Pogovor o stanju mariborskih cest. [Gos] snemanje Mateja Strmšek transkripcija MatejaS 1.1 CLARIN.SI http://hdl.handle.net/11356/1438 www.clarin.si www.korpus-gos.net/

Avtorske pravice za to izdajo ureja licenca Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0.

Dovoljeno vam je: reproduciranje, distribuiranje, dajanje v najem in priobčevanje dela javnosti predelati delo Pod naslednjimi pogoji: Priznanje avtorstva — Pri uporabi dela morate navesti izvirnega avtorja na način, ki ga določi izvirni avtor oziroma dajalec licence. V znanstvenih publikacijah to pomeni citiranje ustreznega dela ali del, dostopnih na domači strani projekta, http://www.slovenscina.eu/. Nekomercialno. Tega dela ne smete uporabiti v komercialne namene. Deljenje pod enakimi pogoji — Če spremenite, preoblikujete ali uporabite to delo v svojem delu, lahko distribuirate predelavo dela le pod licenco, ki je enaka tej.

This work is licenced under the Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0.

You are free: to Share — to copy, distribute and transmit the work to Remix — to adapt the work Under the following conditions: Attribution — You must attribute the work in the manner specified by the author or licensor. In scientific publications this means citing the relevant publication or publications, referred to on the home page of the project: http://www.slovenscina.eu/. Noncommercial. You may not use this work for commercial purposes. Share Alike. If you alter, transform, or build upon this work, you may distribute the resulting work only under the same or similar license to this one.

2021-09-23
Pogovor o stanju mariborskih cest. 2009-11-21 RTV Slovenija 2009-11-21
Maribor1, Tribuna SV Slo Maribor 2009-03-18
dober dan želim vsem predvsem pa vam ki se jezite nad luknjami na naših cestah pločnikih in kolesarskih stezah letos cestne površine menda cvetijo bolj kot minule pomladi in na mariborskih cestah so globje in bolj številne luknje kot po drugih krajih tako nas opozarjate že nekaj časa pogovore ali pisma pa običajno zaključite z vprašanjem kdaj bodo začeli s popravili ta vprašanja bom prenesla današnjima gostoma v Tribuni ki jih lepo pozdravljam naj ju še predstavim to sta eee pomočnik direktorja Nigrada gospod [ime] [priimek] naj povem Nigrad vzdržuje približno sedemsto šestindvajset kilometrov mestnih oziroma občinskih cest s Cestenga podjetja Maribor ki vzdržuje pa sedemsto petdeset kilometrov v glavnem državnih pa tudi občinskih cest v severovzhodni Sloveniji menda po šestindvajsetih občinah ali koliko trindvajsetih no s cestnga podjetja pa prihaja ste ga žel lahko že slišali gospod [ime] [priimek] obema še enkrat lep pozdrav glavno besedo spoštovane poslušalke in c cenjeni poslušalci pa boste danes imeli vi pozdravljeni dravljeni na naš telefon verjetno ste se ob teh lepih vikendih že kaj sprehajali verjetno ste tudi naleteli na kakšno lukno upam da je niste preveč slabo obnesli eee nekateri kolesarji se pritožujejo eni so celo padli razmišlali so o tožbi pa ne vedo koga bi tožili po drugi strani imamo ob cestah polno tabel ki opozarjajo na udarne jame s tem so se izvaja eee vzdrževalci pravzaprav zavarovali pred tožbami ampak to je že druga zgodba torej pojdimo najprej k vprašanju kdaj boste začeli popravljati eee so asfaltne baze že delajo ? gospod [priimek] eee lepo pozdravljeni eee res je asfaltne baze so že pričele z delom mi smo zaklučili oziroma eee tak zaklučli smo z dežurstvom v zimski službi s tem da smo krparijo izvajali eee eee preko cele zime z tako imenovanim zimskim asvaltom smo eee krpali tiste eee udarne jame ki so se pojavlale d na j eee cestah oziroma na javnih prometnih površinah tudi na pločnikih te zadeve sedaj ko je ko so baze priačele z delom eee zdaj eee mmm lahko izvajamo z asfaltom ki drži dalj časa in v toku leta bomo zamenjavo tega zimskega asvalta tudi izvedli tako da z deli smo že pričeli na katerih cestah ? da vas lahko nadziramo da vam ne verjamemo samo na besedo eee eee glejte teh eee vdrtin je veliko eee dobivamo sporočila zej konkretno na kateri cesti se trenutno nahajajo je malo težko povedat vsekakor pa tam kjer so eee te eee udarne jame najbolj problematične mhm eee mi jih mamo popisane tudi veliko ljudi kliče k nam se jim zahvaljujemo za to da nam sporočajo in jih prosimo da mogoče še eee na ta isti način nam te zadeve sporočijo v glavnem skušali bomo v najkrajšem času eee te ta večje vrtine urediti vrtine dobro ste rekli se nekatere so tako globoke kot vrtine eee eee eee za kaj večjega pa pripravljamo popis eee mmm potrebnih prevlek večjih sanacij ki ga bomo uskladili z Mestno občino Maribor in pa predvidenimi finančnimi sredstvi eee da bomo potem predvidoma konec aprila tudi te zadeve lahko pričeli izvajat torej štiristo dvajset petnajst petinpetdeset prej je že nekdo poklical pa si je medtem premislu povejte če ste videli Nigradove delavce ki krpajo ceste katere ceste krpajo eee in seveda opozorite tudi na to eee eee zlasti na tiste odseke eee tako kot ste klicali nas v redakcijo kje so te luknje najbolj globoke n eee gospod eee [priimek] eee vi ste pa eee vi ste mi rekli da ste pa danes začeli ravno Ptujsko krpat jaz sicer zjutraj še nisem vidla eee ste obnavlali talno t eee signalizacijo kakšnega krpanja pa ni blo zaslediti lep pozdrav tudi v mojem imenu in v imenu Cepeem moram poudarit da eee tako kot ste omenili Cestno podjetje eee Maribor je pričelo z strojnim krpanjem že kar hitro po prvem marcu takrat nekje drugega marca se je eee je pričela z obratovanjem asvaltna baza v Hočah in tako smo tudi potem mi pristopli k sanacijam in eee preplastitvam moram rečt da z današnjim dnem praktično po programu pričnemo izvajati z globinskimi oziroma sanacijami površin na ptujski cesti in sicer nekje okrog od dva cela pet kilometra do kilometra štiri tako da med tem delom pa pride praktično eee investicija oziroma pride kompletna zamenjava zgornjega ustroja eee tako da na tem delu ne posegamo proti Miklavžu torej zdej se tam od križišča proti Tamu v smeri Miklavža krpate strojno pa os tako to pa ostane in pride kompletna rekonstrukcija taka kot je bila z v teh dveh prvih fazah ki so bile v lanskem letu zaklučene oni del proti mestu pa pride v preplastitev mhm pa ja ne bose boste za velikonočne praznke zaprli ja glejte glede na izkušnje in pa glede na na vse te težave pri mmm raznoraznih tranzitih bomo poskušali da se bomo nekje prilagodili da v času teh praznikov zmajnšamo intenziteto mhm ker sem povabila poslušalce k sodelovajnu je prav da dobijo kar besedo potem bosta pa vidva nadaljevala [ime] in [ime] izvolta najprej gospod [ime] ja pozdravleni gospod [ime] na tej strani eee mene zanimata eee dve eee zadevi in namreč prva zadeva je ta če se peljete po Tomšičevem drevoredu ta cesta komplet cela je cela luknasta kdo je za to cesto odgovoren ? Nigrad Nigrad eee dobro pol pa se naj od Nigrada parkrat gor pa dol po cesti peljejo pa bojo vidli v kakem stanju je to je prvo no s eee druga zadeva pa me zanima tukaj pri [ime] [priimek] je en odsek šodraste ceste ta šodrasta cesta kdo upravla s to eee cesto ? mhm kdo je odgovoren za za popravilo za sanacijo toe šodraste ceste ? mhm to je Vinarji ne ? mogoče in če je mo eee j če je možnost eee to šodrasto cesto kak alsvaltirat ker samo en odsek je ne naprej je tak alsvalt mogoče če to se že zlepi stranke ki se vozimo pa po tej okej eee d dobro smo razumeli eee imate še kakšno vprašanje če ne naj gospod gov odgovori ker čakajo še drugi aha v redu to je vse hvala vam srečno srečno mogoče eee poslušajte odgovor prvo vprašanje ki je bilo je bilo za Tomšičev drevored eee res je ta del je v izredno slabem stanju vendar je ta zadeva predvidena za celovito investicijo tam je potrebno zamenjat tudi eee kanalizacijsko omrežje na tem področju gre za investicijsko vzdrževanje ne redno vzdrževanje ne tako je eee predviden je večji poseg eee izvedli bomo seveda eee krpanja kolikor jih je po eee možno da je zagotovljena prevoznost vse ostalo je pa vezano na samo obnovo drevoreda vezano je na obnovo kanalizacijskega omrežja vezano je na kom eee obnovo celotnih komunal in pa na koncu še celotnega cestnega eee ustroja eee projekti so v izdelavi oziroma se dokončujejo eee kdaj bo se ta zadeva realizirala oziroma kdaj se bo pričelo je pa spet odvisno od tega na k eee a eee ali bodo na mestnem svetu to zadevo eee dali v prioriteto torej zaenkrat še ni v programu z eee eem mis mislim da v letošnjem letu še ni predvideno da bi se pričelo z deli ne veste če bi bla v v tega investicijskega vzdrževanja b eee lahko pa da se kake prioritete določijo še na n eee še na novo glede na to da v da va da je celo za približno sednsto tisoč majn denarja eee predvidenega z rebalansom proračuna vsaj take podatke sem dobila včerej ko sem se pripravlala na oddajo eee v bo verjetno kr malo verjetno če je blo lani za investicijsko vzdrževanje torej za te korenite posege da z da se razumemo porabljenih šest milijonov devetsto štiriinpetdeset tisoč bo zdaj s tem rebalansom ki ga bo mestni svet šele sprejemal predvidenih le šest milijonov dvesto osemdvajset tisoč morda je znotraj tega tudi ta cesta ampak to bo pokazal čas [ime] potem pa lahko še kr dodate gospod [priimek] izvolte gospod [ime] pa tud za tisto gr grabezno cesto da ne bote predolgo čakali ja ja na hiter bom povedal ja eee jz bi najprej r repliciral gospodu [priimek] ko je reku da so ta vlke lukne so eee popravli tu na Lublanski sn gledov ko so res neke vlke lukne popravlali ampak oprostite zgledalo je kot da so žrebali katero lukno bojo ker je vlka lukna poleg še ena vlka tisto drugo vlko je pustu pa je šu naprej znate to mislm da potem kak je vsako drugo lukno ko j ko kak je to navarno če je slučajno dež ti zapeleš v to kotanjo ker ne vidiš da je kotanja sn že d enkrat grdo padu pa se poškodoval zaradi tega mhm eee pa še drugo eee taka vlka reklama se dela ne za bicikliste de bi se vozli de ne bi blo gužve v mestu eee nič pa se ne nardi da bi se kolesarji lažje vozli res v mestu da bi ne bi bil tak hudi promet sam tolko mmm prosim prav hvala lepa gospod [ime] eee skratka tudi eee pri tem eee zimskem krpanju tako rekoč interventnem ne ker to ni neka trajna rešitev ste izbirali pač po neki presoji ne ne bi reku da je bilo eee da se je izbiralo eee verjetno gre za odsek ki je v izredno slabem stanju eee pokrpali smo i oziroma zagotovili smo prevoznost in to bo verjetno odsek ki bo predviden za večjo sanacijo to pomeni neko preplastitev glejte to je zdajle eee nevarno tako kot je rekel poslušalec predvidevam da je kolesar da j da je padu še bolj nevarno je recimo tudi za motoriste ne eee eee vsekakor ta zadeva se bo pogledala in se bo v v projektu teh eee prevlek eee tudi predvidela mhm mogoče če še še dodam za Vinarje kar se tiče Gramo ja ja tisti Gramoš potem pa [ime] kar se tiče teh eee eee makadamskih eee cest eem odvisno je ali je to eee gre za javno površino ali gre čisto za eee privatni prikluček če gre za [ime] [priimek] oziroma njen teniški center eee predvideli eee eee predvidimo lahko vkolikor gre za javni del eee s ke da gre tam z za en odsek vmes med dvema asfaltiranima predvideli bomo vkolikor bodo zagotovljena sredstva eee Nigrad je prvi ki je za to da se zadeve izvedejo gospa [ime] potem pa [ime] izvolte dober dan želim vprašala bi nekaj ni to luknja na cesti ampak je to tudi zelo slabo na cesti Lahova ulica se mi zdi zadi za Tamom mimo odpada ko gre tam so ti hidranti in tam je taki na enem hidrantu železo sigurno enih deset centimetrov v zrak deset na deset najmajn mhm in če tam zapelješ je to hudo kritično si poškodujete lahko gume ja sigurno to ko eee eee izven eee cestišča je ne ne to je verjetno kr na pokrovu to je nenavadno cestišče se je pogreznlo običajno kr hidrant se pogrezne ne mhm prav ja eee hvala eee hvala bomo še [ime] prisluhnli potem bo še pa tud malo cestnemu podjetju dali besedo kr počivajte gospod [priimek] eee lep pozdrav gospod [ime] ja dober dan želim jaz jz mislim da že leta počivajo ne če ste že uporabli ta izraz poglejte me mene zanima k kdaj boste n nehali krpa krpat ceste pa poglejte v Mariboru razen Ptujske ceste pa mogoče tam ko je Kolandija j jaz ne poznam e ene normalne ceste v Mariboru ne to še mamo ceste v v kneza Koclja kocke i ži od od vojne ne z zaj pa me da ne govorim k stari mejni prehod ko prestopite to je lukna do lukne to je sramota b aha šentiljski ne vem ker naj bi bli samo pustite prosim naj bi bli evropska država ne pa pa ko pridete po pr ko prestopite v Slovenijo pa to je prava sramota no z zej pa me zanima po kolkem času vi načrtujete da eee eee zamenjate kompletni eee da da ne flikate ampak da tak kot ste naredli na P Ptujski cesti ? okej hvala za vaša vprašana zdej bojo sledili odgovori prosim na svidenje eee boste vi razmislili za to vam kar reku za te mestne mariborske ceste eee eee gospod [priimek] cestno podjetje je pa odgovorno za tisto na Šentilju ne eee de n ni naš poslušalec [ime] eee prvi ki je o na to opozoru ja najprej ja najprej eee kar se tiče Ptujske ceste moram reči da eee nadaljevanje se pravi eee rekonstrukcija te teh dveh odsekov se bo v letošnjem letu nadaljevala in to nekje v dolžini skupni dolžini kilometra nekje v smeri proti proti Miklavžu v naslednjem naslednji etapi pa smo tako kot sem že prej uvodoma povedal eee pričeli z strojnim krpanjem do eee meje oziroma do table proti Miklavžu in seveda potem nadaljujemo z deli proti eee Zlatoličju kjer je meja z Cestnim podjetjem Ptuj eee glejte kar se tiče same odločitve ali ali rekonstrukcija ali večje vzdrževalno delo ali pa samo krpanje to seveda je različno oziroma in je odvisno od več dejavnikov koko denarja ima občina če ja ampak tam ko vzdržujete tud občinske ceste sej o njih tud govorimo ne ker je eee vprašanje je blo generalno ne ne občina ker je to državna cesta ampak eee tudi občinske tudi za gospoda [priimek] pri vzdrževanju kdaj je tista faza ko rečete krpanje je brezvezno nardimo preplastitev poglejte to in mnogo je takih cest ko je krpa na krpo ja ampak glejte to se zelo redko zgodi načeloma vsaka računica sicer bi pokazala da bi blo nesmoterno eee uporabit večja oziroma večje krpanje in da bi blo potrebno marsikje kakšen odsek popolnoma zamenjat ampak seveda se vse zatakne pri pri sredstvih eee država ima pač toliko da na voljo sredstev kot jih ima moramo veet da ni tu samo Maribor območje šest ampak da je tu cela Slovenija in je treba to vrečo enakomerno razdelit da pa je stanje alarmantno na cestah eee pa neknazadnje kažejo tudi podatki oziroma mi smo pripravli eno poročilo o stanju na cestah in sicer že takoj v mesecu februarju še to je praktično v trajanju zimske službe in nekje ocenili te poškodovane odseke v višini štirnajstih milijonov kolikor mi je znano se nekje pripravla itervenci interventni eee ukrep in bi naj ta sredstva se seveda našla ampak zelo skrnjen eee v okrnjeni obliki nekje okrog dvajset procentov mhm pojasnilo našim poslušalcem naj povem ker govorite o državi cestno podjetje to je gospod [ime] eee [priimek] da si poslušalci zapomnijo predstavnik cestnga ki v glavnem vzdržuje državne ceste in seveda potem denar vemo da prihaja iz eee državne blagajne tako eee gospod [priimek] Nigrad tu pa gre pri vas za občinske ceste eee Šentilj je vaš tisto š vse drugo ste mi povedali kdaj boste tisto sramoto po Šentilj Šentilj je državna cesta normalno da z temi šengenskimi odprtjem šengenskih mej so praktično eee je ta pretok eee drugačen in eee eee seveda poskušamo v tem trenutku zdaj v teh naj najprej v teh eee eee bi reko okrnjenih zadevah al pa v skrajšanih zadevah tudi mejni prehod Šentilj posanirat eee v pripravi pa seveda so popisi in eee predlogi za sanacijo eee ne samo tega tudi več drugih mejnih prehodov mhm mhm eee je pa seveda glavna skrb je seveda so nove tam je avtocesta tako da te eee ceste pač trpijo ne te ceste načeloma ne potem generalno v državi eee d na račun novogradenj nihče ni za te druge državne ceste poskrbel ne ob avtocestah zlo slabo ja sej pravim poskrbi se eee g bi reku nekje standard eee teh vzdrževanosti napram drugim zapadlim oziroma zahodnim eee eee državam je nekje okrog trideset percentov tako da to vam lahko vse pove mhm eee gospod [priimek] dolžni smo poslušalcu [ime] potem pa vidn da čakajo še gospa s eee gospod [ime] in gospa [ime] eee vprašanje recimo kneza Koclja in nasploh Maribor mo mogoče mogoče čisto na kratko s strinjal bi se z poslušalcem ki je povedal eee da so ceste v slabem stanju eee treba je vedet da so mariborske ceste dale ene štiri programe eee izgradnje komunalne infrastrukture eee v zadnjih letih eee za sabo v bistvu eee gre za program eee plinifikacije ki je bil izveden in se je izvedla eee enostavna eee sanacija to pomeni samo tistega dela kjer se je posegala eee pitna voda program pitna voda obnova eee eee vseh vodovodnih vodov polaganih optičnih kablov ne še mhm eem eee potem je telemkomunikacijsko omrežje ki se v tem trenutku v Mariboru jug še eee gradi izgradnja kanalizacije v večini eee dela in eee ceste so posledica vseh teh programov ni se nikoli izvedlo vse naenkrat in izvedla eee celotna površina v celoti nam so poznani normativi iz prvih sosednjih držav s radi se primerjamo z Avstrijo vendar tam eee zagotovijo obnovo in izvedbo prevleke po desetih letih in pa obnovo celotnega zgornjega ustroja po petindvajsetih letih temu mi eee niti slučajno ne sledimo pa še eno zadevo po o omenili ste eee te posege eee ko pride eden izvajalec pa razkoplje potem pa zakrpa vemo da se pri tistih eee krpah pojavijo nove lukne na na stikih pride drugi izvajalec pa stori enako in tretji in tako naprej to eee to je eee ena zadeva na katero smo že ne že kr nekaj časa opozarjali ampak nam nihče ni eee nekako prisluhnu vsi so zagotavljali da je pač v redu iz vaših izkušenj me zanima ali eem se eee se zanemarja to vzdrževanje cest v Mariboru glede na denar ki se odmerja ? eee če lahko ocenim eee kaj se dogaja z višino ki jo odmerjamo za vzdrževanje v mestu recimo v zadnjih desetih letih ceste vidno pop propadajo dodatno so povzročili tudi tovornjaki cestnega podjetja ki gradijo pa vozijo po občinskih cestah pa ste jih čist uničli gospod [priimek] eee tudi na račun eee eee eee tega za gre za težke eee tovornjake polne recimo gramoza in tega no to moram vas popravit da to ni samo cestno podjetje da je tu ogromno c ja med drugim mogoče tudi ampak tako no tudi tudi di vse vseh izvajalcev ne to je bolj točno vseh izvajalcev ki jih pa kr nekej na mariborskem bazenu plačat pa moramo mi a vas bo kdo a bo kdo te izvajalce prijel za vrat ? plačamo pa mi občani mesta Maribor poglejte eee iz svojih eee sredstev ki so del tega proračuna pos tu moram kr dodat da tam kjer se izvajajo avtocestni programi in kjer je vklučena eee ta zadeva v rekonstrukcijo in da pride do poškodb pri eee pri samem eee transportu v katerem so udeležena naša ali pa druga vozila se predhodno vršijo posnetki terenov in se potem v skladu z določili tudi določeni odseki ki so poškodovani v času gradnje sanirajo tako da ni bilo še do zdaj da bi to se lepo sliši res pa ni a kr s gospod [ime] potem pa boste nadaljevali go eee gospod [priimek] izvolte pozdravljeni ja lep pozdrav vsem skupaj eee lep pozdrav vsem skupa samo jz bi mel eno čis kratko vprašanje sicer bi jih je blo malo več ampak ni časa za to mi eee vprašujem kdaj je v planu ta cesta od Perle do Kanala tam je b sicer zgrajena ze avtocesta in so to cesto makadamsko na vsako ja na vsako stran so nardili mhm to je skoz Stražunski gozd tam ne ? in zdaj so pustili na eni na eni strani mogoče sto metrov na drugi strani pa tristo metrov ceste ki je nedokončana in jo glihajo to iz dneva v dan in take luknje da groza in me me zanima kdaj bo to dokončano hvala kateri od čigava je ta cesta ? [priimek] nnn gospod [priimek] vaša ? eee ja to je cesta ki je v našemu upravljanju to je stvar eee proračuna in pa sprejetja odločitve o investicijski o sami investiciji mhm eem upam da bo čim hitreje gospa [ime] ja dober dan ja jaz bi to rekla da projektov pa raznih programov imamo v Mariboru vedno vedno dovolj samo zelo malo se jih uresniči eee pol bi rekla glejte gospod je reko da je šest milijonov eee evrov na razpolago za popravlanje cest ne za ne ne jaz sem uporabla te podatke dovolite za redno vzdrževanje to je to krpanje lukn in take je štiri milijone šesto devetinpetdeset tisoč to se men ne zdi malo ja ja ja eee eee za investicijsko vzdrževanje pa bo šest milijonov dvesto osndvajset tisoč lani je pa blo za sednsto tisoč več je bilo šes milijonov devetsto štiriinpetdeset tisoč ja ja no amak recimo ostanimo pri številki šest milijonov ki je pač za investicijsko vzdrževanje na razpolago to je po starem milijarda pa pol eee to ni malo denarja malo bi treba blo pogledat da se bolj racionalno dela jaz bi samo za to primer navedla lani v jeseni so se krpale neke luknje pod Titovem mostom k je še bla tam tržnca luknja je bla velika majn ko kvadratni meter pripeljal se je majnši Nigradov kamion s šoferjem seveda in pet delavcev dva z lopatami en z eee eee eee pri eee tole samokolnico en ne vem je ne vem kaj je delal eee torej ta tako krpanje sigu je sigurno predrago malo bi blo treba vedet kolko ludi je potrebnih za takšno krpanje drugo je če je treba več pokrpat pa hvala lepa hvala vam za eee vašo pripombo verjetno je tudi v tejh ugotovitvah naše poslušalke kr precej soli ne eee glejte zdaj ne vem koliko jih v jih je blo takrat prisotnih na tem eee krpanju ampak skušamo vse zadevo na generalno gledat na racionalnost eee izkušne so če gledamo kaj delate izvajalci po Sloveniji kr eee takšne da moramo bit zelo previdni no v glejte najlažje je rečt da je kaj narobe eee eee skušamo eee ta vsa dela izvajat zelo racionalno eee to pomeni z tistim minimalnim še potrebnim eee številom ljudi eee z tudi zaradi tega da so te eee ti stroški čim majnši mogoče bi še dodal prej ko nisn dokončal eee izkušnja v letih za samo vzdrževanje eee cest eee ta nivo vzdrževanja tako imenovani standard je padel po v letih nazaj pod petdeset procentov mi smo v dogovoru z občino ta procent eee se sedaj smo že preko šestdeset procentov to pomeni da se več denarja namenja eee n največja eee u uspeh ki smo ga pa dosegli z v dogovoru z Mestno občino Maribor in so se v bistvu nas podprli pri tem pa je izvedba teh eee večjih prevlek to pomeni da eee se majn krpa enostavno eee kvadratnega metra ampak se izvede celotna poteza kar se je pokazalo za eee zelo dobro in tudi za eee dosti bolj obstojno od samega krpanja glejte jz eee bi zaprosla upam spoštovana gosta da bosta imela kaj časa bi po deseti uri še malce potegnli kajti vprašanj je veliko zdaj pa bi mogoče gospodu [ime] odgovorili potem po deseti uri gospod [priimek] eee bi še blo za deset minut si bote še utrgali čas ? vem da ste zelo na tesnem eee izvolte gospod [ime] vsi drugi pa po deseti uri dober dan se slišimo ja morm pohvalit to vašo zadno idejo to je pravilno ker ta oddaja vaša je v potrebno da se podaljša večinakrat glejte jaz bi vprašal gospodo [priimek] on se vozi tudi po tej cesti ki jo bom jaz omenu oziroma ulici Pohorska ulica bla je na novo narejena eee p pred par leti in sedaj so jo v iz Gratelom po prekopali nič ne vem kolkokrat in nastale so strašne luknje zakrpali so samo tolko da so nek beton noter vrgli to je vse ven padlo in ne vem kak si predstavlajo to da to ostane ne vem če čaka to na Gratel al ne vem na koga čaka da bo to popravu mislim to bi moralo bit popravljeno takoj ko se tiste luknje eee eee zak zakrpajo in potem popravijo eee hvala lepa m mi smo imeli z podjetjem Gratil eee sestanek v prejšnjem tednu nadaljujemo z sanacijo eee šlo je za podpis pogodbe za letošnje leto nadaljujemo z sanacijo eee teh površin in Pohorska in pa področje Radvane je to kjer je Gratel eee izvajal eee lansko jesen dela eee in se zadeve niso uspele uspele poasvaltirat tako da prva naloga ki jo izvajamo sedaj in tudi naše skupine delajo že na tem je eee sanacija teh površin eee eee recimo pa eee kak eee kakšne so t te pogodbe z Gratelom ne a so samo za tiste triesetcentimetrske krpe ko gledamo po pločnikih preko pločnika čez cesto ali ali je to kaj več b bi re bi re bi morali mogoče bolj eee ostro postavit to sanacijo po tem ko nekdo razkopa eee ta sani sanacija je predpisana v pogodbi z Mestno občino Maribor eee obseg te sanacije eee z njimi smo eee v pogoju v pogovorih zelo ostri eee vztrajamo na primer če je več kot petdeset procentov pločnika da se celotn pločnik obnovi in tako dalje eee tako da skušamo zagotovit maksimalno eee kvaliteto eee njihovi prvi argumenti z katerimi nastopajo proti temu pa so da ne morejo biti krivi za vse slabe ceste ki so ne tako da so ta pogajanja kar ostra in eee skušamo zagodit najboljše za Maribor tako še enkrat vidim da prihajajo klici po deseti uri bomo znova po poročilih odprli naše telefone oziroma si bo naša kolegica v režiji zdajle zapisala teh vas nekaj številk ki še vztrajate pa vas bomo kr poklicali po deseti uri v tejle minutki še gospod eee [priimek] kake so pa izkušnje iz drugih občin v tem delu severovzhodne Slovenije kjer pa vi za razliko od Maribora kjer skrbite za eee dej državne eee ceste skrbite tudi za občinske ja moram pa poudarit da je zgodba približno ista kot na državi se pravi ceste so kr v veliki meri poškodovane se pravi bi blo potrebno eee sanirat eee v smislu pozimi poškodovanih vozišč seveda to so veliki stroški občine pa tega z denarja zaenkrat nimajo in pa še nekaj m vsako leto ponovni razpisi za iskanje eee vzdrževalcev in to tudi po mojem nikamor ne vodi tako da zaenkrat moram rečt da se nekatere občine samo odločajo da pričnemo z temi spomladanskimi krpanji druge pa čakajo na proračune ki so pa dost pozno sprejeti in se potem ta asvalterska dela premaknejo pozno v jesen hvala lepa toliko zdajle pred deseto uro torej danes nadaljujemo Tribuno tudi po deseti uri vabljeni še naprej k poslušanju tako ura je zdajle deset in osem minut danes poslušate Tribuno v podaljšani izvedbi govorimo o vzdrževanju naših cest tako občinskih kot državnih na širšem območju Maribora pa tudi severovzhodne Slovenije imate možnost da kličete in vprašate oziroma opozorite katere odseke cest bi bilo pot bi bilo potrebno nujno popraviti eee medtem so mi dali v režijo tud eno pismeno vprašanje nekdo je vprašal zakaj cestno podjetje ne rezka asfalt torej tam kjer se z eee zaradi ravno teh težkih tovornjakov ko nastanejo kolesnce ko se zguba verjetno tudi to tako kot v Italiji tukaj mi piše jz mislim ne vem kje ne vem kje je to videl ampak načeloma ni treba it v Italijo naj pride kr na Ptujsko cesto pa bo videl da cestno podjetje tam kr uspešno rezka oziroma vsa vse te preplastitve kjer je potrebna sanacija zgornjega ustroja oziroma obrabne plasti ali pa celo globje sfrezamo oziroma porezkamo in potem z dvoslojnim asvaltom poasfaltiramo ti časi ko se ni rezkalo so praktično v gradbeništvu mimo res da se ne rezka takrat ko se asvaltira z hladno asvaltno maso to je v predsem poča v v času zimske službe drugače p v poletnem času pa razen tam kjer pride do ročnega krpanja se obvezno uporablja rezkar za asvalt [ime] in [ime] go izvolte gospa [ime] dobro jutro dobro jutro al pa dober dan že ja dober dan dober dan ja jaz pa bi prosila če bi pogledali v Barvarsko ulico v centru da se že flika tudi tista ulica v v pet deset let in kolko ludi tujih gre tam skoz in je tudi nega to je ne to je Barv Barvarska ulica ko je Desetiga oktobra zgoraj pa Slovenska ulica to je med Orožnovo in Koroško aha tiste so vse urejene Barvarska pa neznosna in so jo že letos tud spet flikali tista ti samo flikajo in to je v centru tako da je to res eee tudi ni lepo v centru in jaz bi še nekaj omenila čeravno ni tema o tem kaj bi raza zdaj rada povedala v parkih gospa [ime] če si pogledate ali mogoče kdaj vidite če greste kaj skoz da ti študentje povsod naj bo v Magdalenskem parku ali v Mestnem parku vse eee klopi so umazane ker na sedel eee gor na slonjačih sedijo tam kje se pa bi naj sedelo če bi še to pro prosim dobro gospa [ime] obljubim glejte gospa [ime] obljubim da bomo eee vzdrževanju zelenih površin in tudi parkov namenili eno Tribuno če bo sreča morda že kr jutri dali ste dobro idejo zdaj pa odgovor gospod [priimek] poznate to zadevo kako to da klub krpanu da se nenehno tam pojavlajo lukne tam ni neke velike obremenitve eee tam je izredno slabo stanje eee asvalta eee to je edina eee ulica ki je še ostala brez ureditve eee parterja v peš coni eee vse ostalo je bilo urejeno z kockami z tlakovci eee mamo že nekaj časa v programu vendar eee tak eee zahteve so velike eee veliko je potreb eee in eee nekako se ne uspe tudi tam urediti parter ocenjujem da ga bo potrebno f končni fazi bar bar ur ureditev ureditev v zgorne površine v eee v tlakovce in pa v podobno obliko kot je ostali del eee mestnega jedra parter čakate zdej pa aha mhm mhm mmm in ne veste če je nnn če bi bo to letos ? eee pred z predlog z naše strani bo vsekakor eee podan eee upajmo ostalo je pa v božjih rokah eee v rokah mestnega sveta to je isto gospa [ime] izvolte ja dober dan jaz pa bi gospoda iz Nigrada vprašala za Taborsko ulico namreč kaj pa eee ta ulica ? potem pa še neke zdaj ko je taki veter ne so še pustili te solne kisone in eee pokrove meče in je ravno na moj avto vrglo kam se naj to obrnem ? in to danes ? danes ja ravno pred pol ure eee Taborska ulica mislim da govorite o tem delu eee spodaj ob Dravi eee ja že na Lurško gor spelana eee to je ta del eee ki sodi v sklop ureditve gradbišča medicinske fakultete tako da eee ureditev te tega dela je pričakovati ob izgradnji tega eee samega objekta eee kar se pa tiče odstranitve eee teh eee po eee posod ki jih imamo za eee sol eee sedaj jih odstranjujemo eee ja v bistvu smo končali komaj z zimsko službo ka pa bo s avtom gospe dra celo ja kaj pa ze avto ker je moj avto poškodovan ja eee glejte eee v lahko se oglasite o eee na Nigradu se oglasite eee ali pa na Zavarovalnici Maribor kjer so te zadeve zavarovane kam se naj obrnem ? seveda je treba imet dokaze priče in pa sodnig eee prisotnost policije eee ja se so ljudje to vozli čez ta pokrov tudi pol prosim ? zato sn šla gledat sn misla da ne bo Pidžoja vrglo dobro da je na moj starejši avto in eee ker je t verjetno tisti ljudje ki so pelali so vidli pa sosedi a moram policijski pol aha ker jaz sem pokrov zaj odstranla iz ceste ne mmm imate kakšno pričo ste poklicali morebiti policijo ? pa policijski zapisnik je vsekakor potreben mora bit ampak sn pol se spovnla ka pa če d na moj avto in točno da je aha dobro ja eee samo še neke pokličite policista bo prišel bojo popisali zadevo pa se oglasite na Nigrado eee namreč dobro tam bo fakulteta ne ampak tu ravno v zadni stavbi Taborske dvaindvajset tu pa je ena kr precej vlka lukna eee ko vsak not zapelje se kr s eee s eee šipe na oknih stresejo zabeleženo tudi ta lukna se bo pokrpala ja prosim ne ker je kr precej vlka dobro hvala lepa nasvidenje za tisto pa kr eee pokličte eee še je čas eee policista eee gospa [ime] izvolte ja eee gospa [ime] eee jaz sem iz Tezna doma pa poznate vi Kragujevaško ulico Kragujevaških žrtev ne ja j eee mene pa zanima to tu se otroci igrajo lejčejo prejk vozijo vete kak se vozijo ta mladina po sto štrdeset mimo toti bogi reveži kaj hodijo iz doma na sprehod z invalidskimi vozičkami nimajo se kam odstraniti ja in me zanima eee pa prosla bi če bi lahko naredli tu te policaje ležeče policaje da ne bi tak z divjali mimo to je že druga zgodba ampak eee na to smo mestno četrt v bistvu že opozarjali da bi kazalo na tisto nardit ampak ker ste omenli ravno tele starejše o ko so zgradili dom upokojencev ki se vozijo po relativno ozkem cestišču eee kakšna je kakšna možnost da se eee eee pločnik eee nadaljuje tam hodnik za pešce ja pa da bi naredli vsaj tote policaje da ne bi več tota mladina tak divjala ne mhm hvala ker se tudi bojimo za svoje vnuke glejte eee aha eee gospod [priimek] no tu bi rad samo nekaj dodal da ti te hitrostne ovire kot jih vi imenujete ležeče policaje imajo eno prednost sicer da zmanjšujejo hitrosti ampak tisti sosedje ki so pa tam v bližini pa imajo kr dosti težav z tem ker pa povzročajo kr velik hrup tako da nekdo si želi nekdo pa tudi ne te mogoče mogoče še prvenstvena je varnost varnost je samo ko ponoči prpelje kakšen kamion z naložen potem pa to prijetno udari po kesonu in po tem je to no v tem primeru ne gre za tako cesto gospod [priimek] veste ta je med gozdom in tistim Tezenskim naseljem postopke pelat ja mmm eee mogoče na kak način je treba eee v bistvu postopek peljat eee n eee pobuda preko krajevne skupnosti na urad za komunalo eee kjer se za vsakega eee ležečega policaja eee izda odločba mhm koko stane en taki ležeči policaj ? gre za to da se mislim da je v rangu cirka dva tisoč eee evrov z vso signalizacijo ki jo je potrebno izvest eee v frezanjem in tak odalje mhm eee [ime] dve izvolte eee ja dober dan eee zadnč sem vas poslušala ko ste govorili o semaforizaciji ne kak hitro žarnce popravijo zdej bi pa jaz na to kr odgovorila da eee tu na Taboru pri eee pri Ulici Gorkega ne ko greš v trgovino La v lekarno Lah to je že zaj štiri pet dni so ža je hin žarnca za pešce ne tak da ni to tak ažurno ko se oni delajo ne po pravilu ja eee če bo če odgovo če odgo odgovorim gospe to je iz zadne kontaktne oddaje ko smo govorili o semaforjih v Mariboru hvala za opozorilo gospa [ime] mhm eee ko dobimo eee obvestilo da ne gori žarnica skušamo to promptno izvest očitno za to ta to zadevo podatka nismo dobili oziroma eee še ni prišla v krogotok za pregled eee vsekakor bomo to zadevo tudi naredili eee povedali pa smo da eee vedno je potrebno upoštevat prometno signalizacijo to pomeni takrat če na semaforju ne gori eee eee kaka od žarnic eee eee takrac eee veljajo promet vertikalna in pa horizontalna prometna signalizacija in vsekakor je možno tudi v takih primerih varno prečkat eee cesto [ime] ja dober dan dober dan eee na žalost p poslušam vidim da smo ostali samo pri p eee pri eee flikanju ne cest pa tak naprej ja vi ste že prej klicali zarad Šentilja ja t sem prej klical pa pa nisem zadovoljen eee glejte eee jz bi predlagal da vi drugič pokličete gospoda župana pa pa pa da pokličete iz Darsa ker je de dejansko če pogledamo ko registriramo to mi re plačujemo že evropske cestnine eee pa tudi vinjete so n najdražje v Evropi glede na kilometre koko mi mamo avtocest ne mhm pa v Darsu majo zelo dobre nagrade in zelo dobre evropske plače i i jaz zahtevam tudi evropske ceste dobro mate pa p povsem prav gospod [ime] hvala lepa hvala lepa nasvidenje ja ja pa dost je tega flikanja Dars nam kaj dost ne bo pomagal pri mariborskih cestah ne eee župan je že druga zgodba ampak jz mislim ko bo ta tema na mestnem svetu eee ko se bo sprejemal eee rebalans proračuna eee bomo to razpravo temeljito spremljali eee gospa [ime] izvolte eee dober dan eee z Miklavža kličem n tu pa mamo problem z to cesto ki Ekartova ulica ki pelje eem do gozda je asfaltirana naprej je makadam in po tej cesti zdaj vozijo težki tovornjaki to cesto smo dejansko eem asfaltirali iz samoprispevka in eee zdaj sn že na miklavški občini prosla če bi vsaj znake postavli da t lahk še kaj urgira niti policiji ne morš poklicat tu vozijo tovornjaki zdaj ker je eno gradbišče veliko na Stari Rogozi tak da počasi se bo ta asvalt dvignu že ne ker dejansko ni tok to cestišče blo utrjeno ko so delali to kanalizacijo pa to mhm pet minut še mamo lahko eem in eee t ne vem na koga se lahk obrnemo ker v Miklavžu mi niso ugodno mi je reku pač nekje morjo vozit eee da bi se vsaj znaki postavli kok eee ta cesta mhm veste predlagam vam tako da to sprožite v vašem občinskem svetu ja se pravim da sn jaz tam že bla ne jaz sn osebno hodla tja pa ? v o ker tud mamo vnuke ki grejo v šolo pa eee tu tu je tud obvoznica za pijance moram rečt ne ker vsi ki se eee ki so pod vplivom alkohola ga tu p mahnejo prek dobro Ekartova Ekartova Ekartova v Miklavžu v v katerem resorju je vaš eee gospod [priimek] ? eee odvisno od razpisa ki bo izveden eee ne vemo še kdo bo tisti ki bo popravlal to zadevo občina aha pra pravi naslov pa je verjetno občina to ta cesta je mnda eee ta cesta je m tu tu je problem sam znake da se bi postavli ja občina ki da eee določen predlog eee koga o kdo te z kdo je odgovoren za odločbo eee občina izda odločbo in na podlagi te odločbe potem ustrezn vzdrževalec ki pač pridobi ta posel skozi razpis postavi prometno signalizacijo mhm mhm tako da pravi naslov je občina in pa službe strokovne tam tako hvala lepa gospa [ime] še eee dobrih pet minut imamo torej pokličite zdaj da ne boste potem klicali in eee rekli kako niste mogli prit v oddajo danes ste imeli vse možnosti eee mogoče zimska služba se e končala je bla letos draga ? eee nnn v Nigradu gr gre za sezono od petnajstega novembra do petnajstega tretjega no letos letos sej za letošnje leto je sezona še do novega leta tiste ja ja mi smo porabili majn kot je blo predvideno z predračunom eee gre za cirka milijon pa pol eee evrov milijon devetsto je bil predračun zimske službe eee je pa bla eee je me par intenzivnih akcij je bilo eee tako da ocenjujemo da smo kvalitetno izvedli to kar je bilo potrebno mhm kaj pa zdaj v odstranjevanju tega peska ? eee dela že po čakate da bo mati narava poskrbela z dežjem ? ne eee dela že potekajo eee mmm kole eem eee v Mariboru imamo dogovor da več ali manj eee nižje ležeči k eee v del Maribora pokrivamo z vlaženo soljo tako da je tega peska majn kolikor ga pa je eee pa že naša vozila in pa vozila podjetja Snage eee pometajo te ceste mhm kar se tiče same državne cestne mreže moram poudarit da je bila ta zima dva tisoč eee osem zimska služba dva tisoč osem dva tisoč devet kr eee nekje ena normalna povprečna zima ker smo nardili ene izračune to ne zado to nas zadovoljuje tak da n niste preveč dragi ne no lahko rečem da smo pa v primerjavi z ostalimi leti eee da še je bila recimo edino leto dva tisoč eee pet šest močnejše po intenziteti porabe soli in posipnih materialov kot to leto [ime] bo zadnja izvolte gospa [ime] dober dan na katero cesto pločnik opozarjate ? eee iz Radvanja kličem eee tale gospod [priimek] se vozi po naši ulici pa dela lukne ? in je verjetno videl kak so lepo uničevali našo ulico zaj so eni prišli pa so p eee n noter polagali te kable pol so drugi prišli pol so prišli tretji naj dajo mo žensko na to delovno mesto pa bo boljši ker Pobrežje so tudi lepo zgr eee zrihtali ko je prišla ženska za gospodara moški so slepi zato in gor pri eee gor pri sebi so dali eee tega ležečega policaja za naprej pa ni važno mhm mi smo pa tkole na konc ulice in tu namesto da bi ži bremzali ene tri hiše gor naprej tu še gas te predavl eee dajejo zraven tota mularija torej v Radvanju katera katera cesta je to ? mo mo a tega nihče ne vidi prov nihče ne kontrolira hvala lepa tako zakaj ste slepi gospod [priimek] ? hvala lepa gospa [ime] dve minuti do konca eee eee res je da sem včasih eee živel v hiši ki je gledala na ulico ob ribniku ker govori gospa o ležečem policaju eee danes ne živim več v ulici ob ribniku ampak v eni drugi eee vozim se tudi po drugi poti eee to da pa je Gratel eee v Radvanju eee veliko eee eee izvedel v lanskem letu in da se bo to saniralo to pa sn že povedal prej mhm eee zaključna beseda gospod [priimek] torej kdaj lahko vi ste v oboji ste v bistvu že začeli delat denarja je kolkor je eee vse bo odvisno v zdajle za vzdrževanje občinskih cest kaj se bo zgodilo z rebalansi proračunov to velja tud za vse druge občine tam kjer delate vi cestno podjetje eee zdajle upam da so svetniki slišali in da bo morda prevagalo da bodo se odrekli kakšnemu drugemu projektu pa morda za ureditev cest ki so v Mariboru res slabo vzdrževane namenili več denarja tako obema hvala lepa in na svidenje na svidenje hvala s