Učna ura slovenščine v gimnaziji. Obravnavali so književnost, poezijo. Med uro so obnavljali, kar so se naučili v preteklih urah. [Gos] snemanje Ana Kočevar transkripcija Tomaž Potočnik 1.1 CLARIN.SI http://hdl.handle.net/11356/1438 www.clarin.si www.korpus-gos.net/

Avtorske pravice za to izdajo ureja licenca Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0.

Dovoljeno vam je: reproduciranje, distribuiranje, dajanje v najem in priobčevanje dela javnosti predelati delo Pod naslednjimi pogoji: Priznanje avtorstva — Pri uporabi dela morate navesti izvirnega avtorja na način, ki ga določi izvirni avtor oziroma dajalec licence. V znanstvenih publikacijah to pomeni citiranje ustreznega dela ali del, dostopnih na domači strani projekta, http://www.slovenscina.eu/. Nekomercialno. Tega dela ne smete uporabiti v komercialne namene. Deljenje pod enakimi pogoji — Če spremenite, preoblikujete ali uporabite to delo v svojem delu, lahko distribuirate predelavo dela le pod licenco, ki je enaka tej.

This work is licenced under the Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0.

You are free: to Share — to copy, distribute and transmit the work to Remix — to adapt the work Under the following conditions: Attribution — You must attribute the work in the manner specified by the author or licensor. In scientific publications this means citing the relevant publication or publications, referred to on the home page of the project: http://www.slovenscina.eu/. Noncommercial. You may not use this work for commercial purposes. Share Alike. If you alter, transform, or build upon this work, you may distribute the resulting work only under the same or similar license to this one.

2021-09-23
Učna ura slovenščine v gimnaziji. Obravnavali so književnost, poezijo. Med uro so obnavljali, kar so se naučili v preteklih urah. 2010-03-21 terenski posnetek 2010-03-21
gimnazija, družboslovje KR Kranj 2010-02-15
eee kaj delamo zdej eee pri književnosti [ime] pri slovenščini ? o kom o čem se pogovarjamo o romantiki v Evropi o evropski romantiki [ime] kaj smo delali nazadnje ? eee bral smo od Puškina A Pe Kernovi smo že začel sicer pa še prej katero njegovo delo poznamo [ime] Jevgenij Onjegin ja kakšen eee kakšno delo je to glede na zvrst [ime] eem roman v verzih roman in sicer v verzih no zakaj je zdej to tako mojstrsko delo a si je kdo izmed vs to zapomnu ? mmm roman v verzih zakaj je to tako mojstrsko delo kaj kaj ga dela tako monu monumentalnega a sama vsebina ? ja po mojem vsebina ne ne vsebina smo rekl da je čist kakšna ? tipična stereotipna tipična ljubezenska še kej smo še kej rekli za vsebino ? kje lahko srečamo tako vsebino kot v Jevgeniju Onjeginu ? v telenovelah v telenovelah čist z lahkoto a ne v telenovelah vendar kaj je zdej ali je to delo izključno romantično ali je že kaj realističnega v njem [ime] tud se že občut eee eee vpliv vpliv realizma mhm kje pa ? kdo eee [ime] kdo ravna realistično ? eee ta Tatjana mhm zakaj pa ? mhm mhm ja ja zato ker eem čeprav š je še zmer zalu zalublena v Onjegina eee se nekak tem svojim občutkom upre in ravna z razumom in eee mu nekak isto vrne kot je on njej naredu se prav ga ga ne usliš ampak ga zavrne a ne zakaj ga pa zavrne zakaj [ime] zakaj ga zavrne ? ne zato ker b a ne ona ga še vedno ljubi ampak kaj smo rekli da noče prizadeti svojega moža svojega moža moža a ne zdej ko ima pač utečeno življenje a ne ga noče noče da bi bili prizadetih še več ljudi eee no eee sicer pa je značilna tako imenovana onjeginska kitica za roman Jevgenij Onjegin [ime] kaj veš ti o njej povedat ? če kr konkretno po berilu gremo recimo kr po prvi kitici kjer imamo odlomek eee o Onjeginu kaj je tipično za to onjeginsko kitico ? ja da ma štrnajst verzov mhm eem da bi pa te verze kako lahko razdelili na koliko kitic ? na štiri ja in sicer tri štirivrstične in ena dvovrstična eee glede na kaj to smo rekli da tako glede na rimo rimo a ne ki je v prvi kitici bi bla potem kakšna ? rimo prestopna rima potem je zaporedna v tretji oklepajoča pol pa še zadnja je pa zaporedna ja ja aha ja kaj smo sicer rekli za eee Puškinov slog ? kakšen da je a je zak kompliciran zapleten ali je lahkoten ? preprost to se prav zelo preprost rekli smo da je kot da bi z bralcem klepetal klepetal no [ime] potem smo mi b brali odlomek in smo spoznali v tem odlomku koga ? eem ja v bistvu samga Onjegina mhm eee k je v bistvu tak da se zlo rd z zabava v bistvu ampak se počasi naveliča tega življenja mhm rekli smo kako smo ga označili kakšen je ta junak ? prov ime smo mu dali v odlomku srečamo tudi to ime rekli smo da zboli a ne za tako imenovano duševno boleznijo katero pa ? splin splin junak junak kakšna bolezen je to [ime] kako bi jo označla ? duševna al kva ne vem ne vem ne veš kakšna bolezen je to [ime] kakšna eee bolezen je to ? zlo podobna laši bolezni najstniški bolezni srečaš eee [ime] ja duševna tesnoba aha no kako pa zej to pomen duševna tesnoba [ime] ja prosm če zaključiš ja da mu je dolgčas kljub temu da se mu skos neki dogaja ja d neprestano mu je dolgčas kljub temu da se mu skos neki dogaja ja a ne neprestano dolgčas kaj še ? kaj je še značilno za takega junaka ? oddaljenost od družbe ja d da tako kaj je še značilno na tej strani fantje oddaljenost od družbe oddaljenost od družbe odtujen zakaj pa se odtujuje od družbe kakšna so zto ker je prepričan da mu družba sam škoduje in da je on žrtev vsega točno to čuti se žrtev a ne čeprav a je družba res taka [ime] kot jo on pri kot jo on ne ne ne a ne seveda ne družba je pač eee pisana pestra in tako naprej ampak on jo tako doživlja ne kot nekaj eee težkega kot eno breme kot k eee eee skupino al pa kaj jz vem ljudje ki njega ne razumejo ga ne sprejemajo on je pa kakšen on je pa vendar tako zelo [ime] kakšen smo rekli idealen krasen a ne čudovit in tako naprej idealen no eee v drugem delu tega odlomka smo spoznal pa koga eee temle zadej [ime] Tatjano ja kaj bi pa zanjo rekli ? kaj o njej konkretno izvemo tukaj v tem odlomku ? ja da je sanjava mhm da je mela v otroštvu strogo vzgojo mhm eem da je spodobna ja tudi to točno da je spodobna ja točno to da rada prebirala te ljubezenske romane pa da je družabna njen oče ne ma mati pa potem spoznamo še starše njene ja ja pa da je mela pač rada naravo mhm eem no in še eno zanimivost o s njenih starših izvemo kar nam kaže potem na to da točno lahko vemo kakšna je bila družba pred približno dvesto leti a ne kaj izvemo ja da je bla prisiljena v poroko da mati očeta ni ljubila tako ampak je ljubila nekega drugega gardista vojaka tako a ne vojaka ampak se je morala poročiti eee torej eee z Aninim očetom eee s Tatjaninim očetom a ne ker eee so tako ker so bila taka pravila družbe takret a ne torej kdo je odločal o poroki otrok [ime] ? ja s oče mislm očeta sta starši ja ja sveda oče ja mama tud ni mela kej dosti besede in ker mama ni bila potem preveč srečna v svojem zakonu kam je pravzaprav bežala ? bežala govorim v navednicah knjige romane rada je prebirala romane celo eee junake like avtorje nam torej našteje Puškin Ričardsona omeni in tako naprej a ne torej da si mi lahko res z lahkoto predstavljamo kaj je pravzaprav mama počela no potem ste pa vi moral doma primerjavo še pisat ne al kaj je blo že za domačo nalogo med Onjeginom in Tatjano no in eee eee vendarle smo mi v sami interpretaciji tudi označl in povedal no potem smo pa nadaljevali s Puškinom eee torej kot pesnikom in sicer smo rekli da smo spoznali pesem A Pe Kernovi ne še ampak smo povedali pač za uvod par stvari in sicer to da je Puškin od kod izšel kot lirik od kod s katere tradicije ? iz klasicizma klasicizem s klasicizma a ne torej klasicizma vendar je že dodajal romantične elemente a drži a smo rekli tako a ne ja ja no in ko so potem Puškina obsodili no kateri so pa ti romantični elementi najbolj tipični no pa še to mal naštejmo [ime] boš ti kej naštela ? take romantične elemente kaj je značilno za kaj romantiki najraje opevajo ? ljubezen ja v vseh možnih oblikah ne srečna zaljubljenost največkrat nesrečna ljubezen nesrečna tako pol ne vem motivi samomora al pa smrti motiv samomora smrti zelo pogost slog ja in potem še eno posebno poslanstvo a ne ki ga romantiki tako zveličavno opisujejo kaj s kaj govorijo da je pesniški poklic njihovo eee božje poslanstvo točno tako a ne pravo poslanstvo ne no eee veliko je tudi potem motivov svobode a ne tud to je značilno za romantiko eee potem raznih čustev seveda najbolj ljubezenskih no in eee pesem A Pe kernovi smo rekli da uvrščamo v tako ljubezensko pesem in da je nastala zagotovo v tem času ko je bil Puškin obsojen na eee hišni pripor a ne na posestvo Mihajlovsko in sicer v letih tisoč osemsto štiriindvajset do tisoč osemsto šestindvajset a ne a drži ? torej nekako v teh letih in da mi lahko pravzaprav zdej iščemo v tej pesmi avtobiografske elemente kaj zdej to pomeni če če iščemo avtobiografičnost avtobiografske elemente [ime] kaj si ti pod tem pojmom predstavljaš avtobiografičnost eem ja da avtor sam sebe predstavlja ja ali nek izsek iz svojega življenja a ne no in točno to bomo tudi v tej pesmi lahko poiskali in našli no naslednja značilnost je pa ta da je tole že obdobje tisoč osemsto štrndvejset dalje že obdobje Puškinove pesniške zrelosti to pomeni a ne da je v tem obdobju v tem eee a ne pa če gledamo torej čs ko je Puškin umrl a ne to je bilo če je bil rojen tisoč osemsto tisoč sedemsto devetindevetdeset živel do leta tisoč osemsto sedemintrideset a ne lahko ugotovimo da je to že čs torej v petindvejsetih letih da je postal zrel pesniško zrel in da je ustvaril potem svoje največje umetnine kako je zdej doživljal ta hišni pripor ? [ime] če bi bil ti zaprt recimo in bi bil obsojen na nek hišni pripor kako kaj bi počel ? jah ne vem probov bi čim več tistga počet kar delamo odzun ja to je pa to pa je zabaval bi se s nekak bi se zamotu zamotu s čim bi se danes recimo zamotili če bi bli obsojeni na hišni pripor s čim bi se zamotili ja s čim bi se ti zam zamotu [ime] dans verjetno z računalnikom a ne de a ne de dons bi mel računalnik in vam verjetn ne bi blo tko grozn dolgčas a ne in s tem računalnikom bi verjetno potem lahko komunicirali s celim svetom in praktično ne bi bli niti zaprti a ne potemtakem kaj pa če bi vam še računalnik vzel ? heh po pa ne b mel kej počet eee dolgčas kaj bi sicer počeli če ne bi mel računalnika ja bra bral neki bi že najdl pač itak si prisiljen v to razen čev sevš zdej tm sam seb smilu pa pač bi a ne ja pol bi blo pa grozno a se ti zdi [ime] dve leti grozn dolga doba ? če bi tebe za dve leti zaprli recimo v hišni pripor ja se ti zdi da je grozljivo dolgo ne mhm da bi ne bi nikoli minil ta čas ne no tako je tud Puškin verjetno doživljal a ne a veste kako pa drugače ne kot da dve leti ne bosta nikoli minili predvsem pa kaj mislite zarad česa je bil najbolj prizadet če je bil zaprt kaj mislite ? kaj je [ime] kr glasno ja de se ni mogu eee eee zatekat v naravo aha zato torej torej kot tipičen romantik a ni bil že zarad tega przadet kr je bil sploh obsojen zakaj pa m je bil obsojen na hišni pripor ? ker je s kom je pa simpatiziral smo rekli no druga c s ko spodkopaval je carski režim prosm ? zaradi spodkopavanja carskega režima ne so ga ja z dekabristi se spomnite ko smo to rekli ne torej z uporniki a ne ki so izpodkopavali carski režim in a ne on je bil že zarad tega prizadet da je sploh bil obsojen me razumete ? a me razumete veste da si zard tega przadet a ne sej konc koncev hudga pa tud ni naredu ne no in zdej kaj se je zej dogajalo a ne eee zatekal se je on potem v razmišlanje branje a ne kot b s bi tudi vi napravili in pa seveda ustvarjanje no in eee zdej predlagam da to pesem preberemo da vidmo kakšna je kaj zdej ne česa se je provzaprov spomnil v tej samoti v tej prizadetosti se je spomnil nekega ljubezenskega doživetja no kdo nam bo to pesem prebral a kdo želi prebret A Pe Kernovi no [ime] temle zadej prosm če nam ti prebereš A Pe Kernovi trenutek pomnim dragoceni pred mano blisnila si ti kakor lepote čiste genij privid ki nagloma mini v obupa žalosti brezbrižni v nemiru polnem praznih brig zvenel mi dolgo glas je nežni tolažil me tvoj mili lik leta so šla vihar vrtežni poprejšnje sanje je razvel in glas sem tvoj pozabil nežni tvoj zorni lik mi je zbledel v samoti v mračnih dneh dneh pregnanstva s se tiho mi je vlekel čas in brez navdiha brez božanstva brez solz ljubezni mrl sem jaz ob duše moje prebujeni si spet se pokazala ti kakor lepote čiste genij privid ki naglo ki nagloma mini spet dviga dušo hrepenenje na novo mi kipi srce v njem spet božanstvo spet življenje navdih ljubezni in solze dobro lepo si to prebrala no zdej imamo tole lejte da je prevedel to pesem še Oton Župančič to se prav sto let nazaj a ne pa nam ne deluje ta jezik arhaično al nam eem a ste vse razumel ? ja ja vse ste razumel ni blo težko razumet tale pesem je kakšna kaj bi vi rekli glede na temo kaj b k kakšno temo bi ljubezenska eee se strinjate da je ljubezenska ? ja dobro naj bo ljubezenska zdej pa kaj jo pa dela ljubezensko kaj ? k ka kateri so ti verzi recimo al pa te kitice ki vas na to napeljejo da je res ljubezenska ? pač ko o nje o neki ženski govori a ne ja govori o neki ženski a je ta žens ampak kako govori o neki ženski ne da jo zdej ne vem opisuje predstavlja označuje ampak kako govori o njej da je z njo nekoč doživel neko prijetno doživetje doživetje dogodivščino neko ljubezensko srečanje kje zdej to izvemo glejte avtobiografsko ozadje pa ta to ljubezensko doživetje v katerih kiticah se najbolj izrazi ? v četrti tretji peta drugi peta ? mm kaj pa prva dejmo prvo pogledat še enkrat trenutek pomnim dragoceni pred mano blisnila si ti kakor lepote čisti genij privid ki nagloma mini kaj je v tej prvi kitici izraženo ? ja d on pove da je z njo doživel trenutek on sam točno to točno to on tle pove da je z njo doživel trenutek dragoceni a ne kaj eee pred mano blisnila si ti kaj zdej ta izraz pomeni ta glagol kaj pomeni blisniti ja hja da je blo hitr in da je grozno hitr minilo ne ampak b to se pravi da se je on tega spomnil tega krasnega doživetja kakor lepote čisti genij privid ki nagloma mini kako se spominja te svoje deklice tega srečanja te deklice kako se jo spominja ? kakor lepote čisti genij kaj to pomeni ? zanj je popolna lepote čisti genij kdo so geniji ? ja popolna zelo lepa zanj popolna [ime] kdo je genij ? [ime] [ime] v našem razredu a je še kdo drug genij ? a je [ime] genij ? ja a si ti genij kot telovadec al tisto ko tečeš kot tekač to bi pa že a ne eee malo podvomili no ampak vendarle vemo kaj pomeni beseda genij kaj pomeni ? a ? kaj pa zdej lepote genij ja res idealna popolna enkratna nenadomestljiva torej če se ti spomniš nekega dekleta kot da je bla tako lepa kot nek genij a je a je potem to prekrasen spomin a je ? dobro no in če eee veste v kateri kitici dejte še četrto pogledat prosm ob duše moje prebujeni si spet prikazala se ti kakor lepote čisti genij privid ki nagloma mini provzaprov se ponovita dva verza ampak kaj zej si spet prikazala se ti to pomeni da gre za obujeni občutek za eee obnovitev za spomin na neko doživetje ki ga je imel z deklico občutek in sicer točno pove v naslovu s katero A Pe Ani Pavlovni Kernovi a ne torej kaj bomo zdej rekli da je pesem kakšna ? glede na tole smo ugotovil da je tema ljubezenska se strinjamo dalje kakšna je še a ji pesnik izpoveduje svoja čustva ? izpovedna ja osebnoizpovedna kakšna je še rekli smo da avtobiografična kaj kaže zdej na avtobiografičnost pa dejmo zej to pogledat ja točno to a ne trenute dobro kaj pa tle in poglejmo drugo kitico dejmo jo še enkrat prebret [ime] eem v obupa žalostni brezbrežni v nemiru polnem praznih brig zvenel mi dolgo glas je nežni tolažil me tvoj mili lik aha to še vedno obuja spomin a ne eee na to srečanje kako kaj sta preživljala kakšna kakšne stvari sta preživlja kakšne trenutke sta preživljala kaj pa tretja kitica [ime] nič še nisi se oglasila danes preberi nam še tretjo kitico eem leta so šla vihar vrtežni poprejšnje sanje je razvel in glas sem tvoj pozabil nežni tvoj zorni lik mi je zbledel kaj se je pa potem zgodilo a je pozabil na to deklico ? ja ni je a ne ? je ja je kje pravi leta so šla vihar vrtežni poprejšnje sanje je razvel eee in glas sem tvoj pozabil nežni tvoj zorni lik mi je zbledel ja je ja in glas je ne tle je pol pozabu kaj pa zdej [ime] tret četrta kitica v sam v samoti v mračnih dneh preganstva se tiho mi je vlekel čas in brez navdiha brez božanstva brez solz ljubezni mrl sem jaz no kaj pa v tej kitici zvemo ? da je bil v pregnanstvu ja da je živel v pregnanstvu in kakš kako je doživljal to pregnanstvo ? ja dolgčas mu je blo dolgčas se tiho mi je vlekel čas še kaj ? ja mel je čs da je obujal spomine ja mel je čs da so se mu spomini obud obu ja še pravi brez solz ljubezni mrl sem jaz česa še ni bil deležen v pregnanstvu ? ljubezni nobe pa nobene ljubezni nobene ljubezni in zato je zdej se mu spet prikazala ona in še zadnja kitica [ime] spet s spet d dviga duša hrepenenje na novo mi kipi srce vnel spet božanstvo spet življenje navdih ljubezen in vs in solze ja pač s m no ja kaj pa v zdej to razumeš [ime] kako boš to razložila ? ja spet se jo je spomnu in spet jo je pač zlo pogrešat začel pa ljubezen spomin torej na to deklico pa na to ljubezensko doživetje mu je kaj dalo ? spet zagona za za življenje za lažje prestajanje tega pripora zapora in tako naprej a je jasno zdej vse ? torej še enkrat ponovimo tema ljubezenska avtobiografični elementi smo povedal kateri so a smo povedal ? no in kaj si bomo še zapomnili ? da je lirski subjekt torej kdo ? pesnik sam sam torej lirski subjekt je prvoosebni avtorski izpoveduje svoja lastna doživetja lastna čustva v čisto določeni situaciji a drži ? kaj pa zdej osrednji motiv kaj bi rekli ? ja to je pa zdej problem ljubezen če je tema ljubezenska bo osrednji motiv ljubezen spet a ne torej ljubezensko doživetje a ne pesnika in eem eee Ane Pavlovne Kernove vendar a bi rekli da je to neko vsakdanje doživetje kar smo zdajle prebrali ne ker gre zgolj za spomin na to doživetje in če je imela ta eee deklica tako moč da mu je zdej pregnala ta dolgčas to sivino in tako naprej kako potem to svojo eee deklico opeva kot kaj ? a res kot nekaj konkretnega kot gre za konkretno dož ljubezensko doživetje ali bolj kot ljubezenski ideal ? ne ja ideal ja tako opeva jo a ne predvsem kot idealno vzvišeno romantično ljubezen ja ? torej svojo deklico opeva predvsem kot idealno vzvišeno romantično ljubezen z veliko duhovno močjo ki v pesniku spet predrami vero v življenje umetniški navdih in tako dalje torej kaj si bomo zdej zapomnili ? da je Ana Pavlovna Kernova provzaprov bolj kot konkretna ženska simbol lepote torej bolj predstavlja simbol lepote ki v pesniku prežene malodušje otopelost in ga navda z notranjo močjo no njen posebni pomen je pa izražen predvsem to smo pa že ugotovil v prvi in v peti kitici torej prva in peta kitica a ne posebej izraža ta eee pomen njene in vlogo a ne Ane Pavlovne Kernove no zdej pa še zgradba te pesmi kakšna je iz koliko kitic je zgrajena kakšne so te kitice rima stilna sredstva dejmo zdej še to pogledat no gremo koliko kitic ima ta [ime] temle zadej ja šest šest koliko kakšnih kitic šest štirvrst eee štirivrstičnih enakovrednih kitic eee še nekej ali je njegov jezik težko razumljiv ali je bil spet preprost in jasen ? jasen preprost in jasen čist a ne torej spet kot da bi z nami klepetal pesem je sicer eee izpovedna vendar kaj lahko izluščimo in to smo tud zdej nardil zgodbo zgodbo a ne torej lahko izluščimo zgodbo čeprav je seveda pesem seveda lahko rečemo lirska no eem čeprav je torej jezik jasen a pa imajo vendarle besede globlji pomen kaj mislite ? ja majo absolutno imajo globlji pomen in sicer je osrednje stilno sredstvo v tej pesmi prav simbol prav simbol to je osrednje stilno sredstvo ki si ga bomo posebej zapomnili in sicer ta simbol izraža vzvišeno duhovno moč ljubezni in tudi sicer je to glavna ideja pesmi torej kakšno moč ljubezen ima zato je to tipična romantična pesem eem vzvišena duhovna moč ljubezni zato je to tipična romantična pesem a ne ker ljubezen izraža torej ima ljubezen tako veliko moč a ne torej eee veliko duhovno moč in to je potem tudi glavna ideja pesmi no zdej pa poglejmo še ostala stilna sredstva poleg simbola ljubezni kaj še lahko najdemo še nekaj veste verzi zdej če bi iskali a ne bi vidl da so tipični štiristopični jambski verzi lahko bi iskali to trenutek pomnim dragoceni bi ugotovil da gre za štiristopične jambske verze no ampak eee rimo pa vendarle lahko določimo kakšna je a be a be ja kakšna je to [ime] a be a be prestopna tako je prestopna a ne a čmo a hočmo zdej to skupej pogledat tako da vam bo jasno dragoceni je kaj ? a a si ti je be geni je a mini b a b in če gledamo še naprej brezbrežni brig nežni lik spet ce de ce de a ne torej tipična prestopna rima dobro poiščimo še ostala stilna sredstva kr gremo kr [ime] ti kaj najdeš v prvi kitici trenutek pomnim dragoceni pred mano blisnila si ti kakor lepote čisti genij čiste genij privid ki nagloma mini najbolj tipično stilno sredstvo v tej prvi kitici je primera primera kakor lepote čisti genij gremo naprej druga kitica kr še enkrat jo nam preberi [ime] v obupu žalosti brezbrežni v nemiru polnem praznih brig zvenel mi dolgo glas je nežni tolažil me tvoj mili lik kaj pa tlele prevladuje v tej kitici ? kaj so to brezbrežni prazne brige ne ukrasni pridevki a ne ukrasni pridevki tolažil me tvoj mili lik kaj zdej lahko to ugotovimo tolažil tvoj mili l ja točno čist poosebitev ne poosebitev a ne zdej eem jasno da je ona poosebit ona je oseba to je jasno ampak tle pravi njen lik torej podoba ne podoba ki je bila pred njim kot da bi bila živa pa zamenjan eee besedni red bravo [ime] zamenjan besedni red ja to je itak v vseh eee v značilen a ne sploh za liriko za poezijo no gremo na tretjo kitico [ime] eee leta so šla vihar vrtežni eee poprejšnje sanje je razvel in glas sem tvoj pozabil nežni tvoj zorni lik mi je zbledel eem no tu so spet ukrasni pridevki vrtežni vihar zorni ampak kaj je pa to glas sem tole ne da je vrtežni poprejšnje sanje razvel spet lahko govorimo o ja poosebitvi lahko govorimo a ne pa no potem naslednja kitica kaj tam prevladuje [ime] eem v pregna eee samoti v mračnih dneh pregnanstva se tiho mi je vlekel čas in brez navdiha brez božanstva brez solz ljubezni mrl sem jaz eem spet mamo nekej ukrasnih pridevkov a ne pridevkov ja ja mračni dnevi a ne se tiho mi je vlekel čs dobro zdej ne vem vse skupaj je seveda zlo po ja zlo poosebi a ne poosebitev vse okrog njega je bilo pravzaprav je delovalo kot živo ne a b loh tle blo tud s eee stopnjevanje mogoče eee s lahko kako misliš da bi blo [ime] mhm mhm ja eee da i blo tko kukr da b stopnjevov brez navdiha brez božanstva brez solz pa ljubezni se strinjam a se strinjate sošolci ? ja ja bravo [ime] izrazito stopnjevanje ja lahko najdemo krasno no pa gremo še na naslednjo kitico [ime] eee ob duše moje prebujeni si spet se pokazala ti kakor lepote čiste genij privid ki nagloma mini torej mamo ponovitev s prve kitice in spet temeljno sredstvo je tule s primera stilno sredstvo no in pol mamo še eno krasno kitico tako optimistično primera a b eee se vam zdi ta pesem pesimistična ali optimistična ? vendarle optimistična al kako [ime] ja najprej na začetk se zdi da je pesimistična na konc se pol obrne se a ne a je potem v tem eee v t v tem eee eee eem eee je tipično romantična ali ne ? ne to pa ne a ne tipično romantična bi bla kakšna ? ja na sredin ja da je zdej on razmišljal da bo kr konc naredu kr je v tem a ne eee priporu in tko naprej no [ime] še zadnjo kitico prosem spet dviga dušo hrepenenje na novo mi kipi srce in spet božanstvo spet življenje navdih ljubezen in solze no tule pa dviga dušo hrepenenje eee če hrepenenje dviga dušo kaj je potem s tem hrepene poosebitev poosebitev tipična a ne in pa lahko tudi kot je že [ime] prej rekla tud tlele stopnjevanje ne v njem spet božanstvo spet življenje navdih ljubezen in solze skratka vse to se zdej v njem vrača dobro toliko zdej o tej pesmi eee in o Puškinu nasploh no preden pa gremo eee torej k Lermontovu drugemu predstavniku eee ruske romantike pa poglejmo še vprašanja za ponavlanja v na strani šternštrdeset kr poglejmo pod točko a kaj vidi pesnik v ljubljeni ženski no zdej se pa dejte to mejčken vsak zase premislt a ne potem pa eee to smo provzaprov že vse povedal eem kako si razlagaš stanje ki je bilo značilno za Puškina v času med prvim in ponovnim srečanjem s Kernovo eee ali je ljubezen v kakšni zvezi je ta ljubezen z njegovim pesniškim ustvarjanjem ali je ljubezen v pesmi čutna ali duhovna no to je zanimivo kaj mislte ali je čutna a je duhovna ? duhovna a ne ali je ali je čutna ? duhovna zakaj pa je duhovna kako bi utemeljili ? zato k on se tega v bistvu samo spominja pa podoživlja to ni dejanskega stika trenutno ja ja za čutno ljubezen mora bit pa kešen trk a ne globina no bila je nekoč ne verjetn pa zakaj je še duhovna kaj smo rekli ? kaj dela to pesem še duhovno eee to ljubezen še duhovno ? kakšno moč pa ima ? ta duho ja dohovno moč eee to pomeni kaj konkretno ja ja da ga s spet spodbudi da mislm da dobi zagon za življenje in vse to a ne točno tako a ne točno tako no in potem imamo v čem je romantičnost besedila ehe ali je obli ali oblika pesmi slog verzi kitica ustreza njeni vsebini a veste to je zlo tipično za romantiko da so pisali v kvartinah a ne eee eee v torej v štirvrstičnicah ampak običajno v laških enajstercih kakšen verz pa so laški enajsterci ? ja peterostopična jamb tale je pa štirivrstični jamb ne v jambih so sploh a ne zelo radi pisal a ne tako da je zlo v tem smislu zlo tipično tudi romantična kar se tiče kitiče kitice a ne kaj pa sam verz smo pa tud rekl a se ti zdi [ime] da je veliko eee stilnih sredstev ali je v kešnem drugem romantičnem delu jih več ? eem ne jih je kr velik jih je veliko čeprav ukrasni pridevki primera poosebitve ja ja sej jih kr je ne stopnjevanje sej smo našli ampak vendarle a mislete da b jih ma Prešeren še več ? ja ja no ja ko ga bomo obravnaval jih ma Prešeren še več ja a veste to pa res dobro no dejmo zdej pogledat kaj vidi pesnik v ljubljeni ženski no pa ponovimo zdej pa še spet vi mal govorite kdo bo odgovoril na to vprašanje ja ideal ideal ja [ime] vid ideal ljubezni ja ja ampak v kakšnem smislu ta pesniški ideal da ga no sej smo povedal da ga da ga ja da mu da svojo moč torej moč a ne torej za življenje za ustvarjanje za a ne pravi tule kako pravi na koncu spet dviga dušo hrepenenje a ne to se pravi veste kakšno moč a ne mu je potem dala eee drugo vprašanje kako si razlagaš stanje ki je bilo značilno za Puškina v času med prvim in ponovnim srečanjem s Kernovo no kako bi pa to odgovorili kako si zdej razlagate to stanje verjetn je bil takret v čist enmu svojmu svetu nekak mislm nekak tok omamljen od nje same in od tega doživetja pa pač k je skos obujal te spomine in tko naprej da je pol končno mogu neki na to spisat a ne da je dal vn da se je mogoče lohka se strinjate z [ime] ? ja hm ? obupan je bil ja ne on je bil k je ni vidu glih zard tega k je ni vidu mu j blo težko a ne aaa k se je spomnil res ? sam sej jo je vmes pozabu aaa [ime] to sem zdej hotla slišat zdej pa smo še mi mal romantični pretirano a ne vmes jo je on kaj [ime] pravi lejte če smo prebrali v kateri kitici pozabu jo je že vmes jo je pozabu zakaj jo je pa pozabu ? [ime] tok ostalga se mu je dogajal ja verjetn se mu je tolk ostalga dogajal a ne verjetn se je šel mal eno politko al kaj kolkr poznamo njegovo življenje enostavno jo je vems pozabil a ne politiko šele kdaj ko je ponovno bil re torej ko je bil zdej vržen v neko nek zapor v neko a ne ja obup žalost [ime] ja se je pa spet nanjo spomnu ja pa je mu čas razmišlat ko je mu čs razmišljat se je spet spomnu na Ano poj vendarle a lahko rečemo da je imela tak vpliv nanj kot Julija na našga Prešerna ? ne niti ne težko al pa kot je imela eee kdo eee koga je p Beatriče Beatriče a na koga pa ? eee na Danteja a na Danteja al na Petrarko na koga je imela Beatriče kje je Beatriče glavna junakinja v katerem epu ? v Božanski komediji v Božanski komediji na koga p ja kdo je pa Božansko napisal ? Dante torej na Danteja a ne da ne ni imela taga močnga vpliva a vidte da ne a ne vmes je nanjo kr mal pozabu zdej seveda se jo je pa spomnil in to je no [ime] ja sam tle piše da sta tle piše da sta se dvakrat srečala ja da zdej da tje je v bistvu v peti kitici kokr d eee prav pač eee si se spet pokazala ti tle piše da se eee da obudi spomin na šest let kasnej k sta se srečala eee ponovno najprej sta se na nekem plesu eee tisoč osemsto devetnajst pol sta se pa eee tisoč osemsto petndvajst blizu Mihajlovskega sred s spet srečala pa poj ja aha aha da gre za konkretno srečanje da se je zato tako zelo spomnil nanjo ne da bi se jo priklical v spomin ampak je šlo za konkretno srečanje da je potem vzbudila v njem ta ta spomin a ne da je moralo bit no ampak dejstvo pa je da je vmes nanjo pozabu pa dejstvo ni blo to tko kot da bi blo tisto eee srečanje s tisoč osemsto devetnajst tako usodno da b ga zaznamovalo za celo življenje a ne ne ja sam pa ne nardi tko da je v bistvu na njo pozabu eee tega pač eee tist da je bla to bl čutna ljubezen ker duhovn bi jo duhovn bi bi jo bi jo ne b jo pozabu aaa aha aha ja m no lejte to je pa še eno zanimivo razmišljanje ehe hvala a pa misleš da da je ni blo samo ja ne glede na to kakšno je mel življenje kokr smo bral a ne ja je najbrž blo precej tako aha zdejle se je moglo še kej v več zgodit aha med njima ja pač njo se je pač s spomnu mhm ja a ne je zdej kešno punco srečaš pa ne spomne se ne spomneš da s jo že kdaj prej vidu ja tako a ne a se strinjate z [ime] a se strinjate ja no jz se pa ne jz se pa ne strinjam čist veste jz sem pa še vedno prepričana jasno moral je bil spet nek zunanji držljaj al kako bi temu rekl ampak dejstvo je da mu je dala ona moč ravno zaradi tega ne verjetn zard tega telesnga stika no da je to ta zapor lažje prestal ampak dejansko zarad tega kar je punca nosila v sebi ne da mu je dala to duhovno moč duhovno jz sem vendarle prepričana da mamo ženske tako moč a ? ne dobro no seveda absolutno super [ime] da razmišljaš tudi tako in v tako smer lahko se seveda strinjamo z njim lahko ne to je vaša eee osebna zadeva tako in zdej s Puškinom zaključmo zaključmo tudi to uro a ne eee hvala lepa [ime] da smo smeli prit v ta ne eee prihodnjič pa gremo no pa hvala lepa da ste bli točni odlično ste odigrali svojo vlogo