodna razsodba krst izvrši se dejanje krsta a ne ko krsti tukej beseda postane dejanje ko on izreče ko duhovnik izreče jz te krstim v imenu očeta in sina in svetega duha on istočasno opravi dejanje krsta ta otrok je krščen ravn tako pri poroki katerih besedil je največ po va katerih besedil je po vašem mnenju največ v dnevnem časopisu ? vrednotenjskih vrednotenjskih dobro in prikazovalnih lahko bi nekako rekli da se to dvoje kar prepleta a ne ko nekej prikažemo če izrazimo svoje mnenje tudi vrednotimo no in sedaj ko imamo ta teoretični aparat poskušajmo besedila ki so pred nami uvrstit v posamezne skupine prvo besedilo prvo besedilo a ga lahko kar prebere nekdo prosim [ime] zdej smo pa na strani devetintrieset številka ena prvo besedilo že sam zapis ki nastane povzroča pri znanstvenikih ki preučujejo grafite različna mnenja nekateri menijo da je izšel iz grške besede grafo kar pomeni pisati drugi pa pojem povezujejo z italijansko besedo gre grafiare ki pomeni spraskati različna pa so tudi mnenja o laični javnosti laični javnosti o pojavlanju grafitov laični javnosti med katere vrste besedil spada ? prikazovalno prikazovalno zakaj ? s katerim namenom je nastala ? ja da n da nas o neki stvari pouči poljudnoznanstveni konkretno o kateri stvari ? ja o grafitarstvu grafitu razlaga pomena pojma grafit dobro drugo besedilo drugo besedilo lahko kr prebereš mnogim mladim je pojem subkulture tuj kaj so subkulture ? poznamo več subkultur kako jih ločimo ? zakaj pa se subkulture v rednem okolju sploh pojavijo ? poizvedovalno poizvedovalno poizvedovalno to so lahko vprašanja katerega pogovora katere vrste pogovora ? ankete katerega vrsta raziskovalnega s katerim namenom pa tvorimo raziskovalni pogovor ? da bi nekaj izvedeli da izvemo nekaj novega novega tretje besedilo kaj je ? zagotovljalno zagotovljalno naročilnico in ko naročilnico podpišemo izpolnemo ja zagotavljamo da bomo izpolnili te pogoje ki so predstav predstavljeni ki so nam tukej navedeni četrta eee četrto besedilo tukej lahko samo poglej ga in povej kam spada pozivno pozivno kaj imamo ? vabila vabilo kam spada ? med pozivna besedila s katerim namenom je tvorjeno ? da pridejo tako da se udeleži te tega koncerta jebem ti peto besedila lahko ga prebereš eee danes sem aja draga Mojca draga Mojca danes sem deplo diplomiral rad bi se ti zahvalil za pomoč pri pisanju diplomske naloge za tvojo potrpežljivost in prijaznost žal mi je da te prav ta teden ni v Sloveniji da bi skupaj praznovala a upam da veš da mi brez tebe ne bi uspelo hvala ti poljub Mar ja zahvala zahvala ampak med katere vrste besedil spada povezovalna povezovalna besedila ne ja potem šesta potiho ga preberite pa boste sami povedali kam spada teh besedil pa ga bo nekdo obnovil pa poimenovov teh besedil tovrstnih besedil najdemo v dnevnem časopisju zelo veliko vsak sam potiho to je [ime] o čem govori besedilo ? o pripravi to je vrednotenjsko novoletni pravljici ja z naslovom kako ? eem Hrestač Hrestač Hrestač o čem govori ta pravljica ta božična zgodba ? lahko poveš kratko obnovo na podlagi tega kar si prebrala o čem govori ta pravljica ? lahko povemo kratko obnovo besedila o čem govori ? ja je pač eden skupuh k sovraž božič po pa spozna v sanjah eem tri eem tri postane lubeč pa radodaren človek mhm dobro ampak ali je tukej samo obnova predstavitev vsebine ali je tudi kekšno mnenje o tej ? mnenje mnenje preberite mi stavke povedi besede pa bese besedne zveze ki govorijo o tem ali je izraženo tudi mnenje ja je mnenje z globokim sporočilom ja kr na glas ona bo zdej [ime] predstava z globokim sporočilom da človeka lahko osrečita tudi prijaznost in sočutje do drugih ljudi je bila na odru dobro še kekšna tam zraven lahko poveš še kešen stavek kjer je izraženo mnenje ? najdete še kešno besedo ? ena najlepših ena najlepših baletnih se pravi spada med katere vrste besedila ? pod eee vrednotenjska vrednotenjska vrednotenjska besedila ne samo predstavlja ni samo prikazovanje ampak je tudi vrednotenje sedmo besedilo [ime] prosim ne bomo v celoti del Janez Menart v našem času videti krake svetlobe in sence samo malo tež težko je v trenutku psihičnega in čustvenega sesutja v sebi napisati uravnoteženo bes besedo ob smrti nadražjega prijatelja ki je hkrati pomembna javna osebnost med drugimi je nad dvajset let eden najuglednejših članov Slovenske akademije znanosti in umetnosti predvsem pa pesnik ki se je že na svojem začetku pred petdesetima leti v Pesmih štirih predstavil slovenski kulturni javnosti eden redkih med nami tudi širše kot že takrat zrel razpoznaven glas ki bo tudi po pesnikovi telesni smrti živel pričal o enem naj burjejših obdobij s slovenske kulture in nacionalne zgodovine v katero je tudi Menart zakoličil nekatera spoznanja in resnice ki so že dobivale težo nadčasovne veljave Janez Menart eee rojen devetindvajsetega devetega tisoč devetsto devetindvajset je bil vse svoje življenje nekakšen trezen kritičen optimist celo usodnosti svoje zadnje bolezni se je ves čas zavedal vendar se je ob občasnih trenutkih ko je bolezen popustila svoj primež tudi sam prepustil v zadržanem upanju da mu bo morda le dano dočakati svoj jubilej pretinsedemdeseto obletnico pa ne zaradi morebitnih praznovanj ampak z edino tiho ambicijo da bi lahko do takrat še pripravil še kaj dopisal dopolnil in izpilil svojo kot je govoril zadnjo pesniško zbirko ni mu bilo dano njegovo plemenito srce se je ustavilo in v njem utišalo tudi to veliko željo ki mu je med eee boleznijo po svoje blažila pesem Nesmiselna smrt tudi na nas za slovensko javnost je Menartov pesniški opus eee zaokrožena celota zdaj ko je dokončno sklenjen se lahko tukaj laže zberemo in skozi neusmiljeno optiko njegove zemeljske smrti se ob njegovi pesniški zapuščini poglobimo v neobremenjen iz konkretnega časa svoje eee večkratne tudi motne vsakdanjosti zamegljen doživljajski dialog z njim od njegovega mar kan eee v Pesmih štirih tisoč devetsto triinpetdeset pa predvsem v naslednji zbirki izborov zmerom na višji ravni markantnega deleža brez kvalitetnih nihanj in iz zbirke v zbirko bolj odmeven za slovenske razmere v domala osupljivo širo kim eee krogom bralcev krogom bralcev potiho preberite na hitro do konca to je povezovalno prikazo prikazova ne najprej preberemo besedilo do konca ja potem ko ste prebrali greste v to preglednico rumeno in poiščete kam bi sodilo čustvena tkole vas bom usmerjala z vprašanji da pridemo do odgovora s katerim namenom je sporočevalec napisal besedilo ? da bi ja s katerim name ? samo eden da sočustvuje da bi opisal delo Janeza Menarta ob kateri priložnosti ? ja ob ob smrti ob njegovi smrti da bi predstavil njegovo živlenje in delo ob njegovi smrti ali ob tem izraža tudi svoj čustveni odnos do njega ? ja ja tako bil je njegov dober prijatelj je bil in vidi se da njegovo delo izredno ceni in spoštuje in spada med čustvena besedila ste prov ugotovili še bolj natančno gre za nekrolog to si kr zapomnite bomo še nekejkrat srečali nekrolog je vrsta besedila vrsta živlenjepisa ki ga napišemo ob smrti kekšne znane osebe nekrolog kaj je to vrsta ? kaj je to vrsta ? maš napisano tud v učbeniku vrsta živlenjepisa ki ga pišemo ob smrti to kar smo prebrali to kar smo prebrali ob smrti b smrti predstavimo živlenje in delo v tem primeru Janeza Menarta ja to je nekrolog in spada med čustvena besedila sporočevalec je izrazil čustveni odnos ni samo objektivno prikazal podatkov iz njegovega živlenja in dela ampak tudi svoj odnos ki ga je imel do Menarta in potem je tukaj še eno besedilo osmo besedilo kaj pa je pred nami ? mmm sodna odločba kar konkretno povejte mi katero besedilo imamo pred sabo zakon o javni rabi slovenščine zakon o javni rabi slovenščine smo že slišali za ta zakon ? ne ne niste slišali da obstaja zakon o javni rabi slovenščine ? ne preberimo te člene ki so tukej preberimo jih in ugotovimo kaj ta zakon predpisuje določa hitro preberite pa p s svojimi besedami povejte kaj določa kaj predpisuje zakon o javni rabi slovenščine tukej mamo samo nekej členov samo štiri ampak morda iz teh štirih členov že lahko razberemo kaj je predmet vsebina tega zakona ja mi zna kdo na kratko povzet vsebino o čem govori zakon o javni rabi slovenščine ja pač zdej eem da eem da je v rabi pač jezik eee zibelka Slovenije slovenščina ja eem pa da takoj boš ti naslednji zdej pa govori ona g govorno pa eem govorno pa eee pisno s sporazumevanje ja eem pa v okoljih uradni jeziki tudi eee lahko italanščina pa ja predvsem eem na meji ne lahko na katerih območjih pa so uradna jezika kjer živijo narodna manjšina narodna manjšina zamejci to sta dva uradna jezika sloven madžarščina pa italijanščina madžarščina pa sicer pa je uradni jezik v Republiki Sloveniji slovenščina in to pogojuje da se zahteva raba slovenščine v vseh uradnih položajih in vsepovsod to pomeni tudi da morajo bit vsi javni napisi v slovenščini vsa javna komunikacija in sicer nasploh tud uradna komunikacija v slovenščini kaj pa če niso ? kaj pa če niso pa kršijo ta zakon ja sam itak kršijo ta pa kršijo ta zakon in no in je dobiš pike za avto pike za motor seveda tisoč evrov a te loh dajo v zapor ? ali se vam zdi ali se vam zdi situacija s slovenščino v Republiki Sloveniji takšna da jo je potrebno sankcionirati kaznovati ? ja ja ne ja lahko utemeljiš svoje mnenje ? ja jez sem sm pol reku ja ja se pravi kaj kašno je tvoje mnenje o rabi slovenščine ? da je tko obupno mislm ne upošteva noben tega kar pomeni ? jah pač da je ne uporablajo a ne in de to sploh ni Slovenija več ampak kateri ampak materni eden nej govori ampak kateri jezik se uporablja ? ja uporabljal dobr materni a ne vse pač tis k je pršu iz Bosne bo bosansk govoru vse se uporabla doma ja ja sam tud med sabo ne pa ko j ja če ne zna dobr verjetn bo govoru bosansk ne bo slovejnščino ja samo malo o tem bomo mi še govorili ja no o rabi slovenščine ampak morda samo tukej ta zakon ki obstaja govori o tem kar pa je dejstvo da v Republiki Sloveniji je uradni jezik slovenščina ja in to pa dopušča je obenem je tudi jezik Evropske unije ja ka pa če obenem pa je v Sloveniji veliko Neslovencev katerim slovenščina ni prvi jezik in bivajo v Republiki Sloveniji jim je slovenščina drugi jezik ampak tudi zanje je slovenščina uradni jezik največ je Bosancev ampak o status o statusu slovenščine bomo še govorili zaenkrat nas zanima zakon kot vrsta besedila ki spada med katera v katero skupino ? od teh ki jih imamo tukej izvršilna katera ? izvršilna izvršilna besedila izvršilna besedila to so zdej različne skupine teh besedil zdej nardimo eno vajo in sicer tematika je kultura obnašanja kultura obnašanja ena skupina to je ta prva skupina ti dve vrsti napiš napiše eno prikazovalno besedilo torej ne napiše eno prikazovalno besedilo na podlagi tega kar vi veste kako bi definirali pojem tako kot smo meli tam grafit vi po svojih močeh po svojih izkušnah in znanju napišite razlago besedne zveze kultura obnašanja kar začnite ta druga skupina se pravi vi tvorite poizvedoval prikazovalno besedilo obrni se naprej in piši o čemu pa ta prva skupina sem povedala napiše prikazovalno besedilo da na kratko razloži sintagmo besedno zvezo kultura obnašanja ta druga skupina sestavi vsaj ene pet vprašanj ki bi jih v raziskovalnem pogovoru zastavili vodji protokola v Republiki Sloveniji o različnih vrstah obnašanja v posameznih uradnih situacijah pet vprašanj kar začnimo vsak sam a ne v skupini ? ne vsak sam ampak tako sem samo razdelila aha tem pa boste glasno prebrali in tukej vsi kar vas je ostalo pa napišite eno vrednotenjsko besedilo o kulturi obnašanja mladih danes vrednotenjsko besedilo vaša obs vaše mnenje ocena začnimo par minut o če kera besedna zveza ? kultura obnašanja še enkrat ponovim ta skupina razlago besedne zveze tukej vprašanja kot bi jih zastavili vodji protokola prikazovalno in ta vsi ostali vrednotenjsko o kulturi obnašanja mladih danes ja vi imate prikazovalno čak kva zdej ? prikazovalno napiši razlago pojma kultura obnašanja kot ga ti razumeš tako kot je tukej napisan tale primer pač a ? kva je to kaj je definicija ja n napiš vprašanja vzemi zvezek pa piši eem o tej kulturi obnašanja [priimek] vzemi zvezek in piši kaj je definicija besedne zveze kultura obnašanja ? eem kaj nej pišemo da b vse narobe kva je to ? m ? besedne zveze mhm ja jz misim da nekej bomo lahko že prebrali ostalo boste dokončali doma ampak za začetek me zanima kako vi kako ti razumeš besedno zvezo kultura obnašanja kako si jo razložil kar preberi hja ne vem s svojim kulturnim obnašanjem pač prikazujemo svojo vzgojo pa odraslost m empak kulturno se je pač treba obnašati na vseh javnih mestih a ne pa pač bolj ko se kulturno obnašamo bolj smo pač v pri drugih ljudeh v pozitivni luči a ne na zdravje dobro tako si ti razložu v redu zaenkrat katera vprašanja bi ti postavila vodji protokola ? mmm kaj je kaj je definicija besedne zveze kultura obnašanja pa kako vi dojemate besedno zvezo kultura obnašanja to kaj bi jo še kej vprašala [ime] ? ja pač kuko se to obnašamo v kakšna je razlika med obnašanjem v šoli pa v javnih prostorih ja še kešno vprašanje ki ? ja kaj kaj za vas pomeni kultura obnašanja ja še kekšno vprašanje ja na primer kako se je treba obnašat v šoli v pošti banki zdravstvenem domu al pa doma pa če se mladi na primer enak ubnašajo povsod pa pa to je to no dobro tule je pa eno vrednotenjsko besedilo o kulturi obnašanja mladih danes [ime] prosim to je moje mnenje sam ja seveda tvoje mnenje spada pod vrednotenjs kultura obnašanja med mladimi danes je zelo raznolika nekateri mladi se znajo obnašati normalno in spodobno drugi spet ne dej ga do konca menim da je čedalje več takih ki nimajo popolnoma nič kulture in to je zaskrbljujoče Slovenija je vsak dan bolj napredna mladi pa čedalje bolj rinemo navzdol proti nekulturnemu obnašanju dobro domača naloga je pa prjazna stran triindvejset do petindvejset v delovnem zvezku tablo zbrisat tablo