6. razred, ura matematike, vaje za test: računske operacije z decimalnimi števili, vaje ter zapisovanje računa s pomočjo tekstne naloge. [Gos] snemanje Ana Kočevar transkripcija MatejaS 1.1 CLARIN.SI http://hdl.handle.net/11356/1438 www.clarin.si www.korpus-gos.net/

Avtorske pravice za to izdajo ureja licenca Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Deljenje pod enakimi pogoji 4.0.

Dovoljeno vam je: reproduciranje, distribuiranje, dajanje v najem in priobčevanje dela javnosti predelati delo Pod naslednjimi pogoji: Priznanje avtorstva — Pri uporabi dela morate navesti izvirnega avtorja na način, ki ga določi izvirni avtor oziroma dajalec licence. V znanstvenih publikacijah to pomeni citiranje ustreznega dela ali del, dostopnih na domači strani projekta, http://www.slovenscina.eu/. Nekomercialno. Tega dela ne smete uporabiti v komercialne namene. Deljenje pod enakimi pogoji — Če spremenite, preoblikujete ali uporabite to delo v svojem delu, lahko distribuirate predelavo dela le pod licenco, ki je enaka tej.

This work is licenced under the Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0.

You are free: to Share — to copy, distribute and transmit the work to Remix — to adapt the work Under the following conditions: Attribution — You must attribute the work in the manner specified by the author or licensor. In scientific publications this means citing the relevant publication or publications, referred to on the home page of the project: http://www.slovenscina.eu/. Noncommercial. You may not use this work for commercial purposes. Share Alike. If you alter, transform, or build upon this work, you may distribute the resulting work only under the same or similar license to this one.

2021-09-23
6. razred, ura matematike, vaje za test: računske operacije z decimalnimi števili, vaje ter zapisovanje računa s pomočjo tekstne naloge. 2010-01-10 terenski posnetek 2010-01-10
2. triletje, naravoslovje KR Gorje 2010-01-08
dan dan dan ne kr usedte se a ste vsi al kdo manjka ? ja ja dnevnika nisem prinesla s sabo ker se je vaša razredničarka vrnila se je pozdravla pa bo ona zdej mal uredila dnevnik tko da bomo mogli nasledno uro še enkrat zapisal najprej bomo če nalogo mal pogledamo a je kdo brez naloge ? vsi jo mate s kalkulatorjem a [ime] pa si ti dal izjavo tega ne nimaš jo dobro eem a je blo dobr pr domači nalogi zakaj vam je bla pa tok všeč ja ker ste jo lahko eee nardil s kalkulatorjem ja ja ker je bla čis lahka brez kalkulatorja končno enkrat taka domača naloga a ne da vam je bla všeč mal mi boste pokazal eee medtem ko bom jz vašo domače naloge gledala boste pa na temu listu povadl prvo pa drugo nalogo ja pišete lahko kr na liste ker je dovolj prostora ni treba prepisovet izrazov v zvezke zvezke pa tud odprite da bom pogledala kr iz njih domačo nalogo kaj mislte kaj bom posebej pozorna ko gledam vašo domačo nalogo ? če je postopek prav ja mhm če je postopek napisan a ne da ni samo rezultat k smo bli včerej dogovorjeni da more bit postopek pri vsakem izrazu tud zapisan točno to bom pregledala ja to z malimi črkami napišeš a veš sej tud zakaj si brez naloge danes ? ej [ime] čeprov bi bla lahko tud napisana a veš ja množit ja [ime] tvoja naloga mi pa ni čist všeč kaj smo bli včeri dogovorjeni ? eem da more bit postopek pr teb pa ni samo tlele je itak je sam rezultate to boš pa kr lepo še enkrat naredu dober veš da da hočem da se držite dogovorov ja [ime] isto ma narjen samo dva eee izraza mata tlele pa manjka postopek a ne tule lepo poprav posebe aha lepo super lepo narjena naloga vam bom mogla večkrat dat nalogo ki jo boste lahko s pomočjo kalkulatorja izračunal a ne ker ste jo tko z veseljem nardil ja tud boš mogla popravt in nardit tko kt smo dogovorjeni a ti pa nisi s kalkulatorjem ne nisem vem pak si bla pridna si nalogo vseeno nardila a ne počakam tolk da boste prvo pa drugo nalogo nardil a ne da mal povadte računanje z decimalnimi števili zdej vidm da se eni pri prvi nalogi mučte s stranskimi računi a so potrebni pri prvi kako pa izračunamo pri prvi nalogi eee [ime] [ime] ja ne sam eem takrat kukr da tok kukr ma število ničel premaknemo decimalno vejico v desno pr deljenju pa v levo pa v levo ja torej lahko bi rekla da računamo po pravilu a ne ni nam potrebno delat stranskih računov [ime] tole dokončaš kr mal pomisl pa se spomn pravila glej [ime] [ime] ti je zdej povedal ti je pomagal če množimo decimalno število s sto decimalno vejico za dve mesti pomaknemo v desno kako bo potem naprej dej tkole eno mesto v kako bo rezultat ? no vejico primeš in jo premakneš za eno mesto za dve mesti kje je potem vejica ? na konc a ni na konc ja vemo da je vejica vemo a ne samo osemnajst je rezultat [ime] ti si pa pozabila tole ne bo v redu a ne kako množimo decimalno število s sto ? povej mi [ime] tako da decimalno vejico za dve mesti premaknemo v desno kjer si decimalno vejico primeš namišljeno jo primeš a ne smo rekli v mislih jo primeš preneseš za eno mesto za dve mesti in jo tukej odložiš torej k kaj bo potem pisal kaj bi morala tukej pisat ? dve tri dve sedem vejica šest tako kaj pa tukaj ? vejico primeš in jo pre preneseš za dve mesti v desno eno mesto dve mesti kaj se pa tukej zgodi ko manjkaš eno mesto ničlo ničlo dodamo ne tako pa to prepišeš na še četrtina manjka mhm to se ne smo ? ja joj še bo treba vadet eem tri bomo pogledali rezultate ja osemsto tri vzamite v roke rdeč svinčnik al pa svinčnik druge barve pa bomo pogledal rezultate kr po vrsti berite rezultate pa na glas a ne tko tko pravilno beremo osemnajst celih deset celih dve dva tisoč tristo sendeset celih šest petsto ne pet tisoč petsto petdeset celih ja hvala naprej eee dva cela sedemintrideset dve celi sedemintrieset eem dve celi sedemintrideset delaš [ime] maš ti drugi primer je osem je osem osem ja ne ja osem a je prov ne nič nič nič nič osem nič osem [ime] še enkrat nula cela nula nula osem nič celih nič nič osem ja pa tretji primer štrnajst celih petsto devetintrideset šesindevetdeset celih a šestindevetdeset deljeno s sto je šestindevetdeset nič celih šestindevetdeset nič ne nič nič celih šestindevedeset še enkrat ponovimo pravilo kako delimo decimalna števila s bom tko še enkrat vprašala kako delimo decimalno število s sto da eee vejico prestavmo za dva mesta v levo ja tko tako torej šestindevetdeset deljeno s sto je tako nič celih šestindeveeset nič ja popravte tisti k mate narobe eee zdej se bomo eee zdej bomo pa nekej naprej pogledal jz sem vam že eee zdej zadnje tri ure govorila da vse lastnosti računanja z naravnimi števili upoštevajmo tudi pri računanju z decimalnimi števili če imamo v izrazu več raču različnih računskih operacij kako ravnamo [ime] ? če imamo množenje in deljenje imata prednost če je pa samo seštevanje pa odštevanje pa pa seštevamo odštevamo po vrsti po vrsti če so pa oklepaji pa tm pr oklepajih ka tako če so pa v izrazu oklepaji nam pa vrstni red računanja določajo oklepaji no in zdej pa samo še en del mormo pon eee moramo ponovit in sicer kako zapišemo izraz po besedilu jz bom povedala besedilo potem bomo zapisali izraz in ga izračunali a nazaj udspodej ja na temu listu imate dva primera jz bom zdej en primer na tablo nardila potem boste pa sami pa tista dva k sta še na listu najprej poslušejte ko bom prebrala potem bom še enkrat počasi brala in eee sproti pisala izraz potem bomo pa izračunal a ne produkt števil tri cele pet in ena cela sedem zmajnšaj za razliko števil ena cela petindvejset in nič celih petinsedemdeset zej pa še enkrat počasi produkt števil tri cele pet in ena cela sedem produkt to kaj morte nardit to množit ja pri pri množenju je rezultat množenja je produkt zmanjšaj kaj moram zdej napisat ? minus minus ja oklepaji za razliko števil ena cela petindvejset in nič celih petinsedemdeset kje pa dobimo razliko ? minus pa ja pri odštevanju a ne zmanjšaj za razliko kaj sem dodala medtem ko ste vi prepisovali ? oklepaj oklepaje zdej bom še enkrat povedala poglejte zmanjšaj to pomen odštejemo in je treba razliko izračunat zato morem dat v oklepaj ker mi oklepaji določajo vrstni red računanja a je zdej bomo pa vrednost tega izraza izračunal pa pride k tabli jst ja eem dobro jutro manjka [ime] [priimek] [ime] [priimek] mmm [ime] [ime] [priimek] [ime] [priimek] ste ? ja izračunal [ime] a prideš ti k tabli tabli ne ne vi sami izračunajte potem pa na konc preverte na tabli rezultat eee ja [ime] lepo eee a bi lahko [ime] še kej v prvi vrsti tud izračunal pa je zdej sam kaj bi lahko ? produkt bi tud lahko izračunal ja ampak ni narobe [ime] lahko to nardiš v tretji vrsti ja množenje kr stranski račun a si že ? kje maš to [ime] ? kje maš spodaj prov lepo ne bo v redu [ime] še enkrat poglej kako si množila ne površno si prepis si prepisala veš tole je decimalna vejica in potem če prešteješ mesta za decimalno vejico ena dve in greš ne kr naprej še enkrat še enkrat napiši v zvezek piši [ime] ne na list zakaj na list na listu samo vadimo a ne tako [ime] je na tablo dokončal ste pogledali preverl svoje rezultate ? a je [ime] prov naredu ? prov sistematično to tko kot je ja ja še en primer zdej bom pa prebrala najprej bolj na hitr preberem potem bom prebrala počasi in boste vi sami v zvezek že zapisovali izraz a ne na a ne na list ? v zvezek potem bom pa tretjič prebrala bom pa še jz izraz napisala na tablo smo dogovorjeni tko da boste sami preverl če že znate zapisat izraz po besedilu produkt števil sedem celih petnajst in nič celih dvanajst povečaj za količnik števil dvanajst celih pet in pet lahko še enkrat še enkrat ja produkt števil sedem celih petnajst in nič celih dvanajst povečaj za količnik števil dvanajst celih pet in pet a e eee dvanajst celih želite da še enkrat preberem ? bom še enkrat pa preverjajte svoj zapis po besedilu produkt števil ja sedem celih petnajst in nič celih dvanajst povečaj za količnik števil dva cela dvanajst celih pet in pet dvanajst celih pet jz bom še enkrat prebrala zas zas zase in pisala istočasno na tablo vi boste pa preverl če ste prej prov zapisal produkt števil sedem celih petnajst in nič celih dvanajst povečaj za količnik števil dvanajst celih pet in pet a lahko tud uklepaj nardimo al ne ? ste vidl lahko lahko ja vem sam tko če lahko zat čeprov pa ni nujno ni a ne ker eee lahko ni narobe eee tud če nardite oklepaj s tem poudarte a ne da boste najprej zračunal količnik in potem eee za ta količnik povečal prvi produkt kdo je naredu eee kdo je zapisal izraz tako kot je na tabli roko dvignte jz o ne vsi če je dodan oklepaj je v redu to je prov smo sej sem [ime] že prej rekla da je to prov jez sem sam oklepaj dodala aha potem samo trije niste uspel dva super pridni zdej pa še vrednost izraza kr vsak sam v zvezek lahko [ime] bo kr prišla na tablo da bodo treniral sošolcev nemudoma ja lepo [ime] eem ja si narobe boš popravu če ugotovite da ste nardil napako pač še enkrat še enkrat napišete stranski račun pa še enkrat izračunate neki ne bo v redu a ne [ime] jz vam svetujem da tud za seštevanje nardite stranski račun zdej še nimate tolk prakse da bi res takoj vidl katera mesta eee a ne za decimalno vejico skupej seštejete tko da največkrat nardite napako na pamet ker seštevate stotine pa desetine pa enice namesto da bi tko kot je prov ja pridna [ime] ja kdo je izračunov prov ? mal roko dvign da jz vidm če bo treba še vadet [ime] ene par napak je pa blo dobro ja sam zdej zapiske zdej pa spet poglejte na liste k sem vam od začetka ure razdelila in sta na koncu lista pri peti nalogi dva taka primera pa jih sami nardite dva taka mhm prosm da ste natančni najprej zapišete izraz potem izračunate vrednost izraza a to na temu listu ? na listu ja obadva rešimo oba primera ja kaj si tle množila šest krat dve maš pa šest napisano pr tem množenju smo delamo pa to kar veš kaj sej ni treba zdej brisat lej sej maš tle še dovolj prostora kr izraz si prov zapisala ampak vrednost je pa narobe glej [ime] spet isto površen kaj si nare ena cela nič šest ko si pa v izraz zapisal si pa tko prepisal a je to enako ena cela šest prečrtaj pa še enkrat pa lahko v zvezek zdej k nimaš na listu prostora ne ja [ime] v redu prov [ime] [ime] prov ja to je tud prov [ime] še ti mi mal pokaž ja prov ooo fino fino kdo tole bo narobe kje si izračunal tri cele dve krat ena cela nič šest kje maš to ? tlele ne tudi ni tle ne kr lepo tlele stranski račun še enkrat pa zakaj pa v zvezek ne pišeš ? glej kr tlele stranski račun to ne bo v redu še en tlele zapiši s eee stranski račun pa pu pa množi [ime] [ime] tlele je napaka kje si množil tri cele pet krat ena cela nič šest ? množit je treba napisov si produkt kaj si pa naredu ? seštel a ne namesto množil prečrtaj pa še enkrat jst ne [ime] tud ne bo v redu kje maš tle stranski račun ? lej dvakrat šest kolk je ? tko tako dva krat šest je ? kaj si pa ti napisal ? ja no prečrtat pa še enkrat [ime] tole tud ne bo v redu tole si narobe nardila kr še enkrat zdej pa mislm da sem že sedemkrat ugotovila da niste prov množil tri cele dve krat ena cela nič šest ne kolkr sedemkrat sem to že zdej rekla a ne da je narobe joj joj joj [ime] a greš na eee prosm k tabli pa na tablo samo ta samo to izračunaš ti bom narekvala pejd jz bi šu tri cele dve krat ena cela nič šest tri cela dve krat ena cela nič šest ena vejica nič šest ka pa če bi tale ničla vam je velik težav povzročila sam zraven množenja ob strani napisu če si v eee če si ja pa ga niste kolk tlele k sem vidla je kr po vrsti so ja jz sem ga ka pa če ti zmanjka narobe drugi tud maš precej napak ja to je v redu ja to je v redu ja tko je ja used se prov je komu boš ne posluš še ja tlele boš preverla zej na tabli kako je rezultat eee [ime] pa boš poiskala napako ka pa pol a lahko v redu tle še nisi dokončala to je v redu ne ni eno a moj je prov al narobe je hvala enako tole je samo rezultat tega množenja zdej moraš pa še prištet ne moraš pa še še še bomo mogl vadet a ne a moj je narobe ? še so težave ne tvoj je prov ja a j a je še kok pa je ta zadn rezultat ? bom pogledala ja bom povedala zdej glejte velik eee rezultatov sem že pogledala zdej vam pa samo še preberem izraz oziroma eden od vas bo prebral pri prvi nalogi smo kako zapisali izraz ? [ime] a boš ti prebral ? najprej prebereš izraz potem pa samo vrednost na koncu narobe a to pr pet a ? peta a ja eee tri cela dva krat ena ce cela nula šest plus nula nnn dvesto petnajst nula pet o joj joj joj to prebereš ja je celih [ime] zdej se pa potrud pa lepo preber je pride poj tri tri ce mhm tri cele tristo dvandevetdeset plus nič celih dvesto petnajst je tri cela celih šeststo šeststo sedem tri cele šeststo sedem kuga ja še drug gi primer [ime] eee razli aja razli kr s samo izraz devet cela štiriintrideset minus sedem cela a je prov začel ? ne oklepaj narobe oklepaj more bit tukej pa more bit oklepaj zato ker brez oklepaja bi tak najprej morali izračunat produkt [ime] dej ti preberi prosm izraz oklepaj devet celih štiriintrideset minus sedem celih dvesto šestinštirideset krat zaklepaj krat oklepaj s ena cela šest plus dva cela petinštirideset zaklepaj je pa samo rezultat eem prebere samo števke osem vejica štiri ja osem celih osem osem vejica štir osem nič sedem nič tri sem rekla da včasih pri teh dolgih decimalnih številih lahko kar samo števke preberemo a ne zdej tako jz mam jz mam prov samo sem pa jz prov jz sam oklepaj sem pozabla ja sam sem se eee ja [ime] lej ti si rekla samo oklepaj sem pozabila a j bi bilo narobe ja to je pomembno bi mhm glejte to se vam bo večkrat zgodil pa kljub temu boste potem brez oklepajev pa najprej sešteval to se prav pa da nardite pa dvakrat napako prvič ne napišete oklepajev drugič pa ne upoštevate zapisanega izraza in potem na pri zapisanem izrazu vrstnega reda računskih operacij a ne veste kako jz temu rečem da se dvakrat glih prov zmotte potem pa na koncu je pravilen rezultat sam tega ja ne upoštevam vam to pomen da dveh stvari ne znaš ne veš da vrstni red določajo oklepaji ne pa če ja to pa dobro mislm da se boste strinjal z mano da moramo še mal vadet to da ni še čist v redu a vrs ja odprite vaje stran sedemindevetdeset ka računamo enansendeset naloga dvainsedemdeset k vsebuje take izraze da osem seveda seveda upošteval ker hočem prevert če znaš po besedilu zapisat izraz a ne to znanje hočem prevert in zato veš da bom upoštevala ja torej vaje stran a kr po vrst začnemo ? sedemindevetdeset dvainsedemdeseta naloga je se so samo trije primeri kr sami joj ko jutr spet ni težko to a ne vidš to kar smo zdej delal ja a vse to kar potem pa lahko sami preverite pravilnost rešitve eee zadaj a ne tko da ne bo eee pa ma rešitev ko izraz pravilno eee rešiš pa greš na naslednji izraz po greš eno premakneš a to je eem ne še dejva še enkrat skupej prebrat količnik števil aja povečaj torej količnik katerih dveh števil količnik števil petnajst celih nič oseminštirideset maš pa to zapisano boš pa naj boš pa eee izračunal količnik števila petnajst celih osem in vsote namesto še enkrat res vam priporočam da ste natančni pri branju besedila in vsako besedo iz stavka poskušate spremenit v matematični zapis ja mislm ne smete pa pomešat a ne količnik produkt vsota razlika pa res bit natančni pa morte številu ja ja ka pa je količnik pri razliki števil bom povedala samo še poglejte tole eee [ime] me je zdej eem eee neki vprašal pa bo za vse eee zanimivo a lahko če imate deljenje samo dve mesti za vejico ja ne ne to je kle [ime] kaj ti svetuješ ? ja da je do konca do konca samo tretje mesto glejte v vseh teh izrazih se bo deljenje izšlo in morate do konca izračunat drugač ne bo natančn rezultat drugač bo samo približen rezultat a ne če boste kar na sred eee deljenja zaključl tko da tukej morte bit pa natančni ja [ime] kaj si me ti vprašala ? eee količnik števil ne količnik razlike števil lej cel stavek preberi količnik razlike števil ter vsote števil količnik te razlike in te vsote količnik razlike aha glej količnik nič te razlike in te vsote ja ja zato ker je celo deljenje a moreš nardit oklepaj ja moreš zakaj ? ker če bi p bi morala takoj delit tako ja dobro sej kr k pridem do vas me kr eee sproti vprašte da bomo razčistl kekšne težave jz bom pri vseh pogledala zdej samo če ste prov zapisali izraz vrednost izraza pa vi sami poglejte v rešitve tole ne bo v redu aha provzaprov odveč je to ne ni zdej da ni v redu ampak odveč je ne ni v redu ja če pa ja v redu vse je v redu ka se tukej količnik je [ime] ne bo v redu a ne kaj ko bi mel količnik kje maš pa stranski račun ? si ga devet maš petnajst celih nič osem deljeno s štirideset kr še enkrat zapiši a bo ne učitlca a je kej narobe ? [ime] koren z nič nič štirsto sedemsto petdeset gre ne tlele pri devet vaj ne bo v redu ko končate tako jz mislm da po dva primera ste zdejle vsi v šoli že od te dvainsedemdesete naloge nardil ja dokončate za domačo nalogo torej bom še enkrat povedala vaje stran sedemindevetdeset naloga dvainsedemdeset do konca potem pa učbenik stran sto tri od tretje do šeste naloge tretjo četrto peto šesto ravno tako so te naloge da je treba po besedilu vrednost izraza tri zdej pa lahko pospravte ja